Asiakkaan tarkkuus
Versus myyjän ja valmistajan tuotevastuu?
Kyseessä takki lapselle. Oikea hinta 129€, nyt oli 60€. Vaikutti hyvältä kaupassa.
Käytössä huomasimme, että huppu on floppi eli huonosti tai järjettömästi suuunniyeltu. Kiinni tarranauhoilla, jotka kuitenkin todella lyhyet eli eivät pidä huppua paikoillaan, jos vähänkään sitä venyttää eli käytännössä kun laittaa hupun päähän tai pois. Toki jos laittaa päähän kun vetskari auki niin saattaa pysyä paikoillaan, mutta tuohan on liian epäkäytännöllistä.
Tarkemmin ajateltuna, en ole koska törmönnyt niin huonosti suunniteltuun huppuun. Se on myös liian tiukka, joten sitä ei saa päähän ilman että ne tarrat aukeaa ja huopu irtoaa.
Muissa takeisda missä lapsella ollut neppareilla kiinni oleva huppu, sekin joskus saattaa irrota, mutta ei läheskään noin helpost koska: Ensinnäkin nepparit pitää paremmin ja toiseksi hupun voi laittaa päähön ilman, että joutuu venytyksen eli repeytyi irti. Noinhan hupun kuuluisiin olla.
Aloin miettimään, että syy alennukseen ehkä olikin . juuri tuollainen suunnitteluvirhe ja epäkäytännöllisyys. Eihän huppua voi käyttää kun se on tuollainen.
Voiko takin palauttaa vedoten, että on suunnitteluvirhe hupussa? Myyjä ja valmistaja tietenkin väittää muuta? Silti haluaisin kertoa myyjälle ja valmistajalle, että en ole törmännyt tuollaiseen huppuun, joten asiakkaana en valitettavasti huomannut tarkistaa huppua. Va ei. Mielestäni jos suunnitellaan parin sentin tarraliinnityksillä huppua kiinni, on kyseessä suunnittelu ja valmistus virhe? Tarrasyikaöert on sellaisen maujan sisällä, jiten ei ollut näkyvissä. Turha vedota siihen, että on huono näkökyky tai muuta.
Kommentit (17)
Viallisen tuotteen voi paluttaa kuittia vastaan. Toivottavasti et ole niitä asiakkaita jotka tokaisevat kassalla etteivät tartte kuittia "koska se ei kelpaa verotukseen".
Missä tilanteessa lapsi käyttää huppua. Leikkiessä haittaa, kaupungilla käydessä ei huppua pidetä. Liikenteessä huppu on jopa vaarallinen, kun haittaa näkyvyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin on tapana tutkia vaate hyvin ennen ostopäätöstä,mut ilmeisesti te ette kattonu edes onko kiinteä huppu vai irrotettava.
Esitätkö idaria vai oletko sellainen? Nimenomaan tarkistin hupun niinkun aina, onko irroitettava vai ei. Ehkä lapsi jopa laittoi sen päähän kaupassa, eikä silloin irronnut heti? Nut en valitettavsdti muista, mutta kotona irtos heti päähön pistettäessä. Jos luit tarkkaan, ei muiden irroitettavien huppujen kohdalla ole ollut tuollaista, että ei voi edes päähän pistää, niin irtoaa. Käytännössä siis huppu jota ei voi käyttää eli huputon takki.
Miksi pitää perustella mitenkään? Yleensä tuotteissa on palautusoikeus, myös kaupasta ostettaessa. Etämyynnissä se on aina.
Ei siinä yhteydessä tarvitse mitään tarinoita kertoa.
Niin onhan tuo vähän asiakkaatkin vika kun ei osannut tarkistaa mahdollista suunnittelu virhettä? Valmistajalle olisi kiva esittää muutama kysymys ja tietenkin kaupallakin oma vastuunsa siinä, millaisia tuotteita ottaa myyntiin. Olisikin oma ostos, mutta harmillista että lapsella on nyt huono takki ja enemmän kyllä siitä voi syyttää valmistajaa ja kauppaa kun vanhempaa, joka ei muka osannut valita kunnolla ja tarkistaa, että on hyvä ostos. Lapsi vielä valitsi otse halvemman kun järkevä haluaa olla raha-asioissa. Olisin ostanut kalliimmankin.
Vierailija kirjoitti:
Viallisen tuotteen voi paluttaa kuittia vastaan. Toivottavasti et ole niitä asiakkaita jotka tokaisevat kassalla etteivät tartte kuittia "koska se ei kelpaa verotukseen".
Reklamaatioon ei tarvitse kuittia.
Et noilla jutuilla saa palautettua
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää perustella mitenkään? Yleensä tuotteissa on palautusoikeus, myös kaupasta ostettaessa. Etämyynnissä se on aina.
Kaupasta ostettu tuotteilla ei ole palautusoikeutta, koska asiakas pystyy sen kokeilemaan ja tutkimaan. Mutta valta osa kaupoista on hyvää hyvyttään ottanut tämän käytännön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin on tapana tutkia vaate hyvin ennen ostopäätöstä,mut ilmeisesti te ette kattonu edes onko kiinteä huppu vai irrotettava.
Esitätkö idaria vai oletko sellainen? Nimenomaan tarkistin hupun niinkun aina, onko irroitettava vai ei. Ehkä lapsi jopa laittoi sen päähän kaupassa, eikä silloin irronnut heti? Nut en valitettavsdti muista, mutta kotona irtos heti päähön pistettäessä. Jos luit tarkkaan, ei muiden irroitettavien huppujen kohdalla ole ollut tuollaista, että ei voi edes päähän pistää, niin irtoaa. Käytännössä siis huppu jota ei voi käyttää eli huputon takki.
Kyllä mä olisin kattonu millaset kiinnitykset,onko hepposet vai ei. Koska mä sen maksan. Ja mä kävin takki kaupassa lapsen kanssa. Ensin ei löytynyt mitään, seuraava kauppa ja karjasin ei juma mitkä hinnat. Takas edelliseen kauppaan, sieltä saat takin ja voin ostaa jotain muutakin mitä tarttet ja tulee silti halvemmaksi kun siinä tokassa kaupassa. Ekassa kaupassa sit maksoin takista ja hupparista 60e ja siinä tokassa takkien lähtöhinnat oli yli 120e. Yksikin takki oli 350e, ei ei ei ei ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reklamaatioon ei tarvitse kuittia.
Kyllä tarvitset.
T. Kauppias
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on yhtään kädentaitoja, voi siihen ommella napit.
Oma moka iso kipu. Sinunlaisten kannattaa ostaa vain XXL:stä tai etämyynnistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä olisin kattonu millaset kiinnitykset,onko hepposet vai ei. Koska mä sen maksan. Ja mä kävin takki kaupassa lapsen kanssa. Ensin ei löytynyt mitään, seuraava kauppa ja karjasin ei juma mitk
Taidatkin olla pullukka karjuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupasta ostettu tuotteilla ei ole palautusoikeutta, koska asiakas pystyy sen kokeilemaan ja tutkimaan. Mutta valta osa kaupoista on hyvää hyvyttään ottanut tämän käytännön.
No ei tule omasta kokemuspiiristä mieleen yhtäkään kauppaa, joka ei olisi ottanut palautusta vastaan kuittia vastaan. Kunhan tuote on käyttämätön. Monissa kaupoissa se kuitti on nykyään digitaalisena, vaikka ostaisi suoraan liikkeestä.
Ainakin niissä. missä itse nyt pääasiassa vaate- ja tarvikehankinnoissa asioin.