Auttakaa 33-vuotiasta, jolla ei ole ikinä päällepantavaa
Siis töissä pärjään kyllä, mutta kaikki iltamenot ja juhlat ovat tuskaa. Tiedän, että tarvitsisin kunnon peruspuvuston. Inhoan shoppailua.
Olisko järkeä, jos hankkisin vaikka hyvännäköiset housut ja jakun ja kotelomekon, jotka kaikki käyvät yhteen. Sitten erilaisia paitoja housujen kanssa pidettäväksi ja jotkut päheet kengät? Musta olisi varmaan helpoin, mutta näin kevättä kohti mennessä houkuttaisi enemmän beige.
Mua jotenkin vaivaa värittömyys ja tätimäisyys, mitenhän tuollaiseen perusturvalliseen pukeutumiseen saisi potkua? Huiveja en osaa käyttää.
Laittakaa vaikka linkkejä, jos tiedätte hyviä blogeja tms. Mä olen oikeasti ihan surkea itseni pukija. Ostan aina paniikissa hätäpikaa jotain, mikä pelastaa mut ensi hädästä, mutta joka sitten osoittautuu kelvottomaksi, koska sitä ei voi yhdistää mihinkään...
Kommentit (8)
Ja vierastan ajatusta, että myyjä kantaa mulle vaatteita sovituskoppiin. Pikkujoulun alla meinasi tulla epätoivo, kun ei mitään kunnollista löytynyt; vain jotain halvan näköisiä makkarankuoria. Sit yhdessä kaupassa, kun myyjä tarjosi apuaan, otin sen vastaan. Johan alkoi mekkoja löytyä! Teki mieli ostaa useampi.
Ensin se kysyi, mitä olen hakemassa, ja sitten alkoi etsiä vaatteita. Itse en kyseisiä mekkoja ollut nähnyt, vaikka olin samaisessa liikkeessä käynyt aiemminkin. Suosittelen turvautumaan myyjien apuun; ehkä jopa pukeutumisneuvojan.
Ja vierastan ajatusta, että myyjä kantaa mulle vaatteita sovituskoppiin. Pikkujoulun alla meinasi tulla epätoivo, kun ei mitään kunnollista löytynyt; vain jotain halvan näköisiä makkarankuoria. Sit yhdessä kaupassa, kun myyjä tarjosi apuaan, otin sen vastaan. Johan alkoi mekkoja löytyä! Teki mieli ostaa useampi.
Ensin se kysyi, mitä olen hakemassa, ja sitten alkoi etsiä vaatteita. Itse en kyseisiä mekkoja ollut nähnyt, vaikka olin samaisessa liikkeessä käynyt aiemminkin. Suosittelen turvautumaan myyjien apuun; ehkä jopa pukeutumisneuvojan.
näin kunnianhimoiseen urakkaan... Joskus oon turvautunut pukeutumisneuvojaankin, se oli hyvä keikka. Täytyy nyt vain tehdä jostain aikaa ja marssia kauppaan.
ap
Mene ja osta ihan tavalliset mustat suorat housut. Siihen erilaisia paitoja ja vöitä. Ja ne kengät. Sitten ostat vaikka beigen jakun tosiaan kevättä ajatellen ja siihen sopivat housut (siihenhän käy farkutkin ja myös suorat housut) Nyt sulla olis siis jakku, kengät, vöitä, paitoja ja kahdet housut. Näitä yhdistelemällä pärjäät varmasti jonkun aikaa, tilaisuudessa kuin tilaisuudessa. Ja keväämmällä sitten ostat hameen ja sen mekon.
Oliko apua?
Mene ja osta ihan tavalliset mustat suorat housut. Siihen erilaisia paitoja ja vöitä. Ja ne kengät. Sitten ostat vaikka beigen jakun tosiaan kevättä ajatellen ja siihen sopivat housut (siihenhän käy farkutkin ja myös suorat housut) Nyt sulla olis siis jakku, kengät, vöitä, paitoja ja kahdet housut. Näitä yhdistelemällä pärjäät varmasti jonkun aikaa, tilaisuudessa kuin tilaisuudessa. Ja keväämmällä sitten ostat hameen ja sen mekon.
Oliko apua?
On apua. Paitojen kanssa mulla on aina ongelmia. Ns. muotipaidat näyttävät mun päälläni yleensä kauheilta koltuilta. Oon hoikka, en kauhean timmi tosin, ja pienirintainen. Sen takia ajattelin, että hyvin istuva jakku pelastaisi paljolta. Sen alle voisi laittaa vain tiuka(hko)n paidan.
Totta, että ihan kerralla ei tarvitse kaikkea ostaa. Pelkään vain, etten sitten osaakaan ostaa toisiinsa sopivia vaatteita lisää. Kun musta ja mustakaan eivät aina käy yhteen, niin miten sitten muut värit?
ap
Jos on mustaa ja beigeä, housuissa ja jakuissa, niin voit aika surutta revitellä väreillä :) Esim. turkoosia, punaista, vihreää, keltaista, kaikenlaisia kuvioita jne jne, siis mikä väri sulle vaan käy :)Ja helponhan se on sitten tehdä niin, että laitat vaikka ne mustat housut jalkaan ja menet kauppaan, et hei tähän paita, please :) Ja seuraavan kerran meet se jakku päällä sinne :) Kyllä siellä myyjät osaa neuvoa, mutta et joudu jäämään jumimaan kokopäiväksi sinne koppiin :)
Mitä tuli? No, samanlaisia vaatteita kuin mulla jo oli! Ostin mustat housut - sellaisia roikkuu kaapissa kyllä, nämä tosin paremman näköiset. Ostin mustan jakun - sellainenkin minulla kyllä on, tämä on ehkä muodikkaamman mallinen, mutta enpä tiedä. Ostin harmaan, monikäyttöisen kotelomekon - sellainenkin minulla jo oli, tosin kulahtanut.
Sitten ostin valkoisen paitapuseron (valkoisen, jestas!), ja pinkin pukeutumispaidan. Voihan noita nyt tosiaan monella tapaa yhdistellä, mutta miksi ihmeessä ostin mustaa ja harmaata nyt kevään kynnyksellä???
Mitä vien takaisin? Housut ja mekon taidan joka tapauksessa pitää, mutta jakusta en ole ihan varma.
Mitä tuli? No, samanlaisia vaatteita kuin mulla jo oli! Ostin mustat housut - sellaisia roikkuu kaapissa kyllä, nämä tosin paremman näköiset. Ostin mustan jakun - sellainenkin minulla kyllä on, tämä on ehkä muodikkaamman mallinen, mutta enpä tiedä. Ostin harmaan, monikäyttöisen kotelomekon - sellainenkin minulla jo oli, tosin kulahtanut.
Sitten ostin valkoisen paitapuseron (valkoisen, jestas!), ja pinkin pukeutumispaidan. Voihan noita nyt tosiaan monella tapaa yhdistellä, mutta miksi ihmeessä ostin mustaa ja harmaata nyt kevään kynnyksellä???
Mitä vien takaisin? Housut ja mekon taidan joka tapauksessa pitää, mutta jakusta en ole ihan varma.
Kalastajan vaimo on hyvä bloggi,kirjoittajalla on hyvä maku ja osaa pukeutua hyvin, suosittelen!