Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhakija, millainen on mielestäsi hyvä työhaastattelu?

Vierailija
29.02.2012 |

Olen kohtapuoliin elämäni ensimmäistä kertaa haastattelemassa ihmisiä, ja luin jo läpi tuon törkeät haastattelut -ketjun. En siis kysy hakijoilta kuppikokoa tai horoskooppimerkkiä!

Mutta millainen haastattelun tulisi olla, jotta työntekijälle tulee vaikutelma mukavasta työpaikasta? Olen oikeasti mukava pomo, mutta ensimmäistä kertaa ihmisiä tavatessani saatan käyttäytyä oudosti (olen asperger-piirteinen). Tästä syystä kaikki vinkit otetaan vastaan!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kysymykset sellaisia, jotka todella kuuluvat asiaan ja helpottavat sopivan työntekijän valintaa.

Ystävällisyys ei ole haitaksi, en ymmärrä mitä vihamielisellä taktiikalla oikein haetaan, tai siis ymmärrän mutta uskoakseni on myös muita keinoja selvittää miten ihminen toimii tiukassa tilanteessa tai paineen alla ym.

Vierailija
2/3 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan pidä painostavasta työhaastattelusta. Ymmärrän kyllä että jotkut työnantajat haluavat testata paineensietokykyä, mutta... Haastateltavaa kuitenkin todennäköisesti vähän jännittää tilanne ja siinä on kuitenkin tietty rooli päällä vaikka oma itsensä olisikin. Kaikkein mukavimmat mielikuvat onkin jäänyt juuri sellaisista haastatteluista, mitkä ovat enemmänkin keskustelua, eikä niinkään kysymys-vastaus tyylisiä tenttauksia. Painostavista haastatteluista on jäänyt ikävä maku suuhun, varsinkin jos ei ole paikkaa saanut, toisin kuin rennommista. En kuitenkaan suosittele liian rennon kuvan antamista, mutta haastattelijan jäykkyys/rentous vaikuttaa itse haastattelun tunnelmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika max. puoli tuntia. Ei kovin henkilökohtaisia kysymyksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan