Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi hitto! Sossun elätti rutisee.

Vierailija
27.02.2012 |

Käyn töissä ja mies myös, mutta miehellä on osa-aikatyö. Mies saa siis työmarkkinatukea lisäksi ja sitten saadaan vielä sosiaalitoimesta toimeentulotukeakin, kun on kolme lasta ja kallis pk-seudun vuokra-asunto (lisään vielä että haetaan halvempaa jatkuvasti).

Viime kuun toimeentulotukipäätöksessä oli unohdettu katsoa miehen työmarkkinatuki meidän tuloihin, vaikka päätöksessä luki "Kelan tiedot tarkistettu" ja siis emme vielä olleet itse hakemuksen jättöpäivään mennessä saaneet paperipäätöstä joten merkkasimme tuloihin "miehen tm-tuki ks Kela".

Nyt sitten ei tälle kuulle saatukaan mitään rahaa vaikka piti olla tulossa, meillä lisäksi 80e sairaanhoitokuluja ja 50e sähkölasku tässä kuussa! Selvittelin papereista niin siellähän se nökötti tän kuun laskelmassa viime kuun työmarkkinatuki.

Sitten luin ajatuksella edellisen päätöksen läpi niin huomasin että näin oli päässyt käymään, ei ole kirjattu viime kuun tuloksi koko tm-tukea, eli ei auta valittaakaan :(

Nyt siis huomenna tulee taas miehen tm-tuki nettona 650e, siitä pitäisi maksaa nuo em. laskut jotka ovat jo erääntyneet ja tämän kuun vuokraa 360e. Minun palkkapäiväni on ensi kuun puolessa välin ja sinne pitäisi tm-tuella pärjätä.

Ja kuten työmarkkinatuen määrästä voi arvioida, minunkaan palkkani ei päätä huimaa :( Voi miten me pärjätään! Taidan lopettaa työssäkäynnin niin ainakin työmatkoissa säästää :(

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oletko itse varattomana hakenut isoa asuntoa pk-seudulta? Asumme kolmiossa ja kolmio meille riittäisikin, jos vain saamme edullisen!

Monessa kolmiossa tällä seudulla (lasten koulut) vuokra on 1200e/kk! Lisäksi kahden kuukauden vakuut joka asuntoon, ei ole helppoa noin vain muuttaa.

Mutta helppoahan se on arvostella kun ei itse ole samassa tilanteessa ollut :(

Vierailija
22/39 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni opiskeluaikoinani huonoina kuukausina jäi ruokaan 80€/kk. Ja olin töissä opintojeni ohella!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tuo joka tupakoistaan ja kaljoista puhui.

Vierailija
24/39 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän ap:ta ja ymmärsin myös sen että tavallaan väärin on katsottu tuo tämän kuun tilanne, mutta eipä sille tosiaan mitään voi.

160€ riittää kun olette tarkkana, eli sun on pakko tehä ite leivät, aamupalaksi kaurapuuroa ja ruuaksi edullisia keittoruokia.

Tsemppiä!

Vierailija
25/39 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oletko itse varattomana hakenut isoa asuntoa pk-seudulta? Asumme kolmiossa ja kolmio meille riittäisikin, jos vain saamme edullisen!

Monessa kolmiossa tällä seudulla (lasten koulut) vuokra on 1200e/kk! Lisäksi kahden kuukauden vakuut joka asuntoon, ei ole helppoa noin vain muuttaa.

minä olen ollut tilanteessa jossa oltiin ihan s*tanasti köyhempiä kuin sinä, toinen vanhemmista tosi pitkällä sairauslomalla, toinen työtön

silti saatiin rahat riittämään, asuttiin ahtaasti ja halvasti, ja sieltä on ponnistettu väkisin ja hartiavoimin omistusasuntoon ja työelämään

että ruikutus ei auta, se vain vie aikaa ja energiaa, tämänkin ajan voisit käyttää sen asunnon hankkimiseen ihan oikeasti

Vierailija
26/39 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meillä on kolme lasta ja kaksi aikuista.

ap

Vierailija
27/39 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä kun tuskin myötätuntoa saat. Muut käy töissä ja kustantaa teidän perheenne elämisen. Me lykkäämme lasten hankintaa (nyt on yksi, toivomme vielä toista) siihen että voimme tarjota lapsilleme kunnollisen turvatun toimeentulon!

Vierailija
28/39 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meillä on kolme lasta ja kaksi aikuista.

ap

Etteköhän kuule pärjää. Mielestäni tuo on ihankohtuullinen summa!

Vierailija
29/39 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs minä ja mieheni? Mekin käymme töissä ja samalla tavalla maksamme itsekin niitä veroja! Eikö työstään pitäisi saada sellainen palkka että sillä pärjää ilman että tarvii mistään olla kerjäämässä rahaa vielä PALKAN lisäksi?

Tilanne on tämä mikä on, minusta yhteiskunnassa on vikaa että tällaisia matalapalkka-aloja on! Minä en häpeä sitä että saan toimeentulotukea, teenhän samalla tavalla työtä 8h/pv 5 päivää viikossa, minun kuuluukin saada elantoni eikä kärvistellä nälässä lasten kanssa!

Vierailija
30/39 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs minä ja mieheni? Mekin käymme töissä ja samalla tavalla maksamme itsekin niitä veroja! Eikö työstään pitäisi saada sellainen palkka että sillä pärjää ilman että tarvii mistään olla kerjäämässä rahaa vielä PALKAN lisäksi?

Tilanne on tämä mikä on, minusta yhteiskunnassa on vikaa että tällaisia matalapalkka-aloja on! Minä en häpeä sitä että saan toimeentulotukea, teenhän samalla tavalla työtä 8h/pv 5 päivää viikossa, minun kuuluukin saada elantoni eikä kärvistellä nälässä lasten kanssa!

se teidän kämppä on teidän tuloille ihan helvetisti liian kallis

TOSI törkeää että maksatatte asumisenne meidän muiden selkänahasta, mekin vain yritämme elää ja tulla toimeen

nyt katse peiliin ap

Vierailija
31/39 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ap märisee että saa liian vähän rahaa, kun on jo yli VUODEN maksattanut asumistaan sossun rahoilla. Huh huh.

Vierailija
32/39 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies tekee osa-aikaista työtä? Miksi ei kokopäiväistä? Miksi olette hommanneet niin monta lasta jos kerran olette matalapalkkaisilla aloilla?

Ja miksi täällä nyt sitten valitat? Ota viikonlopputyö tms.

Vierailija
33/39 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tehnyt asuntohakemukset SATOlle ja VVO:lle esim.? Vuokravakuus vain 250e kummallakin muistaakseni, SATOlla ainakin jos tekee yli vuoden sopimuksen ei mene vakuusmaksua lainkaan.

Ja tälläkin hetkellä sekä Helsingissä että Vantaalla ainakin netin mukaan vapautumassa asuntoja, joiden vuokra on 800 eurosta ylöspäin. Ei varmasti paikkaa saa valita kovin tarkkaan, mutta jos elämäntilanne on tuo niin onko sillä niin väliä.

Hakemusta menemään ja soittoa perään.

Vierailija
34/39 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ole osapäivätyössä kolme tuntia päivässä, mieheni sairaslomalla tapaturmavammojensa takia. Meillä rahat riittävät nipin napin välttämättömiin menoihin vaikka on kaksi murrosikäistä lastakin elätettävänä.

Saan soviteltua työttömyysetuutta, mieheni sairauspäivärahaa. Olemme hakeneet äskettäin asumistukea, koska olemme siihen oikeutettuja tulojemme perusteella.

Tosin se rahojen riittäminen vaatii melkein yli-inhimillistä sentinvenytystä, jatkuvaa budjetointia, ja kieltäymyksiä. Esimerkiksi en itse käy parturissa kuin 2 kertaa vuodessa, pidän hiusmallia joka ei vaadi jatkuvaa leikkaamista. Muun perheenjäsenteni hiukset leikkaan itse. Vaatteita emme osta uusina kuin aniharvoin.

Rikkaanpia aikojakin on ollut ja onneksi tuli silloin säästettyä jonkin verran ettei "puun takaa" tullut työni osa-aikaistaminen ja miehen sairasloma tullut taloudelliseksi katastrofiksi.

Asumme vuokralla, ja 525,00 euron vuokraan sisältyy kaikki. (Ei pankit onneksi meille tyhjätaskuille enää asuntolainaa myöntäisikään, eikä meillä oles edes hinkua vuosikymmenien velkavankeuteen pankin kanssa. Nykyisten pikkuvelkojen kanssa pärjäämme!

Jos saat haukkumaviestejä ah niin viisailta ja omahyväisiltä joilla on aina ollut työpaikka niin jätä ne omaan arvoonsa. Näissä keskusteluissa monet ovat vaan mollaamassa toisia ja provosoimassa riitelyyn ja nostattamassa omaa heikkoa itsetuntoaan.

Vierailija
35/39 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies tekee osa-aikaista työtä? Miksi ei kokopäiväistä? Miksi olette hommanneet niin monta lasta jos kerran olette matalapalkkaisilla aloilla?

Ja miksi täällä nyt sitten valitat? Ota viikonlopputyö tms.

Siis hyvänen aika... ei mikään työpaikka ole nykyään idioottivarma. Tilanne voi muuttua hyvinkin lyhyellä varoitusajalla. Itselleni ja miehellenikin on käynyt niin.

Jos lasten tekemistä pitäisi suunnitella selvännäkijän kykyjä omaamalla niin se ei onnistu sinultakaan!!!

Vierailija
36/39 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli lapsilisät. Etteköhän pärjää.

Vierailija
37/39 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

herrajumala, mistä te niitä asuntoja etsitte, s-marketin maitohyllystä? alkaa vaikuttaa tooooosi avuttomalta toi teidän touhu

Totta, minäkin olen kalliin asunnon loukussa eikä halvempia vaan yksinkertaisesti vapaudu, koska kukaan ei halua muuttaa pois halvasta asunnostaan.

Käyn töissä ja palkka on bruttona 730 euroa/kk.

Se riittää juuri vuokran ja sähkölaskun maksamiseen, montaa kymppiä ei siitä jää.

Koittakaahan pärjätä, itse säästän sillä etten ole koskaan omistanut autoa enkä omaa perhettä joten ei mene ylimääräistä rahaa niihin.

Vierailija
38/39 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ruuaksi ei kelpaa perus halpa kotiruoka.

Puuroakin saa suht halvalla! KYLLÄ SITÄ MUUTKIN KITUUTTAA.

Vierailija
39/39 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuin menee kuin ap kertoi, niin ettehän te sitten olis saanu viime kuussa ollenkaan tt-tukea ja ette myöskään tässä kuussa. Ja yleensähän nuo tuet jotka tulee viimeisinä päivinä niin otetaan huomioon seuraavalle kuulle.

Etkö ap tarkista päätöstä ikinä? Olisithan siitä huomannut että tm-tukea ei olla otettu siihen?

Ja osaat kai laskea muutenkin paljonko teidän pitäisi tukea saada? Miten voit olettaa että sossusta jotain saisitte jos saitte 60e/kk ja siihen päätökseen olis otettu 650e huomioon?

Kannattaa ruveta katsomaan se päätös aina läpi :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi