Uskomaton tuo Urpilaisen ja SDP:n ehdotus.
minulla on paljon tuttuja, jotka tienaavat yi tuon 100 000 euroa. Minä en tienaa. Nämä paljon tienaavat tuttuni tekevät pitkää päivää ja ovat paljon poissa perheidensä luota. Minä saan olla perheeni kanssa, koska teen lyhyempää päivää tavis-työssä. Minusta olisi tosi väärin, että nämä paljon töitä tekevät ystäväni, jotka jo joutuvat luopumaan vapaa-ajastaan työlle, saisivat vielä maksaa jotain solidaarisuusveroa. Millaistahan solidaarisuusveroa minun tulisi maksaa näille yli 100 000 euroa maksaville ystävilleni vapaa-ajastani?
Kommentit (29)
Vasurit ajavat päivähoitoa, mutta oikealla ymmärretään myös perheen asemaa, kun toinen vanhemmista tekee vaativaa työtä ja lapset hoidetaan itse. Ketkä ajaisivat eläketurvaa kotiinjäävälle vanhemmalle? Eläke voitaisiin kustantaa yli 100 0000 euroa ansaitsevan puolison veroista.
kiivaimmin ja äänekkäimmin juuri oikeisto. Myös täällä palstalla.
Ja sitten vielä oikaisu erääseen yleiseen harhaluuloon: kukaan ei maksa itse omia eläkkeitään. Kyllä eläkkeiden maksamisesta huolehtivat aina tulevat veronmaksajat.
ja että miten ne Suomessa on aivan poikkeuksellisen edulliset eläkkeen saajan kannalta.
Hesarissa oli just tänään juttu leskeneläkkeistä
ja että miten ne Suomessa on aivan poikkeuksellisen edulliset eläkkeen saajan kannalta.
ovat puolustelleet kateuskorttia viskomalla samat ihmiset, jotka aiemmin huusivat kurkku suorana ahneista kreikkalaisista ja julkisen sektorin välttämättömistä leikkauksista.
Hesarissa oli just tänään juttu leskeneläkkeistä
ovat puolustelleet kateuskorttia viskomalla samat ihmiset, jotka aiemmin huusivat kurkku suorana ahneista kreikkalaisista ja julkisen sektorin välttämättömistä leikkauksista.
Ovatko myös samoja, jotka vuosi sitten itkivät kuinka hävettää olla suomalainen ja kyllä suomalainen on rasisti, kun kyseenalaistaa kreikkalaisille annettavan tukipaketin? Mielipide on aina se, joka on vallitseva.
pitääkö Jutan vaalilupaus eli se, että demarit EIVÄT lähde hallitukseen joka leikkaa lapsiperheiltä.
Pahaa pelkään...
Asiantuntijat/ ylemmät toimihenkilöt sekä johtoporras tekevät ylipäätään pitkää päivää. Ei sen johtajankaan vuorokaudessa enempää tunteja ole, ja nukkumatta hekään eivät pärjää.. Tuo on sangen outo argumentti.
Toki työn vastuullisuuden tulee näkyä ja se näkyykin palkassa.
että moni joka tekee paljon töitä tienatakseen hyvin tekee sitä jonkin tavoitteen takia.
Eli painaa hommia täysillä vaikka 10 vuotta ja jää sitten "eläkkeelle" koska kertynyt varallisuus mahdollistaa sen.
Tai painaa hommia paljon ennen lapsia jotta on sitten 30-v kun lapsia tulee velaton asunto ja säästössä sen verran että voi olla lasten kanssa kotona vuosikausia talouden pysyessä samana.
Olisi aika kohtuunto verottaa ihmistä joka tienaa liian hyvin, jos sattuu paiskimaan hommia paljon saadakseen säästöön rahaa. Moni tekee niin että tekee palkkatyöntekijänä muutaman vuoden ympäripyöreitä päiviä, säästää rahat ja perustaa oman firman joko kokonaan ilman tai hyvin pienellä lainalla. On erittäin fiksua toimia noin, koska silloin tietää ettei jää velkavankeuteen ja on muutenkin riskittömämpää.
Suomessa sosialismia on pitkään purettu. Tuo olisi asiallinen korjaus. Raha pois käytettäväksi.
Suotta ne sielä tileillä lepäävät. Raha on tarkoitettu jaettavaksi köyhille.
Joka toinen palstalija tai ainakin palstailijan mies nähtävästi hankkii vähintään 100 000 euroa, ja silti ollaan samalla sitä mieltä, että 100 000 euroa hankkivia on niin vähän, ettei verojen nostamisella olisi mitään oikeaa merkitystä :D