Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ammatinvalintapsykologilla käyneet!

Vierailija
28.02.2012 |

oletteko saaneet apua? onko joku käynyt aikuisena, mahdollisena alanvaihtajana, mites sait apua? mihin mennä kun ei tiedä mitä "isona" tekis?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alanvaihtomielessä, mutta mihin?

Vierailija
2/6 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pettynyt, ei siellä kartoitettu mitenkään taipumuksia tai ominaisuuksia tai muita sopivuuksia, psykologi tarttui hanakasti ensimmäiseen varovaisesti ehkä kiinnostavaan alaan ja olisi lykännyt sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitä mieltä että kun on jo yksi useamman vuoden kestänyt koulutus niin ei ole järkevää vaihtaa alaa. Siitä vaan piti kiinni, joten eipä jäänyt mitään käteen.

Vierailija
4/6 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni menee ammatinvalintapsykologille odottaen tämän kertovan, mikä on sopiva ura. Ei, hän vain sulkee pois ne sopimattomat.

Vierailija
5/6 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin oli keskustelutuokio ammatinvalintapsykologin kanssa jossa käytiin läpi mitkä alat minua kiinnostaisivat ja mitkä olisivat niissä vahvuuteni ja heikkouteni.

Lisäksi hän järjesti viiden tunnin psykologisen ammatinvalintatestin, siis se "mikä kuvio kuuluu tähän" jne.

Pari viikkoa sen jälkeen oli tapaaminen missä käytiin testin tulokset läpi ja sen mukaan minä päätin mitä haluan opiskella, ts. mihin alaan vaihtaa.

En ole katunut, testin tulos auttoi valitsemaan.

Tietysti mulla oli tuossa jo valmiina itsellä kolme eri ammattia joiden välillä arvoin, mitä niistä haluaisin opiskella, mihin olisin parhaiten sopiva.

Nyt niistä kahdesta poisjääneestä muuten toinen on vakavana harrastuksenani kesäisin, eli puutarhan hoito.

Vierailija
6/6 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisteli vaan että kyllä kyllä, luova ammatti sopii sulle. No juu, tiesin sen kyllä itsekin, tai lähinnä kiinnostukseni johonkin luovaan ammattiin. Harmi vaan etten ole niin lahjakas, että olis kannattanut pysytellä luovalla alalla. Mutta tulipahan käytyä.