Miten lasipurkeista irrotetaan ne etiketit? Auttakee!
Nättejä purkkeja, jotka ihan kesäkukille maljakoiksi haluan säästää, mutta miten ne etiketit saa irti?
nimim. kynnet kovilla
Kommentit (16)
Kastelin rätinkulman siihen ja vähän kun sivelee niin lähtee hyvin.
Laita veteen likoamaan vaikka yön yli.
Anna vaikuttaa pitkään, niin että öljy imeytyy etikettiin. Sit pitäis lähteä.
kun olen laittanut purkit likoomaan tosi kuumaan veteen, jossa astianpesuainetta. Joskus, jos etiketti on tosi kovin kiinni ja paljon liimaa, niin astianpesuainetta olen vielä hinkannut ja uudestaan likoomaan. Kullä ne on aina lähteneet irti.
ja loput liimatahrat lähtee usein käsidesillä, siis sillä geelisysteemillä
ja vanha kansa käyttää ihan voita, ne millään öljyllä läträä...
Nättejä purkkeja, jotka ihan kesäkukille maljakoiksi haluan säästää, mutta miten ne etiketit saa irti?
nimim. kynnet kovilla
Itse revin enimmät etiketit pois ja loput hieroin pois Pata pata-puhdistusjutuilla.
ja kun ohjelma on loppu avaat heti ja kuumana lähtevät helposti. Jos jäähtyy niin kuivavat kiinni takaisin.
säilyttää joidenkin viinipullojen etiketit ja irrottaa ne tiskikoneessa tai uunissa. Eri etiketit on tosiaan hyvinkin erilaatuisella liimalla kiinni eli jotkut ei meinaa millään irrota. Aika harva lähtee vain repäisemällä.
Kiinni ovat ja tiukasti :(
ap
Eikä veden tarvitse edes olla kuumaa. Laita vaikka pihalle ämpäriin ne likoamaan, niin varmasti lähtevät irti kun odotat. Voi mennä parikin päivää jos liima on tiukkaa, mutta lopulta kuitenkin liukenee.
Minulla sama ongelma. Tarvitsen lasipurkin koristeeksi, mutta sinne taidan laittaakkin mun simpukoita. Siitä tulis soma koriste kun vain saisi rumat hilloetiketit pois purkin kyljestä. Eilen mun purkkini lillui ainakin 3 tuntia haileassa vedessä ja melkein koko etiketti lähti irti kun raaputin sitä veden alla. Mutta yksi ongelma jäi: purkin kyljessä on kamalat liimajäljet ja repaleista etikettiä! Siitä ei kauheen kaunista purkkia saa!
Laita niihin kamaliin liimajälkiin jotain rasvaa, vaikka ruokaöljyä, ja anna olla yön yli. Sitten pese uudelleen kuumalla vedellä ja tiskiaineella.
Laita likoomaan veteen, jossa konetiski- tai pyykinpesuainetta. Lähtee etiketit ja liimat.
Vettä, purkit ja astianpesukoneen tabletti kattilaan . Keitetään vähän aikaa ja hangataan astianpesuharjalla liimat pois. Takuuvarma keino. Varo kuumaa, emäksistä vettä!
Kiinni ovat ja tiukasti :(
ap