Lapsen hautajaispukeutuminen
Mitä laittaisit 2-vuotiaalle isovanhemman hautajaisiin?
Vaihtoehdot
Musta trikoohame ja musta tavallinen t-paita ( ei juhlavaatteita, päiväkotivaatteita)
Keskiharmaa trikoomekko harmailla tai mustilla sukkiksilla ( edelleen päiväkotivaatteita)
Harmaa vaaleanpunainen juhlamekko harmailla sukkiksilla
Kaupoissa ei näy mitään tummaa :(
Kommentit (20)
niin kultaisen käytöksen kirjassa opetettiin että pienet lapset puetaan puhtaanvalkoiseen hautajaisissa, miten se on nyt muuttunut? Asian voi tarkistaa vanhoista valokuvista jos ei minua usko.
Tai sitten olet lukenut TOOOODELLA vanhaa opasta. Itse olen 45-vuotias ja kyllä 70-alussa ainakin minut puettiin harmaaseen ja mustaan hautajaisiin.
1930, -40 ja -50-luvuilla ainakin näkyy hautajaiskuvissa lapsilla valkoisia vaatteita.
aikuisillakin on trikoota yllään hautajaisissa!! Itse olin ihan arvokkaissa hautajaisissa ja siellä oli jos jonkinlaista vaatetta.
Minä laittaisin sen juhlamekon pikkuiselle -ehdottomasti!!!!! Ei kukaan järkevä odota pikkulapsella hautajaisvärejä kun eivät itsekään niitä käytä!
voisin ihan hyvin laittaa sen harmaan mekon. Ei tarvitse olla juhlavaa, kunhan on siisti ja hillitty. Siinä juhlamekossa hieman karsastan sitä . Lapsilla pukeutuminen on vapaampaa, ja itse kyllä katson sitä niinkin, että trikookin pienelle lapselle sopii jos trikoovaate on siisti (ei nukkainen, venynyt, kulahtanut).
Lapsella (pienellä) ei tarvitse olla juhlaa/tummaa päällä, kunhan vaatteissa ei ole printtikuvioita niin kaikki on ok.
Hautajaisissa, lapsen isotaata (isänisänisä)
Puin lapselle alle vaaleenpunasen lyhythihasen bodyn, me&1 musta velourinen geishatunika (vaaleenpunanen siis hieman pilkotti tunikan alta)ja me&i mustat velourihousut. Nämä valitsin siksi, koska oli kova pakkanen ja kirkossa tunnetusti aina on kylmä. Asusteena meillä vielä oli musta rusettipanta.
Minua ohjeistettiin myös, ettei ihan mustaa tartte lapsilla olla. Siellä oli monella lapsella valkoinen pitkähihainen ja vaalea mekko.
Jos olisi ollut lämpimämpi olisin pukenut lapselle valkoisen tai vaaleanpunaisen pitkähihaisen ja tumman liilan liivimekon ja vaaleat sukkahousut.
En ihan mustaa laittaisi ollenkaan pienelle lapselle.
Lapsen vaatteiden ei tarvitse olla mustia hautajaisissa. Sopivia värejä ovat juuri harmaa, tummansininen ym. hillityt värit. Oma tyttöni oli 8kk ikäisenä hautajaisissa ja hänellä oli juhlamekko, jossa musta yläosa, mutta musta ei sinänsä ole tarpeen ja ainakaan kokomustaa asua en laittaisi lapselle.
Millainen se juhlamekko on?
Mä en kyllä trikoovaatetta laittaisi. Eikö tosiaan löydy hillityn väristä liivimekkoa?
En ihan mustaa laittaisi ollenkaan pienelle lapselle.
Se on ihan ok mekko, mutta ei juhlava.
Trikoo EI ole juhlavaatteen materiaali.
Millainen se juhlamekko on?
Mä en kyllä trikoovaatetta laittaisi. Eikö tosiaan löydy hillityn väristä liivimekkoa?
Juhlamekko on hillitty, mutta ei tumma. Pääosin harmaa vaalean punaisilla raidoilla.
Meillä on vain yksi tummaliivimekko ja siinä on isoja kirkkaan keltaisia ja punaisia kukkia.
Trikoo EI ole juhlavaatteen materiaali.
Ei ole mitään parempaa. Kirkkaita kesämekkoja.
Ei ne vaaleanpunaiset raidat mitään haittaa. Olen nähnyt hautajaisissa lapsilla juuri jotain tuon värisiä. Mielummin juhlamekko kuin mikään trikoovaate.
niin kultaisen käytöksen kirjassa opetettiin että pienet lapset puetaan puhtaanvalkoiseen hautajaisissa, miten se on nyt muuttunut? Asian voi tarkistaa vanhoista valokuvista jos ei minua usko.
Siis onko se harmaa vai vaaleanpunainen? Vai tarkoititko, että se on harmaa mekko vaaleanpunaisin kuvioin tai koristein?
No, joka tapauksessa kaksivuotiaalle voi hyvin panna muutakin kuin mustaa. Pääasia, että yleisilme on juhlava ja tyylikäs, ei iloinen.
mutta pukeutuminenkin muuttuu. Nykyään on äärimmäisen harvinaista, että hautajaisissa olisi lapsilla valkoiset vaatteet. Pääsen töissä seuraamaan asiaa. Tietty, eihän siinä mitään pahaakaan ole, jos haluaa vanhaa tapaa noudattaa.
Tai sitten olet lukenut TOOOODELLA vanhaa opasta. Itse olen 45-vuotias ja kyllä 70-alussa ainakin minut puettiin harmaaseen ja mustaan hautajaisiin.
Mekon. Mistä niitä sais? Ollaan just lähdössä ostaa miehelke mustaa kravaattia ja takkia. Itsellä sentään on töiden puolesta sopivat mustat vaatteet.
1930, -40 ja -50-luvuilla ainakin näkyy hautajaiskuvissa lapsilla valkoisia vaatteita.
Vaalean harmaa, hennoin vaaleanpunaisin raidoin. Ei tumma, mutta siis hillitty. Ei ole mitään kuvioita.