Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voin hakea äitini holhoukseen? Veljeni vievät siltä ihan kaiken?

Vierailija
26.02.2012 |

Ei mulla varsinaisesti ole mitään syytä - jos haluavat imeä äitinsä tyhjäksi ja panna rahat roskikseen niin mitä mä siitä oikeastaan kannan kyttyrää.

Antaisivat mun vaan olla rauhassa. Ja voisinhan mäkin haluta jonkun osan siitä mutsini asunnosta - kutsutaan sitä sit vaikka ennakkoperinnöksi.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläsi on täysi oikeus antaa rahansa ja omaisuutensa kenelle tahansa. Sinä voit aikanaan perunkirjoituksessa vaatia niitä merkittäväksi ennakkoperinnöksi.

Jos äitisi olisi vanhuudenhöperö tai muusta syystä kykenemätön huolehtimaan itsestään ja omaisuudestaan, voisit tehdä maistraattiin ilmoituksen edunvalvonnan tarpeessa olevasta henkilöstä. Lomake löytyy netistäkin.

Vierailija
2/4 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ei nyt saa oikein mitään selkoa. Tarvitsisiko äitisi sairauden takia edunvalvojan? Vievätkö veljet häneltä väkisin rahaa, pakottavat ottamaan omia rahojaan pankista vai mitä? Pakottavat äitisi myymään asuntonsa ja antamaan rahat heille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa tuo viimeinen vaihtoehto on niin kuin se mitä näyttää tapahtuvan, vaikka vähän monimutkaisemmassa muodossa.

Eläkööt vaan sairaassa symbioosissaan. Noin käy kun äiti ei imetä ja hoida poikiaan. Ne ottavat sitten äidinmaitona mudelta kaiken minkä saa vaikka jo vanhoja ovat.

Vierailija
4/4 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänellä muistisairaus? Onko diagnoosia vai ei? Kuka hänen asioistaan huolehtii vai pystyykö vielä itse käymään kaupassa, laittamaan ruokansa, pukeutumaan ym?

Jos hän vielä ymmärtää asioita, hänen kannattaisi laatia itse edunvalvontavaltuutus. Ellei ymmärrä, hänelle pitäisi hakea maistraatilta/käräjäoikeudelta edunvalvoja, joka voi olla sukulainen tai maistraatin virkamies. Löydät lisätietoja maistraattien nettisivuilta www.maistraatti.fi ja oman paikkakuntasi maistraatista.