Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pukeudutaan 40-vuotisjuhliin, joita sankari juhlii kotonaan?

Vierailija
28.02.2012 |

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten isot juhlat. Itse laittaisin jonkun ei-iltapukutyyppisen mekon.

Vierailija
2/12 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laittaisin mekon ja korkkarit, ne käy joka paikkaan. Ei iltapukua missään nimessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mekon tai hameen ja jonkun vähän juhlavamman paidan. Tai mustat suorat housut ja jonkun juhlavan paidan. Korkkarit (ei piikkarit) ottaisin toki mukaan mutta jos emäntä olisi sukkasillaan, jättäisin ne laukkuun.

Vierailija
4/12 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä oltu kengät jalassa. Ihan hassulta näyttää juhlamekko sukkasillaan.

Vierailija
5/12 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsuja ei ole laittanut kutsuun merkintää millaiset vaatteet pitää olla ja jos tilaisuuden ei ole tarkoitus jatkua alkomaholijuomien voimin puolenyöhän asti tai sen yli niin normaalien "sunnuntaivaatteiden" pitäisi kelvata.

Vierailija
6/12 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka juhlat järjestetään kotonakin, vieraat ovat kengät jalassa. Loskakelillä tietenkin erikseen mukaan otetuissa sisäkengissä. Ellei sitten ole kysymyksessä vaikka sauna- ja takkailta. Tilaisuuden luonne ilmenee yleensä kutsusta.

Itse laittaisin myös mekon tai kaksiosaisen hameasun, jonka yläosa juhlava, esim. silkkipaita tai -jakku tai silkkitoppi ja siisti, ohut neule.

Vierailija
7/12 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän eri asia... jos ovat juhlat ruokailuineen sun muineen ja mukana on eri-ikäistä väkeä, eikä pääasia ole viinan vetäminen ja biletys, niin silloin jokin siistimpi juhla-asu, ja jos taas kyse on ns. "bileistä" niin varmaan joku baari-uskottava asustus...

Vierailija
8/12 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppuillasta on tarkoitus bilettää aikuisten kesken.

Vierailija
9/12 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan siinä käydä silleen, että porukka päättääkiin lähteä baariin sieltä...

Vierailija
10/12 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän paremmissa kuin arkivaatteet.

Laitoin kyllä pukukoodin kutsuun.

Minulla oli kotonani 40-vuotiskutsut ja 40 kutsuvierasta ( :

Vierailija
11/12 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mekon tai hameen ja jonkun vähän juhlavamman paidan. Tai mustat suorat housut ja jonkun juhlavan paidan. Korkkarit (ei piikkarit) ottaisin toki mukaan mutta jos emäntä olisi sukkasillaan, jättäisin ne laukkuun.

Minä en periaatteessa juhlamekossa ole sukkasillasini. Hölmöä puuhaa ja tyhmän näköistä!

Vierailija
12/12 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla tavalla "viralliset" kuin vaikkapa 50 tai 60 v. juhlat. Usein 40 v juhlat on enemmän "bileet kavereille" -tyyppiset, jolloin ihan siistit perusvaatteet on ok. Just sellaiset, joilla voi tarvittaessa mennä baariin jatkoille.

Mullakin on tulossa kaverin 40v. bileet ja sinne kyllä pukeudutaan siististi ja rennosti. Kutsuttuina siis kavereita. Veikkaan, että miehillä on farkkuja ja kauluspaitaa, naisilla hametta ja housuja, myös farkkuja. Ei siis mitään pukuja tai kravatteja tai juhlamekkoja tms.

Mutta itse varmasti parhaiten kaverisi tunnet ja heidän tyylinsä. Riippuu myös kutsusta, onko kutsuttu illalliselle vai siihen tyyliin, että tarjolla pientä purtavaa ja kuplivaa.