Mitä eteisessä pitäisi olla, että saisi vieraat riisumaan päällystamineet sinne?
Meillä on aika pieni eteinen, ja kun tulee kavereita käymään, pitää mennä aina eteen seisomaan, etteivät tule heti kenkineen olohuoneen puolelle. Meillä on eteisessä tuoli, johon yleensä kaikki laittavat käsilaukkunsa. Tulevat sitten olohuoneeseen etsimään tuolia kenkien riisumiseen. Naulakkokin löytyy, reilunkokoinen, mutta kukaan ei laita sinne takkia, vaan kaikki heittelevät takkejaan nojatuoleille. Onko meillä eteisessä jotain outoa, vai pitäisikö minun tehdä jotkut hervottomat nuolet tyyliin "naulakko", "tuoli" jne. vai pitäisikö aikuisten osata toimia.Montako tuolia eteisessä pitäisi esim. olla?
Kommentit (25)
kun siellä on jostain kumman syystä ihmisillä tapana kävellä kengät jalassa ympäriinsä. Ja sitten vasta viedään kengät oven pieleen ja laitetaan takki naulakkoon. Varsinkin talvella, kun lumet puotellaan pitkin lattioita ja se sulaa ja sitten mulla sukan pohjat on märkänä. On kans käyny mielessä, et meenkö ovelle portsariks ja näytän, et tuohon kengät ja sitten voitte kierrellä katsomassa paikkoja.
Ja kyseessä on melko uus mökki eli ei mikään sotkunen rähjä jossa tulis tunne ettei viiti kenkiä ottaa pois.
Otan oman perheen takit veks pois kun vieraita tulee, saavat helposti laitettua siihen takkinsa
että meillä on aina naulakossa reilusti tilaa, kun vieraita tulee. Siksi tuntuukin hassulta se ihmettely, että mihin takki, kun eteisessä on naulakko, missä on reilusti tilaa.
Kyllä meillä on kaikki aina osanneet jättää kamppeet eteiseen, eikä tosiaan ole mitään isoja tiloja meilläkään. Eteisestämme löytyy naulakko, jossa hattuhylly ja tämän virityksen alla on kenkäteline (joka on täynnä omia kenkiämme), jonka päälle voi laittaa sitten laukun tms. Kuka oikeasti vie vieraassa paikassa takin olohuoneeseen?
saat vain puhisevan justiinan maineen.
Seiso hymysuin eteisessä. Kun vieras laittaa laukkunsa tuolille, ota se laukku käteesi. Seiso henkari kädessä ja laita vieraan takki naulakkoon. Kehota ottamaan kengät pois tuolilla istuen.
Mun miesystävä tulee kans takki päällä sisälle, sitten saattaa riisua takin sängyn päälle. Tuosta hermostun totaalisesti.
Sanoisin vaan ap, että ole ystävällinen, auta vieraitasi riisuutumaan eteisessä. Valittaminen ei auta. Ehkä ne jonain päivänä oppii.:)