Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kylläpä vitutti asumistukipäätös,kertakaikkiaan!

Vierailija
29.02.2012 |

ollaan saatu asumistukoa 290e. nyt nousi asumituen määrä, sekä vuokra, joten hain välitarkistusta. lapsuri näytti,että olisi pitänyt saada 370e/kk. mitä teki kela??

lapsi opiskelee ja valmistuu 31.5. no, kelahan oli lyönyt meille tuloiksi lapselle työttömyyskorvauksen, ja meidän asumistuki pieneni; saadaan 193e/kk!!!!

VOI PERKELE! lapsi aloittaa lisäksi armeijan, eli ei edes ole työttömänä. edes valmistumisen jälkeen.

sellasta vaan tänään.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikoina asuin avoliitossa ja silloin puolison kanssa asuvat joutuivat hakemaan erikseen asumistuen kelalta. Muut saivat sen opintotuen yhteydessä.

No, kuviteltiin miehen kanssa saavamme asumistukea, sillä olimme kumpikin opiskelijoita eikä Kelan mukaan opintotuloa lasketa tuloksi. Kelan huomioimat tulomme olivat silloin 0 mk.

Kelan virkailija kuitenkin suuressa viisaudessaan päätti tarttua opintoihini kuuluvaan työharjoitteluun. Sen perusteella ei sitten saatu ollenkaan asumistukea.

Valitettiin kyllä, mutta ei siitä apua ollut. Kävin myös henkilökohtaisesti juttelemassa virkailijan kanssa ja kysyin 'kuinka voin maksaa tämän kuun vuokran sillä rahalla jonka ehkä saan puolen vuoden päästä'.

Kelan kanta oli tiukka. "Sinulla puolen vuoden päästä työharjoittelu, josta saatat ehkä saada palkkaa, siksi emme voi myöntä teille asumistukea".

En vieläkään ymmärrä sitä Kelan touhua.

Hauskinta tässä on se, että kaikki ne opiskelukaverit jotka asuivat yksin saivat kyllä asumistukensa. Se kun tuli heille automaattisesti opintotukipäätöksen mukana, eikä Kela sotkeentunut siihen ollenkaan.

Tosi vanha juttuhan tämä on, mutta auttaa ymmärtämään Kelan omituisia aivoituksia.

Vierailija
42/55 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen brutto 3000e, minun kotihoidontuki brutto 700e, ja asumistukea saadaan 420e aso-asuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja neliöitä 48!

Onkohan vaan liian iso neliövuokra? Onkohan Kelalla joku oma neliöhinnnalle määritelty yläraja?

Asunto on uusi ja siksi hintaa on.

Vierailija
44/55 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites meidän perhe sitten, olen yksinhuoltaja ja kaksi lasta, toinen vasta alle vuoden ja saan Kelasta kotihoidontukea sen alle 500€ ja asumistukea 208€, että miten on, reilua vai?

Ap joko saa väärin tukia tai sitten saan minä!

Selvennykseksi etten saa Sossusta mitään ´kosksa en ole hakenut enkä aiokaan hakea.

ja ap hakee tukea mitä hänen kuuluu saada,joten lopeta se itkeminen typerys!!!

Vierailija
45/55 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele mitä sanot. Syyt miehettömyyteen voi olla vaikka mitkä. Olet todella mustavalkoinen ihminen.

No mites meidän perhe sitten, olen yksinhuoltaja ja kaksi lasta, toinen vasta alle vuoden ja saan Kelasta kotihoidontukea sen alle 500€ ja asumistukea 208€, että miten on, reilua vai? Ap joko saa väärin tukia tai sitten saan minä!

se jolla ei ole säästöjä , menkööt töihin ja lapsi hoitoon.

ja miksi ole yksinhuoltaja, missä ukko ???

kannattaa miettiä ETUKÄTEEN kenen kanssa lapsia suunnittelee, saati tekee......

ei monella hyväpalkkaisellakaan AVIOLIITOSSA elävällä ole varaa jäädä kotiin lapsen kanssa vuosikausiksi

suomessa on jo äitioysloma riittävän pitkä !

eli et ole oikeutettu tukiin, vaan menemää TÖIHIN !! JA maksamaan omat ja lapsesi menot, mokista kärsii.......

Vierailija
46/55 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites meidän perhe sitten, olen yksinhuoltaja ja kaksi lasta, toinen vasta alle vuoden ja saan Kelasta kotihoidontukea sen alle 500€ ja asumistukea 208€, että miten on, reilua vai?

Selvennykseksi etten saa Sossusta mitään ´kosksa en ole hakenut enkä aiokaan hakea.

ja ap hakee tukea mitä hänen kuuluu saada,joten lopeta se itkeminen typerys!!!

Mielenterveytesi on todella epätasapainossa. Käypä nopeasti psykiatrilla vaihdattamassa lääkkeesi ajantasalle.

Vierailija
47/55 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin varmistellut joskus tukiasioita jos olen ihmetellyt päätöstä tai perusteluja. Joskus on ollut virkailijan moka ja tulut uusi päätös. Ihmisiä nekin on,joten ajatuskatkoksia voi sattua. Joskus mekin jouduttu tekemään monta hakemuata pienen ajan sisään kun muuttuu asiat niin paljon. Mieluiten selvittäisi omin avuin mutta elämässä ei kyllä voi aina kaikkeen varautua...

Vierailija
48/55 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla samoja fiiliksiä kun sain asumistukipäätöksen.

Tienaan heidän mielestään yli 2600€/kk vaikka oikeasti tienaan 2200€/kk.

Asumistuen määrä riippuu asunnon koosta, valmistumisvuodessta, paikkakunnasta, perheen koosta jne. Nämä toki ymmärrän mutten sitä että tuloni olisi suuremmat mitä ovat.

Vierailija
49/55 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra nousi kolmellakympillä, mutta asumistuki ei.

Lain mukaan pitää nousta yli 50e jotta otettais huomioon.

Ovat myös laskeneet minulle hyvät keskitulot, äippälomarahoista, vaikka summa heittää parillasadallakin niin tuki pysyy samana.

Mies työtön, minä äippärahalla.

Nettona lapsilisä+asumistuki+työttömyysraha+äippäraha=1700e/kk.

Vuokra 600e, ja se on vielä halpaa kolmiosta.

meillä yksi lapsi, ja mies lähdössä töihin heti kun niitä löytyy....

Ja jos ei löydy niin minä lähen vanhempainrahakauden jälkeen töihin ja mis saa olla sitten koti-isänä eikätyöttömänä=)

Vierailija
50/55 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työeläman ulkopuolella perheellä jää 1700 euroa käteen. Vuokran jälkeen siis 1100 euroa käytettävissä muihin menoihin.

Vierailija
51/55 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
52/55 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 1500 työttömyyskorvauksia (netto reilu 1200), vuokra oli yli 600, silti asumistuki oli vain 67 euroa. En aivan ymmärtänyt miksi hyväksyttävää asumismenoa oli reilu 400 euroa? Neliöitä tässä on 48. Yksi lapsi, josta en vielä silloin saanut elatustukea, kun päätöksiä ei oltu tehty. VAnhat lainat painoi päälle. Huh huh, oli tiukkaa. Nyt töissä ja alkaa näkyä valoa tunnelin päässä. Asumistuen lakkautin heti.

on ja sitten sun työttömyyskorvaus on aika hyvä. Itse saan pienemmällä vähemmän. Elatustuki ei riipu päätöksistä kun se lasketaan automaattisesti tuloksi. Ja asumistuessa bruttotulot ovat ne joiden mukaan lasketaan.

Vierailija
53/55 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumistukea saa enemmän jos asunnot kalliita. Ja tottakai armeijaan menevän kannattaa pitää kirjat kotonasi. Hänelle maksetaan vuokraosuus sen aikaa. Ennenkuin joku älähtää niin tämä yhteiskunnallekin edullisin ratkaisu. Valtio maksaisi vuokran vaikka muuttaisi omilleen 900 euron vuokrakämppään.

Mistä vuokraosuudesta kirjoitat? Kela maksaa sotilasavustusta, jos palveluksessa oleva asuu omissa nimissään olevassa vuokra- tai omistusasunnossa. Jos asuu vanhempien luona, sotilasavustukseen ei ole oikeutta.

Ap, ota uudelleen yhteyttä, jos päätös edelleen vaivaa. Poikasi pitäisi huomioida tulottomana armeijan alusta alkaen. Jos ei ennen armeijaa pääse töihin, hänen kannattaa hakea tuota mainitsemaasi työttömyysturvaa.

Vierailija
54/55 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumistukea saa enemmän jos asunnot kalliita. Ja tottakai armeijaan menevän kannattaa pitää kirjat kotonasi. Hänelle maksetaan vuokraosuus sen aikaa. Ennenkuin joku älähtää niin tämä yhteiskunnallekin edullisin ratkaisu. Valtio maksaisi vuokran vaikka muuttaisi omilleen 900 euron vuokrakämppään.

Yllä oleva teksti oli tarkoitus lainata.Tästä alkoi vastaukseni:Mistä vuokraosuudesta kirjoitat? Kela maksaa sotilasavustusta, jos palveluksessa oleva asuu omissa nimissään olevassa vuokra- tai omistusasunnossa. Jos asuu vanhempien luona, sotilasavustukseen ei ole oikeutta.

Ap, ota uudelleen yhteyttä, jos päätös edelleen vaivaa. Poikasi pitäisi huomioida tulottomana armeijan alusta alkaen. Jos ei ennen armeijaa pääse töihin, hänen kannattaa hakea tuota mainitsemaasi työttömyysturvaa.

Vierailija
55/55 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heehh ee heko heko.

Tiedätkö että sun miehes nussii naapurin yh mammaa, joka on sua nuorempi ja hehkeempi. Kohta oot ex rouva:DDD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme