Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään keinoa vaikuttaa 3-vuotiaan äänenkäyttöön?

Vierailija
28.02.2012 |

Lapsi on aivan tolkuton huutaja. Innostuessaan ja leikeissä ja sitten tietysti suuttuessaan ääni on kuin palosireenillä.

Ollaan monta monta monta kertaa otettu leikeistä pois ja jäähylle kun ääni ei pysy hyvällä tasolla - pikkusisarus pelkää huutoa ja alkaa aina itkeä ja siinä sitten useamman huutavan lapsen kanssa vaikea saada järjestystä tilanteeseen.

Ei nuo jäähyt tunnu kuitenkaan auttavan kun sama meno jatkuu. Miten ihmeessä tuo lapsi tajuaisi että maailmassa on muitakin kuin hän? Olen painottanut että leikitään rauhallisesti ja leikkikavereille puhutaan nätisti mutta vituttaa kun ei se mene perille ja tuo kailottaja vaan jatkaa. Kun toisaalta tuntuu pahalta laittaa jäähylle sellaisesta mikä on hänen ominaisuutensa.

Miten te muut tolkuttomien kiljukaulojen äidit kestätte? Onko mitään tehtävissä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi laittaa jäähylle tyhmyydestäsi!

Vierailija
2/10 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkanut mennä perille. Meillä hiljaista puhetta vaaditaan joka päivä ja lähes koko ajan. Huomauttelen yleensä kaverin lapsille myös että kuullaan kyllä hiljaisemmalla äänelläkin. Itse on herkistynyt melulle niinpä kommentoin aika nopeaa kovia ääniä.

Ei siinä auta muu kun sanominen. Enkä kyllä käyttäisi jäähyä tossa vaan sanoisin aina että keskustele hiljempaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä kun suuressa viisaudessasi kertoisit että mitä hittoa sitten pitäisi tehdä. Ei hermo kestä tuon kakaran kiljuntaa niin se jäähylle laitto tulee lähinnä reaktiona kun tekee mieli saada lapsi pois korvia särkemästä.

Vierailija
4/10 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkanut mennä perille. Meillä hiljaista puhetta vaaditaan joka päivä ja lähes koko ajan. Huomauttelen yleensä kaverin lapsille myös että kuullaan kyllä hiljaisemmalla äänelläkin. Itse on herkistynyt melulle niinpä kommentoin aika nopeaa kovia ääniä.

Ei siinä auta muu kun sanominen. Enkä kyllä käyttäisi jäähyä tossa vaan sanoisin aina että keskustele hiljempaa...

Ilmeisesti on vielä niin pieni ettei tuo sanominenkaan pysy mielessä kauaa. Pitää siis vaan jatkaa jankuttamista ja pitää itse korvatulppia kaiket päivät. Olen miettinyt pitäisikö pitää koko ajan musiikkia tai jotain taustahälyä päällä niin pienempi ei niin kovasti ehkä säikähtäisi noita äkillisiä ääniä.

Vierailija
5/10 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on päinvastainen ongelma.

Yksi lapsista puhuu niin hiljaa ettei häntä tahdo kuulla. On nyt 9-vuotias ja hänelle vieläkin täytyy sanoa äänenkäytöstä.

Kehutaan kyllä kovasti reippaasta äänenkäytöstä silloin kun puhuu normaaliäänellä.

Vierailija
6/10 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä kun suuressa viisaudessasi kertoisit että mitä hittoa sitten pitäisi tehdä. Ei hermo kestä tuon kakaran kiljuntaa niin se jäähylle laitto tulee lähinnä reaktiona kun tekee mieli saada lapsi pois korvia särkemästä.

ei lapsen ominaisuudesta saa rangaista, mites luulet, että aikanaan hyväksyy itsessään negapiirteitä, kun on tottunut, että niitä ei saa olla, vaan rankkua tulee!!!

Opasta, ohjeista tms.

Ja kunnioita lastasi, siis kakaraasi...

Vierailija
7/10 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Televisio pois päältä yleensä, samoin muut laitteet. päällä ollessa hiljaiselle. Puhu itse korostetun rauhallisesti.

Vierailija
8/10 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tällaistakin pitää jo rajoittaa. Mieheni oli pienenä TODELLA kovaääninen, vanhempansa joutuivat jopa ala-asteella "puhutteluun" pojan äänenkäytöstä. Silloin oli appiukolla mennyt kuppi nurin ja sanoi, että annetaan lasten olla lapsia ja nauttia lapsuudestaan. On se kumma kun koko ajan pitäisi jo tuolla iällä tarkkailla omia tekemisiään.

Eiköhän voisi ihan vain normaalisti ja ystävällisesti joskus muistuttaa, muttei sen kummempia toimenpiteitä kannata tehdä. Mieheni edelleen harmittelee lapsena saamaansa kohtelua. Silloin tällöin edelleen innostuessaan (ja joskus muutaman oluen jälkeen )volyymi nousee, mutta huomaa sen nykyään itsekin.

Ehkä pienemmän sisarruksen on ihan hyvä saada vähän paksunnettua tuota nahkaansa, ettei tarvitse jokaista ääntä säpsyä.

Vierailija
9/10 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tehnyt kyläpaikoissa ja kotona selväksi että kovaääninen puhe tai huuto ei ole sopivaa. Meillä äänen käytöstä ollaan huomautettu monta kertaa päivässä ja nyt vihdoin alkaa mennä jakeluun. En ymmärrä aikuisia jotka antavat lapsensa kiljua ja huutaa niin kovaa että korviin sattuu. Se voi olla jopa vaarallista. Kyllä tuollaisista asioista täytyy lapsen kanssa puhua ja muistuttaa siitä.

Vierailija
10/10 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 8-v. ja HUUTAA koko ajan. Paitsi joskus mutisee niin, ettei saa selvää. Isänsä puheääni on myös aika kova, eikä tajua sitä itse, eikä se nyt yleensä niin haittaakaan, mutta ihan tavallinen puhe ja nauru tekee sen, että lapsen on vaikea nukkua viereisessä huoneessa. Appiukollakin on aikamoiset äänivarat ja samoin mieheni ekalla pojalla (ollaan siis uusperhe). Olen huomautellut asiasta vuosia, ei mitään vaikutusta. Ja kyllä muakin ärsyttää olla koko ajan mäkättämässä vieressä, jos on kiva leikki menossa :( Kun ei tahallaan tee mitään tuhmaa. Mutta tosiasia on, että se äänenkäyttö on pojalla sitä luokkaa, että kuulovaurio on lähellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän