Voi hemmetti mikä soppa. :(:(:(
Ajoin vähän yli kuukausi sitten ylinopeutta. Reilusti, ja vielä lapset kyydissä. Olin vieraalla paikkakunnalla, enkä huomannut nopeusrajoituksen muuttumista 50 mailista 30 mailiin. Poliisi oli kytiksellä heti 30 mph merkin kohdalla, ja niinpä tutkaan jäi ikävät lukemat, 21 mph ylinopeutta.
En kertonut miehelle, hänellä on muutenkin murheita ja stressiä juuri nyt työnsä takia. Maksoin mukisematta 265 dollarin sakon omalta tililtäni, ja ajattelin, että selvisin sillä.
Tänään tuli kuitenkin postia, että koska olen tehnyt rikkeen ajokorttini koeajalla (vaihdoin Suomen kortin hiljattain paikalliseen), joudun maksamaan ylimääräisen 300 dollarin maksun JA korttini lähtee kuivumaan 60 päiväksi :O
Ihan kamalaa.... Maksut eivät nyt sinällään lyö maanrakoon, mutta tuo kortin pois ottaminen :( Olen suurimmaksi osaksi ainoa aikuinen perheessämme, mieheni on todella paljon työmatkoilla, usein viikkoja putkeen. Kolme lastamme harrastavat paljon, syövät ruokaa niin että kaupasta saa kantaa ruokaa kassikaupalla. Nyt on sitten harrastukset harrastettu kahdeksi kuukaudeksi ja kaupassa pitää käydä kävellen (n. 45 min suunta, arvelisin) joka hemmetin päivä kun en varmaan jaksa raahata isoja kantamuksia.
Olen kuulemma oikeutettu hakemaan jotain "rajoitettua korttia", jolla saisi tehdä työ- tai koulumatkat. Mutta eipä mulla ole kumpaakaan. Tuskin kotiäidin työtä katsotaan sellaiseksi työksi, että mun pitäisi lasten takia voida ajaa..
Ja vielä sekin, että nyt mun on pakko kertoa miehellenikin tästä. Se näkee sen joka tapauksessa viimeistään silloin, kun liikennevakuutusyhtiöstä ilmoitetaan rikkeen takia nostetuista maksuista. Taitaa olla jonkinmoinen kolaus meidän keskinäiselle luottamukselle että olen näin kauan pimittänyt asiaa :(
Mies ei ole nytkään kotona, tulee vasta 2 viikon päästä. En tiedä kertoisinko heti puhelimessa vai vasta sitten kun näemme kasvokkain.
En edes tiedä miksi tämän tarinan tänne kirjoitin, siksi kai kun en voi kenellekään muullekaan tästä juuri nyt puhua. Niin hyviä ystäviä mulla ei ole että kehtaisin tällaisista asioista avautua. Voi kun voisin pyyhkiä sen yhden päivän pois kokonaan.... itkettää.
Kommentit (7)
Kuten sanoin, hänellä on juuri nyt työssään tosi tiukkaa. Tuntui siltä, ettei tämä ei ole niin iso juttu että sitä pitäisi alkaa valtameren yli pähkäilemään. Tarkemmin analysoituna mukana taitaa olla myös vähän häpeää: mies tekee tärkeää työtä, mä olen vain kotiäiti mutta onnistun näköjään kämmäämään siinäkin hommassa. Ei mies ole ikinä asemaani aliarvioinut (totta puhuen: hän ei voisi tuota "tärkeää työtään" edes tehdä ellen minä olisi kotona ja pyörittäisi perheen arkea), mutta itse koen ajoittain huonommuutta.
Mutta tuo pimittäminen taisi olla huonompi idea kuin olisin ikinä voinut arvatakaan.
Ja juu, on täällä paikoitellen kevyen liikenteen väyliä, mutta ne on juuri nyt puolen metrin lumipeitteen alla. Ja sitä iloa kestää varmaan yhtä kauan kuin ajokortin kuivumistakin..
PASKAPASKAPASKAPASKA.
#1 Tell the hubby
#2 Get a good lawyer
This is not the end of the world. Carpool the kids to their activities. You can pay back when you have your licence again.
Do groceries once a week by taxi or talk to a friend who will drive you.
Good luck! Worse things have happened.
halua enää "tuomion" jälkeen. Niin tekopyhiä amerikklaiset on!
Mut mikä ihmeen koeaika ajokortissa? Enpä olekoskaan kuullutkaan. Mulla ollut aikanaan kahdenkin eri osavaltion kortti.
halua enää "tuomion" jälkeen. Niin tekopyhiä amerikklaiset on! Mut mikä ihmeen koeaika ajokortissa? Enpä olekoskaan kuullutkaan. Mulla ollut aikanaan kahdenkin eri osavaltion kortti.
This is basically a laughing matter, a joke. We don't live in Finland any more.
No judge worth his gavel will take your licence away for this. Rest easy and go to bed.
Good night!
Siis lastenkin koulumatkoja? Kenties lasten harrastusmatkat voi laskea tuohon myös? Vai ovatko lapset niin pieniä etteivät vielä käy koulussa? Jos ovat niin pieniä niin harrastuksista määräajaksi luopuminen ei ole ehkä niin paha juttu.
miksi pelkäät miestäsi?
Vaikka osaa kuvitella tilanteesi ja tiedän kuinka tärkeä auto on yhdysvalloissa. Onko teillä siellä edes pyörätietä sinne kauppaan?
Niin ihmetetelen miksi et silti ole kertonut miehellesi.
Meillä tällaisessa tilanteessa juteltais ja yritettäis keksiä yhdessä joku hyvä ratkaisu.
Kai te olette ollu jo jonkin aikaa yhdessä jos kerran lapsiakin jo on?