Miks mun kurkku kutiaa aina silloin tällöin ihan törkeesti?
Se kutina on ihan järjetön, vedet tulee silmiin. Yskiminenkään ei oikein auta. Kestää vähän aikaa ja helpottaa taas.
Ei liity mihinkään flunssaan vaan tulee aina ihan miten sattuu.
Kommentit (28)
Tämä johtuu usein refluksista ja siitä että on köhinut niin paljon ajan saatossa keuhkojen pikkuosiin vähän vettä. Yhtäkkinen asennonmuutos tai liike akrivoi keuhkot rykimään nesteet ulos. Yleensä toispuoleosta ja nielun tuntuu kuivalta siinä kohden mistä kutittaa. Se saa yskimään, silmä valuttaa vettä ja nenä limaa. Nielusta nousee pientä limaa ylös. Hyvin outo vaiva. Auttaa nostaa sängyn päätyä ylös, tai laittamalla useita tyynyjä.
Hei mulla sama ongelma, että alkaa yhtäkkiä aina kutittaan oikealta puolelta kurkkua. Olen muuttanut 1kk sitten ihan uuteen kerrostaloon ja siitä lähtien on alkanut tulemaan niitä ”kohtauksia” vesi ei auta ja pitää yskiä siihen asti että meinaa oksentaa.
Ja täällä sama homma. Olen muuttanut uuteen työhuoneeseen. Kolmantena päivänä tuli tunnin aikana kahdesti. Viikonloppu välissä ok. Ma iltapäivällä jälleen.
Kova kutitus, pakko yskiä ja kröhiä. Vedet silmiin...ihan kauheeta. Kestää pari min.
Minullakin samaa vaivaa. Proppu (eli nielurisojen "kuopissa" oleva valkoinen möykky) hankaa ilmeisesti niellessä kurkkua. Siitä tulee juuri tuollainen räjähtävä yskänpuuska. Itsellä valitettavasti möykkyjä juuri risan takapuolella, niin ettei pysty itse painamaan niitä pois risasta.Johtuu kyllä joskus kuivasta huoneilmastakin, varsinkin jos kova ilmanvaihto.
Samaa vikaa ja samalla puolella imusolmukkeet turvoksissa kroonisesti (kuvattu on).