Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kylläpä vitutti asumistukipäätös,kertakaikkiaan!

Vierailija
29.02.2012 |

ollaan saatu asumistukoa 290e. nyt nousi asumituen määrä, sekä vuokra, joten hain välitarkistusta. lapsuri näytti,että olisi pitänyt saada 370e/kk. mitä teki kela??

lapsi opiskelee ja valmistuu 31.5. no, kelahan oli lyönyt meille tuloiksi lapselle työttömyyskorvauksen, ja meidän asumistuki pieneni; saadaan 193e/kk!!!!

VOI PERKELE! lapsi aloittaa lisäksi armeijan, eli ei edes ole työttömänä. edes valmistumisen jälkeen.

sellasta vaan tänään.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites meidän perhe sitten, olen yksinhuoltaja ja kaksi lasta, toinen vasta alle vuoden ja saan Kelasta kotihoidontukea sen alle 500€ ja asumistukea 208€, että miten on, reilua vai?

Ap joko saa väärin tukia tai sitten saan minä!

Selvennykseksi etten saa Sossusta mitään ´kosksa en ole hakenut enkä aiokaan hakea.

Vierailija
22/55 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla samaan aikaan? vai eikö kaikkea opiskelua katsota opiskeluksi ollenkaan, mitä ap:n lapsi opiskelee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites meidän perhe sitten, olen yksinhuoltaja ja kaksi lasta, toinen vasta alle vuoden ja saan Kelasta kotihoidontukea sen alle 500€ ja asumistukea 208€, että miten on, reilua vai? Ap joko saa väärin tukia tai sitten saan minä!

tulosi ovat siis kelan mukaan huomattaasti enemmän kuin alle 500 euroa kotihoidontuesta.

Vierailija
24/55 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites meidän perhe sitten, olen yksinhuoltaja ja kaksi lasta, toinen vasta alle vuoden ja saan Kelasta kotihoidontukea sen alle 500€ ja asumistukea 208€, että miten on, reilua vai?

Ap joko saa väärin tukia tai sitten saan minä!

Selvennykseksi etten saa Sossusta mitään ´kosksa en ole hakenut enkä aiokaan hakea.

Ja lisäksi katsos on olemassa eri suuruisia vuokria. Ja ap luultavasti ilmoitti tulonsa bruttona, ei nettona.

Vierailija
25/55 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites meidän perhe sitten, olen yksinhuoltaja ja kaksi lasta, toinen vasta alle vuoden ja saan Kelasta kotihoidontukea sen alle 500€ ja asumistukea 208€, että miten on, reilua vai? Ap joko saa väärin tukia tai sitten saan minä!

tulosi ovat siis kelan mukaan huomattaasti enemmän kuin alle 500 euroa kotihoidontuesta.

Niin, tuloiksini voi laskea lapsilisät ja elatustuen, mutta muuta tuloa ei minulla ole. Onko Kela epäoikeuenmukainen, tuollaisella palkalla kuin ap saa vielä asumistukea ja vielä meitä enemmän. Taa on just tätä, aivan törkeää. Koska en ole näistä tuista selvillä kun en ole ikinä tarvinnut. Voi että raivostuttaa!!! Ja olen kyllä Kelassa juoksut. Osaisko joku tuista tietävä neuvoa.

Vierailija
26/55 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lapsi ei ole työtön 1.6 alkaen vaan menossa inttiin.

laitan tietenkin.

lapselle oli vaan lyöty tuloiksi tuo työttömyyskorvaus jo 1.3.12 alkaen. soitin sinne jo, ja heidän mielestään tuo oli ihan oikein......

ap

Kirjoittaako ylioppilaaksi nyt keväällä? Siitä voisi tulla nuo päivät. Toisin sanoen kirjoitukset/koulu loppuu nyt ja "valmistuminen" on vasta toukokuun lopussa.

Vierailija
27/55 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumistukea...

Asutko ap kaksin poikasi kanssa?

Vierailija
28/55 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmaista rahaa. Et elätä miltään osin itseäsi etkä lapsiasi. Yksinhuoltajana sinulla on todella hyvä syy hakeutua töihin eikä imeä veronmaksajien tissiä. Muuta vanhempies luo.

Vierailija
29/55 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmaista rahaa. Et elätä miltään osin itseäsi etkä lapsiasi. Yksinhuoltajana sinulla on todella hyvä syy hakeutua töihin eikä imeä veronmaksajien tissiä. Muuta vanhempies luo.

Ja mikä sinä olet tuon sanomaan? Mitä se sulle kuuluu jos aion hoitaa vauvaani kotona. Se on sekä vauvan että minun oikeus eikös vaan täällä hyvinvointi Suomessa. Minulla on hyväpalkkainen virka ja olen kouluttautunut. Sinä et taida olla kumpaakaan...

Vierailija
30/55 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumistukea...

Asutko ap kaksin poikasi kanssa?

joista toinen siis aikuinen, joka menee sinne armeijaan, kunhan koulu on ohi.

ap

Vierailija
31/55 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olet saanut noinkin paljon asumistukea. Itselläni on aivan eri kokemukset.

Kannattaa vaihtaa pienempään asuntoon, jos kerran poika muuttaa pois kotoa.

Vierailija
32/55 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä sinä olet tuon sanomaan? Mitä se sulle kuuluu jos aion hoitaa vauvaani kotona. Se on sekä vauvan että minun oikeus eikös vaan täällä hyvinvointi Suomessa. Minulla on hyväpalkkainen virka ja olen kouluttautunut. Sinä et taida olla kumpaakaan...

et työtä tekemällä tienaa elämiseen rahojasi, vaan loisit kelan luukulla. HÄPEÄ!!

Vierailija
33/55 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tuloiksini voi laskea lapsilisät ja elatustuen, mutta muuta tuloa ei minulla ole. Onko Kela epäoikeuenmukainen, tuollaisella palkalla kuin ap saa vielä asumistukea ja vielä meitä enemmän. Taa on just tätä, aivan törkeää. Koska en ole näistä tuista selvillä kun en ole ikinä tarvinnut. Voi että raivostuttaa!!! Ja olen kyllä Kelassa juoksut. Osaisko joku tuista tietävä neuvoa.

Ap:n palkkahan on pieni, ja kun siitä ottaa verot pois niin käteen jää alle 1500. Jos lapsia on vain tätä yksi täysi-ikäinen, ei tule lapsilisiä. Kelalla on samat säännöt kaikille, eivät ne kuule sinulle erikseen laskukaava valmista ja päätä antaa alakanttiin.

Vierailija
34/55 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et työtä tekemällä tienaa elämiseen rahojasi, vaan loisit kelan luukulla. HÄPEÄ!!

Päivän naurut.

Vierailija
35/55 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se jolla ei ole säästöjä , menkööt töihin ja lapsi hoitoon.

ja miksi ole yksinhuoltaja, missä ukko ???

kannattaa miettiä ETUKÄTEEN kenen kanssa lapsia suunnittelee, saati tekee......

ei monella hyväpalkkaisellakaan AVIOLIITOSSA elävällä ole varaa jäädä kotiin lapsen kanssa vuosikausiksi

suomessa on jo äitioysloma riittävän pitkä !

eli et ole oikeutettu tukiin, vaan menemää TÖIHIN !! JA maksamaan omat ja lapsesi menot, mokista kärsii.......

Vierailija
36/55 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumistukea saa enemmän jos asunnot kalliita. Ja tottakai armeijaan menevän kannattaa pitää kirjat kotonasi. Hänelle maksetaan vuokraosuus sen aikaa. Ennenkuin joku älähtää niin tämä yhteiskunnallekin edullisin ratkaisu. Valtio maksaisi vuokran vaikka muuttaisi omilleen 900 euron vuokrakämppään.

Vierailija
37/55 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se jolla ei ole säästöjä , menkööt töihin ja lapsi hoitoon.

ja miksi ole yksinhuoltaja, missä ukko ???

kannattaa miettiä ETUKÄTEEN kenen kanssa lapsia suunnittelee, saati tekee......

ei monella hyväpalkkaisellakaan AVIOLIITOSSA elävällä ole varaa jäädä kotiin lapsen kanssa vuosikausiksi

suomessa on jo äitioysloma riittävän pitkä !

eli et ole oikeutettu tukiin, vaan menemää TÖIHIN !! JA maksamaan omat ja lapsesi menot, mokista kärsii.......

Vierailija
38/55 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 1500 työttömyyskorvauksia (netto reilu 1200), vuokra oli yli 600, silti asumistuki oli vain 67 euroa. En aivan ymmärtänyt miksi hyväksyttävää asumismenoa oli reilu 400 euroa? Neliöitä tässä on 48.

Yksi lapsi, josta en vielä silloin saanut elatustukea, kun päätöksiä ei oltu tehty. VAnhat lainat painoi päälle.

Huh huh, oli tiukkaa. Nyt töissä ja alkaa näkyä valoa tunnelin päässä.

Asumistuen lakkautin heti.

Vierailija
39/55 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 1500 työttömyyskorvauksia (netto reilu 1200), vuokra oli yli 600, silti asumistuki oli vain 67 euroa. En aivan ymmärtänyt miksi hyväksyttävää asumismenoa oli reilu 400 euroa? Neliöitä tässä on 48. Yksi lapsi, josta en vielä silloin saanut elatustukea, kun päätöksiä ei oltu tehty. VAnhat lainat painoi päälle. Huh huh, oli tiukkaa. Nyt töissä ja alkaa näkyä valoa tunnelin päässä. Asumistuen lakkautin heti.

Vierailija
40/55 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on jokin muu syynä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme