Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua lastani päiväkotiin!

Vierailija
27.02.2012 |

Niin, haluaisin olla lapseni kanssa kotona niin kauan kuin mahdollista. Jos vain olisi varaa! Kuinka kauan olette olleet kotona lastenne kanssa? Miten pärjäsitte rahallisesti? Onko teillä hyvin tienaavat miehet vai elittekö vain niukemmalla rahalla? Meillä on asuntolaina. Onkohan mahdollista lyhentää sitä vain miehen tuloilla?

Olen itse ollut päiväkodissa töissä ja tiedän mitä se on! Kauheeta sanoa, mutta en haluaisi omaa lastani ainakaan siihen päiväkotiin jossa itse olin töissä. Tilat olivat ankeat ja kaikesta säästettiin. Hoitajilla ei ole riittävästi aikaa lapsille. Voin sanoa näin koska olen itse työskennellyt sielä, joten tiedän mistä puhun. Lisäksi mielestäni nukkuma olosuhteet ovat huonot. En halua, että oma lapseni joutuu nukkumaan päiväunensa kylmällä, pölyisellä patjalla lattialla :(

Mielummin siis haluan hoitaa lapseni kotona! Mutta jos varaa ei ole, toivon löytäväni hyvän päiväkodin jos niitä enää on, kun kaikkialla vaan säästetään! :(

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, haluaisin olla lapseni kanssa kotona niin kauan kuin mahdollista. Jos vain olisi varaa! Kuinka kauan olette olleet kotona lastenne kanssa? Miten pärjäsitte rahallisesti? Onko teillä hyvin tienaavat miehet vai elittekö vain niukemmalla rahalla? Meillä on asuntolaina. Onkohan mahdollista lyhentää sitä vain miehen tuloilla?

Olen itse ollut päiväkodissa töissä ja tiedän mitä se on! Kauheeta sanoa, mutta en haluaisi omaa lastani ainakaan siihen päiväkotiin jossa itse olin töissä. Tilat olivat ankeat ja kaikesta säästettiin. Hoitajilla ei ole riittävästi aikaa lapsille. Voin sanoa näin koska olen itse työskennellyt sielä, joten tiedän mistä puhun. Lisäksi mielestäni nukkuma olosuhteet ovat huonot. En halua, että oma lapseni joutuu nukkumaan päiväunensa kylmällä, pölyisellä patjalla lattialla :(

Mielummin siis haluan hoitaa lapseni kotona! Mutta jos varaa ei ole, toivon löytäväni hyvän päiväkodin jos niitä enää on, kun kaikkialla vaan säästetään! :(

Siis toki on hyvä olla kotona, jos haluaa ja jaksaa olla kotona. Mutta kyllä päiväkoteja on monenlaisia, ja mulle ei ole osunut kohdalle muuta kuin hyviä tai tosi hyviä, joissa lasten hyvinvointiin on todella panostettu.

EIkä ikinä ole ollut mitään jättisuuria lapsiryhmiä, ja hoitajatkin näyttäisi olevan vuodesta toiseen samoja. Näin ihanasti on asiat Klaukkalassa, ja Aiemmin Myyrmäessä.

Vierailija
22/28 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain paikkaa silloin kun ei edes oltu alettu säästää, enkä hakenut paikkaa kesken kauden.

Ja tuo siis oli jo silloin hyvään aikaan se, mitä tarjottiin. En uskalla edes ajatella, missä nyt mennään.

Vierailija
24/28 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko sinulla epärealistiset odotukset - sekin on ihan mahdollista.

Jyväskylän päivähoitotilanteen sanotaan aina olevan huono, mutta kyllä täältä vain hoitopaikkoja löytyy ja sellaisia, joihin saa olla enemmän kuin tyytyväinen. Kolmesta päiväkodista ja yhdestä pph:sta on kokemusta.

t. ison perheen äiti

Vierailija
25/28 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niiiin lyhyt, sitä ei kannata laitoshoidossa tuhlata. Sitä ei voi hinnoitella!

Meillä kotonaolon mahdollisti jo rahaa tienannut äiti, sekä hyvätuloinen mies. Olisin kyllä tarvittaessa myynyt vaikka autoni voidakseni jäädä kotiin, mutta ei tarvinnut.

Lapset nyt 5 ja 3.

Vierailija
26/28 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja isompiakaan en laita päiväkotiin, jos olen nuoremman kanssa kotona. Meillä on vasta yksi lapsi, mutta toivomme kovasti lisää ja niin kauan olen kotona, kun on alle 3-vuotiaita. Virkaani en kuitenkaan haluaisi menettää. Mieheni on hyväpalkkainen virkamies, joten tämä on mahdollista ja mitoitimme asuntolainamme järkevästi. Olisimme varmasti saaneet helposti puolta suuremman lainan ja isomman asunnon, mutta meidän arvojärjestyksemme menee näin päin. Asumme Helsingissä, joten tällä valinnalla asunnon koosta on hieman tingittävä. En ymmärrä ihmisiä, jotka hankkivat niin ison ja kalliin asunnon, että molempien on siksi mentävä nopeasti töihin. Mikä on oikeasti tärkeää? Toki, jos molemmilla huono palkka, niin ymmärrän, että on vähemmän vaihtoehtoja ainakin Helsingissä.

Vierailija
27/28 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisen syntymästä asti kotona. Esikoinen nyt 9v. ja nuorin 5v. Aion olla edelleen kotona. Jossain vaiheessa sitten kouluttaudun lisää, koska en mä minnekään suoraan pääse töihin näin pitkän kotona olon jälkeen, mutta se on sitten jossain vaiheessa. Ei vielä. Aion olla kotona varmaan jonnekin sinne asti kun nuorinkin on jotain 10v. paikkeilla. Sitten sitä opiskelua.

Miestä ei ole, mutten nosta mitään työkkärirahojakaan, enkä toimeentulotukea. Tuloni koostuvat muista tulonlähteistä. Joskus on tullut hoidettua joitain asioita oikein ja tuurillakin niin se mahdollistaa tämän hetkisen tilanteen. Mitään taloudellisia paineita ei ole.

On kyllä varmaan hankalaa järkestää pitkä kotona olo jos asuntolainat yms. painaa niskaan. Kyllä siinä saa miettiä, että miten kaiken saa sumplittua.

Tsemppiä ap:lle ja muillekin, jotka haluaa olla lasten kanssa pitkään kotona. Toivottavasti asiat jotenkin järjestyy ja kotona olo mahdollistuu.

Vierailija
28/28 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niin että molemmat näkevät lapsen kotihoidon tärkeänä. Ja lainasta voi saada lyhennysvapaata, jos asiat ovat muuten kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän