Milloin olet viimeksi saikutellut turhaan?
Kommentit (35)
Turhan saikuttelijat ovat laiskoja ja epärehellisiä ihmisiä.
ja nahka kuori kämmenistä ja nousi rakkuloita.
Itse olin hakemassa saikkua vaan yhden päivän, jotta saamme syyhyhoidon toteutettua (olin päivät töissä ja illat koulussa eli en olisi mitenkään muuten pystynyt), syynä oli myös väsymys mikä huipentui syyhyn takia tehtävään siivoon.
Lääkäri olikin sitte eri mieltä ja määräsi mulle melkein 2 viikkoa saikkua kun näki käteni.
Silloin ajattelin, että en niin pitkää saikkua olisi tarttenut, mutta myöhemmin luin kuinka ns. vaarallista se syyhyn aiheuttama tulehdustila olikin mun yhden toisen perussairauteni takia, onneksi lääkäri oli jälleen viisaaampi kuin minä. =)
Mä olen saikutellut turhaan nykyisessä duunissani, olisko viimeisin 3 viikkoa sitten. Ei se tietenkään oikein ole, mutta sanotaan nyt vaikka niin et niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.
Väärinhän se on kaikissa ammateissa, mutta opena tietää, että sairaslomat hoidetaan työkavereiden selkänahasta, ja lisäksi saa kuitenkin suunnitella kipeänä tunnit ja kokeet, ja vielä paikata jälkikäteen asiat, niin että ei ole mitään motivaatiota jäädä kotiin jos ei ole pakko.
En ymmärrä lintsareita, joiden työt joutuvat yleensä muut tekemään.
Mulla oli flunssa, olin nuhainen ja yskäinen, ja ääni oli lähsestulkoon poissa. Ei ollut kuumetta ja oikeasti olisin pystynyt työni hoitamaan....olin kuitenkin niin räkäinen, että jäin kotiin. Kyllä silti nolotti ja ahdisti olla pois, vaikka mun työ on sellaista, ettei kenenkään tartte yhden päivän takia mua juurikaan paikata.
n39
loppuaikoina. Yt:t olivat alkaneet ja oli tiedossa että työt loppuvat. Taisin niistä kuudesta viikosta kolme olla töissä. Työterveydestä sain sairasloman. En suinkaan ollut ainut. Omalta kannaltani saikuttelu ei ollut turhaa sillä löysin uuden työpaikan noiden viikkojen aikana.
milloin joku jää saitsulle. Pääsee nimittäin silloin itse tekemään rahakkaita ylitöitä.
kaksi kertaa kuukauden aikana.
Ensiksi kauhea räkätauti, jossa kuume kohtuullinen. 3pvä:n sairasloma.
Kahden viikon päästä olin vielä pahemmassa kuumeessa, ja todella kova kurkkukipu.
Kävin tutkimuksissa, angiinaksi todenttiin ja sain todistuksen, joten en ole lintsannut, mutta työn puolesta tuli epäilyjä tyyliin, miten taas kipeänä.
fyysisesti olisin ollut työkunnossa. Sen vuoksi sairauslomasta tuli syyllisyys, mutta tiesin, että pää olisi hajonnut jos olisin ollut tuona aikana töissä. Ei se siis turhaa ollut, vaikka jonkun mielestä saattoi siltä näyttää.
v. -98 lähtien vakituisest töissä, sitä ennen tehnyt koulun ohessa + kesäisin töitä... ai juu, turhaan saikulla en ikinä.
Mä olen saikutellut turhaan nykyisessä duunissani, olisko viimeisin 3 viikkoa sitten. Ei se tietenkään oikein ole, mutta sanotaan nyt vaikka niin et niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.
..työsi sellasielle, jolla on työMORAALIA.
Viime vuonna matkustin tapaamaan rakastajaani toiseen kaupunkiin. Vietimme ihanan illan ja kiihkeän yön. Aamulla ilmoitin töihin, että nyt on vatsa kipeä. Töissä oli silloin hiljainen kausi, kukaan ei joutunut tekemään töitäni.
Alkuvuodesta odotin kotiin kuumavesiboilerin korjaajaa, joka ei osannut sanoa tarkkaa aikaa milloin pääsee tulemaan, sanoi vain, että klo 12 jälkeen. En sitten mennyt aamupäiväksikään töihin. Tällöin myöskään ei ollut kiireellisiä töitä tehtävänä.
Toisaalta olen ollut kipeänä töissä, kuumeessa ja kovassa lihassäryssä silloin kun deadline on lähestynyt uhkaavasti.
Olin henkkoht avustaja vuoden työsopparilla, 2kk ennen sopparin loppua työnantajalla vissiin naksahti päässä ja alkoi tehdä mun elämästä helvettiä. En saanut enää mm käyttää heidän vessaansa työpäivän aikana, koska tartutan kuulemma pöpöjä. Lisäksi kuuntelin päivittäin tälläisiä "ooksää niin läski ettet nopeemmin pysty imuroimaan" juttuja. Kaiken huippu oli kun työnantaja ilmoitti etten saakkaan pitää ennalta sovittuja lomapäiviäni työsopimuksen tokavikalla viikolla, vaan pitäisikin ottaa ne sitten rahana työsuhteen loputtua. Otin sitten viikon saikun muka jännetupentulehduksen takia. Eikä edes kaduta.
Oikeitakin syitä on ihan riittävästi :(
Kiinnostaisi kyllä tietää, mistä tämmöisen turhan saikuttajan tunnistaa, toisen terveydentilaa kun aika vaikea päältäpäin kertoa