Tulin raskaaksi vakituisen työsuhteen ensimmäisenä työpäivänä
Ovulaatio sattui siis samalle päivälle ja nyt olen raskaana. Mielestäni aika hauska yhteensattuma.
Kysyttävää?
Kommentit (15)
Juuri tämän takia en itse palkkaisi nuorta naista firmaan...
nuoria naisia. Äitiyslomasta kertyy työnantajalle keskimäärin 30 000 euron ylimääräiset kulut.
Jos ap:llä vakkarityö niin eipä siinä enää koeaikaa ole.
Kyllä vakkarityössä (eli oikeammin toistaiseksi voimassaolevassa työsuhteessa) käytetään ihan yhtä lailla koeaikaa työsuhteen alussa kuin määräaikaisissakin. Ja laillistakin se on (4 kk maksimi määrä, määräaikaisissa korkeintaan tuo 4 kk tai 8 kk lyhyemmissä työsuhteissa max puolet työsuhteen kestosta).
Kyseessä oli nimittäin vahinko, kondomi rikkoutui. Päätimme kuitenkin miehen kanssa pitää lapsen (olemme aviossa).
Erittäin mielenkiintoista huomata, että ilmeisesti monet täällä olettavat, että
A) raskaus oli tahallinen ja
B) yritys alkoi juuri tästä kierrosta eikä esim. aiemmin.
AP
nuoria naisia. Äitiyslomasta kertyy työnantajalle keskimäärin 30 000 euron ylimääräiset kulut.
Osalla kun on lapset jo 25v.tehtynä..
Jos ap:llä vakkarityö niin eipä siinä enää koeaikaa ole.
Kyllä vakkarityössä (eli oikeammin toistaiseksi voimassaolevassa työsuhteessa) käytetään ihan yhtä lailla koeaikaa työsuhteen alussa kuin määräaikaisissakin. Ja laillistakin se on (4 kk maksimi määrä, määräaikaisissa korkeintaan tuo 4 kk tai 8 kk lyhyemmissä työsuhteissa max puolet työsuhteen kestosta).
niin kauan kun lusii koeaikaa niin pomo voi koska tahansa heittää pihalle ilman syitä tai mitään turvaa eli se vakituisuudesta. Vasta kun koeaika ohi niin edut alkaa. Ap:n tapaukseen eli provoon en viitsi ottaa kantaa.
Ihmiset eivät lakkaa lisääntymästä, mutta naisten urakehitys junnaa paikallaan, koska työnantajat tuijottavat omaa napaansa.
Ovulaatio sattui siis samalle päivälle ja nyt olen raskaana. Mielestäni aika hauska yhteensattuma.
Kysyttävää?
Raskaaksi pitää laittautua heti kun on saanut vakipaikan. Töissä ehtii käydä myöhemminkin.
Eihän tiettynä päivänä tärppääminen vielä kerro mitään helppoudesta.
Koeaikani oli 2 kk ja se on jo ohi.
Mutta kyynisyyden sana minultakin, että älä kerro raskaudesta töissä ennen kuin koeaika on päättynyt.
Onnea vakipaikasta ja raskautumisesta!
niin eipä siinä enää koeaikaa ole.
nyt kun ap on raskaana. Jos hänet irtisanotaan koeajalla, syyksi katsotaan automaattisesti raskaus ja ap saa kovat korvaukset, luultavasti parin vuoden oletetun palkan. Ap:n taas ei tarvitse kertoa työnantajalle raskaudesta yhtään mitään ennenkuin 2 kk ennen äitiysloman alkua jolloin koeaika on turvallisesti jo ohi ja ap istuu vakityössä kuin tatti.
Harmittaako, nelonen?
Ennen vakinaistamista olin määräaikaisena puolitoista vuotta.
harmittelin, kun esimies teki nin paljon mokia työsopimustani kirjoittaessaan, meinasin myöhästyä neuvolasta, hammasta purren kestin tämän tv nelonen
joka on vain skeptinen, onnea ap:lle raskaudesta
nyt kun ap on raskaana. Jos hänet irtisanotaan koeajalla, syyksi katsotaan automaattisesti raskaus ja ap saa kovat korvaukset, luultavasti parin vuoden oletetun palkan. Ap:n taas ei tarvitse kertoa työnantajalle raskaudesta yhtään mitään ennenkuin 2 kk ennen äitiysloman alkua jolloin koeaika on turvallisesti jo ohi ja ap istuu vakityössä kuin tatti.
Harmittaako, nelonen?