Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko opettajilla palkallinen kahden kuukauden kesäloma?

Vierailija
27.02.2012 |

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan opetuksetonta aikaa. Eli koululaisten lomilla heidän ei tarvi opettaa, mutta ovat työsuhteessa ja saavat palkkaa. vuosilomalaki ei koske opettajia.

Vierailija
2/15 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan työkuukausien aikana kertyvä palkka palkka on jaettu 12 kuukaudelle maksettavaksi, ja siispä puhutaan kesäkeskeytyksestä eikä kesälomasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä joilla on virka. Joilla ei ole, joutuvat ilmoittautumaan kesäksi työkkäriin saadakseen rahaa.

Vierailija
4/15 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo on kyllä ihan väärin, sillä palkkahan kertyy lukuvuoden aikana tehdystä työstä ja jakautuu noille kesäkuukausille.

Vierailija
5/15 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tää aihe käsitellään vasta toukokuussa.

Vierailija
6/15 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvalla on virka. Moni joutuu olemaan työttömänä koko kesän. Sillä välin hoitovapaalla oleva opettaja tulee töihin kesäksi ja vetää sijaisen palkan.

Kyllä kannattaa pamahtaa paksuksi, kun saa viran. Voi haistattaa vitun sijaisille. Siinähän sitä vaan kärsii työtömänä ja jatkaa sijaisuutta syksyllä, kun hoitovapaaja menee takaisin kotiäidiksi.

Vierailija
7/15 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvalla on virka. Moni joutuu olemaan työttömänä koko kesän. Sillä välin hoitovapaalla oleva opettaja tulee töihin kesäksi ja vetää sijaisen palkan.

Kyllä kannattaa pamahtaa paksuksi, kun saa viran. Voi haistattaa vitun sijaisille. Siinähän sitä vaan kärsii työtömänä ja jatkaa sijaisuutta syksyllä, kun hoitovapaaja menee takaisin kotiäidiksi.

Tulisi tukkia. Kannatan hoitovapaata, mutta kyllä tuo on naurettavaa että sijainen kärsii siitä. Sijaiselle kesällekin palkka!

Vierailija
8/15 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaiselle kesällekin palkka!

Eihän se sijainen tee kesällä töitäkään, niin miksi pitäisi palkka maksaa?

Vierailija
9/15 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olet vanhempain vapaalla.

Vierailija
10/15 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjautuu vaan töihin kesäloman ajaksi ja siitä maksetaan palkka. Sitten sijainen jää työttömäksi ja työt jatkuu taas syksyllä.

Vierailija
11/15 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisi tukkia. Kannatan hoitovapaata, mutta kyllä tuo on naurettavaa että sijainen kärsii siitä. Sijaiselle kesällekin palkka!

Sijainen saa lomakorvausta 2pv/tehty kuukausi. Joten kyllä sijainenkin kesäpalkkaa saa.

Vierailija
12/15 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan äitiysvapaalla. Eli opettajille soisi sen ensimmäisen kesän "töihinpaluun", mutta mahd. kaksi seuraavaa alkaa olla jo hyväksikäyttöä.

Vierailija
13/15 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaali n. kuukauden kesäloma. Loput on opetuksetonta aikaa.

Olen itse lukiossa opettajana. Paiskin opetusaikana 50-60 tunnin työviikkoa, yritän, että edes yksi päivä viikossa olisi vapaata.

Tuleva kesä on ensimmäinen moneen vuoteen, jolloin olen työsuhteessa kesänkin - aiempina kesinä työsuhde on loppunut kesäkuun alkuun ja jatkunut elokuun alussa. Toki olen saanut lomakorvauksen, joka on ollut n. 3 viikon palkka. Palkattomana olen ollut siis n. 1,5 kuukautta.

Syyslomalla tein töitä 3 päivää, joululomalla sen toisen "lomaviikon". Nyt hiihtolomalla teen töitä 4 päivää. Koen ansaitsevani kaiken kesäloman, jonka pystyn lomana viettämään.

Mieheni on yritysjohtaja, joka ansaitsee n. 4 kertaa niin paljon kuin minä. Hän on todennut moneen kertaan, että minä teen enemmän töitä.

Joo, voisin tehdä vähemmän, mutta kun haluan tehdä työni hyvin ja haluan, että opiskelijat oppivat. En ole katkera, mutta ärsyttää, kun aina näistä lomista jaksetaan vaahdota. Minä vietän kesäni vapaana hyvällä omallatunnolla. Tiedän tehneeni kesän edestä töitä talvella.

T: lukion äikänope

Vierailija
14/15 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaiselle kesällekin palkka!

Eihän se sijainen tee kesällä töitäkään, niin miksi pitäisi palkka maksaa?

Juurihan se selitettiin tuossa yllä, opettajien 10kk aikana (jolloin on siis koulua) tienaama palkka jaetaan 12kk eli he saavat kesällä niitä palkkarahoja jotka on tienattu jo aiemmin. Joten se sijainen on silloin tienannut ne kesän palkkansa. Nyt vaan sijaistettava ovelasti palaa töihin ja nappaa sijaisensa tienaamat rahat itselleen ja sijainen jää ilman. Aika törkeetä.

Vierailija
15/15 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mitään moraalista perustetta enää ottaa palkkaa kesältä, koska uusien sopimusten mukaan se on tosiaan sijaiselta pois. Aiemminhan vakiopettajat perusteli tuolla sitä palkkausta, ettei rahoja saa sijainenkaan...

Nyt se homma muuttui, että jos on aloittanut viimeistään ekana koulupäivänä syksyllä, on oikeutettu seuraavan kesän palkkaan olettaen, ettei sitä palkkaa saa joku muu...:)

Sinänsä asia on sellainen, että siinä on porsaanreikä. Se pitäisi tukkia. Olen itsekin opettaja ja täytyy myöntää rehellisesti, että vuoden työt hoitaneelle palkka ja piste. Sellainen hoitovapaiden keskeyttäminen on vain ongelmallista touhua senkin takia, että jokainen järkevä ihminen tajuaa homman kohtuuttomuuden ja se taas rapauttaa kaikkien opettajien mainetta. Oikeudenmukaisuus puolin ja toisin, ja kohtuullisuus. Sillä päästään pisimmälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän