Paljonko teillä menee rahaa ruokaostoksiin ? perheen koko ja lasten ikä ?
yritän tässä laatia säästöbudjetti meidän perheelle ja kartoittaa millä summalla selviän ruokakaupasta/vko.
Kaikesta mahdollisesta täytyy tinkiä, toki ruuan terveellisyys on viimeinen asia josta haluan ottaa pois.
Kommentit (11)
5 ihmistä. Koululaiset syövät koulussa, me aikuiset syödään kaikki ruoka tuosta hinnasta. Kerran viikossa käydään jossain ulkona syömässä, se tulee lisäksi tuohon summaan.
Tuo 500 sisältää vain ruokatarvikkeet, ei mitään pesuaineita tms. Isoissa kaupoissa en käy ja kaiken valmistan itse. Mulla on oman maan satoa, marjoja, mehuja yms. aina paljon ja suurimman osan ruoasta ostan ruokapiirin kautta suoraan tiloilta.
Kannattaa ottaa juuri nämä huomioon, että mistä pystyy ostamaan, onko halukas laittamaan ruoan alusta lähtien itse, vai käyttääkö puolivalmisteita tai täysin valmiita eineksiä.
Itsellä ei ole tarkoitus käyttää rahaa mahdollisimman vähän, vaan tarkoitus olisi syödä mahdollisimman vähän käsiteltyä ruokaa ja terveellisesti.
2 aikuista, leikki-ikäinen ja vauva.
Rahaa menee noin 600 e kk sisältäen ruuat, pesuaineet, hygieniatarvikkeet ym. Liian paljon tulee herkkujakiin ostettua.
3v ja vähän vajaa 2v
Menee noin 500€
Tuosta voi laskea pois pesuaineet ja shampoot sun muut.
Meillä todellakin pitäis nipistää ruokalaskua mutten ole vielä keksinyt miten :S
3v ja vähän vajaa 2v
Menee noin 500€
Tuosta voi laskea pois pesuaineet ja shampoot sun muut.Meillä todellakin pitäis nipistää ruokalaskua mutten ole vielä keksinyt miten :S
Niin siis ei osteta mitään shampoita, hoitoaineita, yleispuhdistusaineita, pyykinpesuaineita tai hammastahnoja kaupasta. Vain vaipat ja dödöt. Eli tuo summa menee ruokaan.
meillä on yksi keliaakikko, joka nostaa ruokakassin hintaa
kaksi aikuista ja yksi lapsi, ruokakauppaan menee kuukaudessa ehkä 600 euroa, ei olla erityisen säästäväisiäkään, se myönnettäköön, tuossa summassa sitten vessapaperit sun muut, lapsi on 10 v
no tähän ketjuun tulee tasan kahdenlaisia vastauksia, osa elättää perheensä viidellä leivällä ja kahdella kalalla ja kauppaan menee 100 e kk ja sitten toinen ääripää n. 1000 e/kk.
ja sitten tapellaan.
no tähän ketjuun tulee tasan kahdenlaisia vastauksia, osa elättää perheensä viidellä leivällä ja kahdella kalalla ja kauppaan menee 100 e kk ja sitten toinen ääripää n. 1000 e/kk. ja sitten tapellaan.
Just näin se menee, siks en kerrokaan meidän koska olen tuo viisi leipää kaksi kalaa -heppu ja olen kerran jo siitä riidan saanut aikaiseksi :)
mies, joka syö lounaan töissä
kotiäiti (ylipainoinen suursyömäri)
5v poika, joka käy 10 pvä kuussa päiväkodissa ja syä aamupalan ja lounaan siellä
2v tyttö
Meillä menee markettiin noin 500-600e/kk, joka sisältää myös vessapaperit, saippuat, satunnaisia vaateostoksia yms. Teen paljon ruokaa itse, hyödynnän tarjoukset mahdollisuuksien mukaan, käytän halppismerkkejä jos ovat kotimaisia jne.
9v. 7v. ja 5v.
Päivittäistavaroihin menee keskimäärin 900e/kk.
En ole koskaan katsonut pelkästään ruuan osuutta. Tossa on siis kaikki muutkin perustarpeet.
koska olen joskus keskustellut täällä aiheesta ja suoraan on sanottu, että valehtelen. Kun ei oikein voi olla muita mielipiteitä ja tapoja kuin se oma.
Halvalla voi laittaa hyvää ja terveellistä ruokaa, jos vaan haluaa ja viitsii.
50-75 euroa viikossa. Vähän paha arvioida, kun n. kahden viikon välein ostetaan vaippapaketti, joka on aika iso osa tuota budjettia, mutta kuukaudessa ruokakauppaan viedään aika tasan 230€.
Meidän perheessä kaksi aikuista (opiskelija ja kotiäiti) ja yksi melkein 2-vuotias poika. Parin viikon pästä odotetaan syntyväksi vauvaa, jolloin laskelmat menevät varmaan vähän uusiksi. Mainittakoon vielä, että minä olen ykköstyypin diabeetikko, joten meillä syödään melko terveellisesti.