Kannattaakko CV:hen merkitä lasten syntymävuodet?
Nimittäin jos niistä on etua, eli lapset ovat jo "isot" (yli 10v)?
Kommentit (50)
Muuten en mainitsisi lapsista tai siviilisäädystä mitään.
jos lasten vuoksi on aukkoja työsuhteissa.
Meinasi jäädä kerran eräs tosi hyvä työntekijä palkkaamatta, koska cv:ssa oli pari selittämätöntä aukkoa... ne oli ne pari lasta!
Ja laittaisin muutenkin.
tosin en oo viimeaikoina töitä haeskellut, kun oon viihtynyt.
M38
Että siihen ei tule lapsien syntymiä merkitä.
Ei ne ole työpaikkoja.
Asia tulee kyllä puheeksi, CV on väärä paikka noille.
Se selittää mm aukot työhistoriassa. Ja joka tapauksessa on aika tärkeä asia rekrytoinnissa.
Jos muuten jää aukkoja työhistoriaan. Ja toki voi laittaa jos haluaa osoittaa että lapset jo tehty ja niin isoja ettei heidän takiaan poissaoloja...
Että siihen ei tule lapsien syntymiä merkitä.
Ei ne ole työpaikkoja.
Asia tulee kyllä puheeksi, CV on väärä paikka noille.
että todellisuudessa kannattaa laittaa. Eipä rekrytoijat suotta ihmettele onko maannut kotona laiskottelemassa ja heitä tietojasi roskiin samantien. Et siis välttämättä pääse edes haastatteluun asti jossa tulisi puheeksi.
Heitettäisiinkö oikeasti kiinnostavan työnhakijan paperit roskiin siksi, että työhistoriassa on (ap:n tapauksessa yli 10 vuoden takaa) pari aukkoa?
Kenellä nyt ei olisi aukkoja cv:ssä? Varsinkin monella perheellisellä, juuri perhevapaiden vuoksi, joten tuskin ne aukot cv:ssä nyt NIIN epäilyttäviä on!
Fiksu työnantaja kutsuu henkilön haastatteluun ja kysyy niistä ajanjaksoista.
En minäkään laittaisi cv:hen lapsia, enkä VARSINKAAN siviilisäätyä - se nyt ei ainakaan liity työhön mitenkään! Eivätkä liity lapsetkaan. Minusta on jotenkin tyhmää merkitä perhevapaat sinne työkokemusten sekaan.
Itse tiedän ainakin yhden työpaikan, jossa sellaiset hakijat karsittiin heti alkuunsa, jos cv:ssä oli aukkoja, joille ei ollut mitään selitystä. Joten eipä ollut työnantajalla kiinnostusta pyytää haastatteluun ja kysellä, että ootko vaan maannut kotona vai onko ko. ajankohtana tullut perheenlisäystä..
-näkevät miksi on ollut parin vuoden tauko työnteossa
-toivon että ajattelevat näin: jahas, ei ole enää pikkulapsia joiden takia tarttee olla töistä paljon poissa (ja joo, tiedän ettei kaikki ole, esim. meillä ollut tosi terve lapsi mutta kaverin lapset ovat tänä talvena olleet tarhasta pois yhteensä 9 viikkoa...), eikä ilmeisesti aio hankkiakaan lisää joten ei tartte miettiä äitiyslomia yms.
Heitettäisiinkö oikeasti kiinnostavan työnhakijan paperit roskiin siksi, että työhistoriassa on (ap:n tapauksessa yli 10 vuoden takaa) pari aukkoa?
Kenellä nyt ei olisi aukkoja cv:ssä? Varsinkin monella perheellisellä, juuri perhevapaiden vuoksi, joten tuskin ne aukot cv:ssä nyt NIIN epäilyttäviä on!
Fiksu työnantaja kutsuu henkilön haastatteluun ja kysyy niistä ajanjaksoista.
En minäkään laittaisi cv:hen lapsia, enkä VARSINKAAN siviilisäätyä - se nyt ei ainakaan liity työhön mitenkään! Eivätkä liity lapsetkaan. Minusta on jotenkin tyhmää merkitä perhevapaat sinne työkokemusten sekaan.
niin päteviä hakijoita on paljon. Täytyy olla erikoisen hyvä jotta pääsee edes haastatteluun jos aukkoja cv:ssä. Lisäksi jos hakija 30+ nainen niin kummanko työnantaja palkkaa jos muuten samanvertaiset: senkö jolla jo lapsia vaiko sen joka kohta biologisen kellon tikittäessä todennäköisesti on raskaana. Minä ainakin ottaisin lapsellisen niin ei poissa kuin korkeintaan lasten sairastaessa.
No jos on vakituiset työsuhteet, niin mitään aukkoja ei ole. Mä laittaisin lapset vain siinä tapauksessa että jäisi muuten aukkoja.
Merkitsin näin:
Puoliso Pölö Puupää (vuodesta 1909).
Lapset Nyhverö (1955), Uuvatti (1966) ja Nico-Petteri (1977).
niin kyllä ne aukolliset lähtee ensimmäisten joukossa ö-mappiin.
Tietenkin jos on 10 hakemusta, joista 5 on pätevää niin voidaan kutsua haastatteluun ja kysellä aukoista... mutta tämä kai on aika harvoin tilanne.
että on lapsia. Muuten luulevat vielä että olen vasta tekemässä lapsia, kun tein ne niin nuorena.
Ei ole lapsia mun CV:ssä.
Olen paljon parempi työntekijä heidän ansiostaan.
Muutoin ei. Puoliso tai siviilisääty ei cv:hen kuulu
ja sain paikan.