Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen hautajaispukeutuminen

Vierailija
27.02.2012 |

Mitä laittaisit 2-vuotiaalle isovanhemman hautajaisiin?

Vaihtoehdot

Musta trikoohame ja musta tavallinen t-paita ( ei juhlavaatteita, päiväkotivaatteita)

Keskiharmaa trikoomekko harmailla tai mustilla sukkiksilla ( edelleen päiväkotivaatteita)

Harmaa vaaleanpunainen juhlamekko harmailla sukkiksilla

Kaupoissa ei näy mitään tummaa :(

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko se harmaa vai vaaleanpunainen? Vai tarkoititko, että se on harmaa mekko vaaleanpunaisin kuvioin tai koristein?

No, joka tapauksessa kaksivuotiaalle voi hyvin panna muutakin kuin mustaa. Pääasia, että yleisilme on juhlava ja tyylikäs, ei iloinen.

Vaalean harmaa, hennoin vaaleanpunaisin raidoin. Ei tumma, mutta siis hillitty. Ei ole mitään kuvioita.

Vierailija
2/20 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kultaisen käytöksen kirjassa opetettiin että pienet lapset puetaan puhtaanvalkoiseen hautajaisissa, miten se on nyt muuttunut? Asian voi tarkistaa vanhoista valokuvista jos ei minua usko.

Tai sitten olet lukenut TOOOODELLA vanhaa opasta. Itse olen 45-vuotias ja kyllä 70-alussa ainakin minut puettiin harmaaseen ja mustaan hautajaisiin.

1930, -40 ja -50-luvuilla ainakin näkyy hautajaiskuvissa lapsilla valkoisia vaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisillakin on trikoota yllään hautajaisissa!! Itse olin ihan arvokkaissa hautajaisissa ja siellä oli jos jonkinlaista vaatetta.

Minä laittaisin sen juhlamekon pikkuiselle -ehdottomasti!!!!! Ei kukaan järkevä odota pikkulapsella hautajaisvärejä kun eivät itsekään niitä käytä!

Vierailija
4/20 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin ihan hyvin laittaa sen harmaan mekon. Ei tarvitse olla juhlavaa, kunhan on siisti ja hillitty. Siinä juhlamekossa hieman karsastan sitä . Lapsilla pukeutuminen on vapaampaa, ja itse kyllä katson sitä niinkin, että trikookin pienelle lapselle sopii jos trikoovaate on siisti (ei nukkainen, venynyt, kulahtanut).

Vierailija
5/20 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella (pienellä) ei tarvitse olla juhlaa/tummaa päällä, kunhan vaatteissa ei ole printtikuvioita niin kaikki on ok.

Vierailija
6/20 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaisissa, lapsen isotaata (isänisänisä)

Puin lapselle alle vaaleenpunasen lyhythihasen bodyn, me&1 musta velourinen geishatunika (vaaleenpunanen siis hieman pilkotti tunikan alta)ja me&i mustat velourihousut. Nämä valitsin siksi, koska oli kova pakkanen ja kirkossa tunnetusti aina on kylmä. Asusteena meillä vielä oli musta rusettipanta.

Minua ohjeistettiin myös, ettei ihan mustaa tartte lapsilla olla. Siellä oli monella lapsella valkoinen pitkähihainen ja vaalea mekko.

Jos olisi ollut lämpimämpi olisin pukenut lapselle valkoisen tai vaaleanpunaisen pitkähihaisen ja tumman liilan liivimekon ja vaaleat sukkahousut.

Vierailija
7/20 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan mustaa laittaisi ollenkaan pienelle lapselle.

Vierailija
8/20 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen vaatteiden ei tarvitse olla mustia hautajaisissa. Sopivia värejä ovat juuri harmaa, tummansininen ym. hillityt värit. Oma tyttöni oli 8kk ikäisenä hautajaisissa ja hänellä oli juhlamekko, jossa musta yläosa, mutta musta ei sinänsä ole tarpeen ja ainakaan kokomustaa asua en laittaisi lapselle.

Vierailija
9/20 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen se juhlamekko on?

Mä en kyllä trikoovaatetta laittaisi. Eikö tosiaan löydy hillityn väristä liivimekkoa?

Vierailija
10/20 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan mustaa laittaisi ollenkaan pienelle lapselle.

Se on ihan ok mekko, mutta ei juhlava.

Vierailija
11/20 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trikoo EI ole juhlavaatteen materiaali.

Vierailija
12/20 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen se juhlamekko on?

Mä en kyllä trikoovaatetta laittaisi. Eikö tosiaan löydy hillityn väristä liivimekkoa?

Juhlamekko on hillitty, mutta ei tumma. Pääosin harmaa vaalean punaisilla raidoilla.

Meillä on vain yksi tummaliivimekko ja siinä on isoja kirkkaan keltaisia ja punaisia kukkia.

Vierailija
13/20 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trikoo EI ole juhlavaatteen materiaali.

Ei ole mitään parempaa. Kirkkaita kesämekkoja.

Vierailija
14/20 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne vaaleanpunaiset raidat mitään haittaa. Olen nähnyt hautajaisissa lapsilla juuri jotain tuon värisiä. Mielummin juhlamekko kuin mikään trikoovaate.

Vierailija
15/20 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kultaisen käytöksen kirjassa opetettiin että pienet lapset puetaan puhtaanvalkoiseen hautajaisissa, miten se on nyt muuttunut? Asian voi tarkistaa vanhoista valokuvista jos ei minua usko.

Vierailija
16/20 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko se harmaa vai vaaleanpunainen? Vai tarkoititko, että se on harmaa mekko vaaleanpunaisin kuvioin tai koristein?

No, joka tapauksessa kaksivuotiaalle voi hyvin panna muutakin kuin mustaa. Pääasia, että yleisilme on juhlava ja tyylikäs, ei iloinen.

Vierailija
17/20 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pukeutuminenkin muuttuu. Nykyään on äärimmäisen harvinaista, että hautajaisissa olisi lapsilla valkoiset vaatteet. Pääsen töissä seuraamaan asiaa. Tietty, eihän siinä mitään pahaakaan ole, jos haluaa vanhaa tapaa noudattaa.

Vierailija
18/20 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten olet lukenut TOOOODELLA vanhaa opasta. Itse olen 45-vuotias ja kyllä 70-alussa ainakin minut puettiin harmaaseen ja mustaan hautajaisiin.

Vierailija
19/20 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekon. Mistä niitä sais? Ollaan just lähdössä ostaa miehelke mustaa kravaattia ja takkia. Itsellä sentään on töiden puolesta sopivat mustat vaatteet.

Vierailija
20/20 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1930, -40 ja -50-luvuilla ainakin näkyy hautajaiskuvissa lapsilla valkoisia vaatteita.