Himosiivoojat, mitä luulette voittavanne sillä jatkuvalla jynssämisellä ja puunaamisella?
Tunnen paljonkin perheenäitejä, joille kodin jynssääminen on muodostunut jonkin sortin pakkomielteeksi. Eli ei siivota sen vuoksi, että se on tarpeellista vaan pitää ihan periaatteen vuoksi suorittaa aina tietyt siivousrutiinit saman kaavan mukaan.
Onko vapaa-ajan puutetta vai onko tämä joku tapa tehdä itsensä tärkeäksi ja paikata jotain tyhjyyden tunnetta omassa elämässä? En nyt puhu normaalista siivouksesta vaan pakkomielteisestä jynssäyksestä joka päivä. Siivouksesta, jossa ei ole mitään järkeä ja jonka avulla vielä tuhotaan lasten luontainen vastustuskyvyn kehittyminen mikrobeille.
Kommentit (26)
Meillä koti siivotaan joka päivä. Puhdas koti on puoli ruokaa :)
Äippä
kun asiat muuten ovat jotenkin sellaisesssa tilanteessa, että niitä ei itse pysty järjestämään.
Esim. nyt olen irtisanomisuhan alla ja kotona puunaan hullun lailla.
Mutta ei me kyllä silti koskaan sairasteta:)
Mistä helkutista sitä puhtia riittää? Varsinkin jos käy töissä ja on lapsia, niin kuka jaksaa vielä joka päivä siivota? Mulle kerran viikossa siivoaminen on ihan tarpeeksi ja tuttavien mielestä meillä on aina niin siistiä. Mutta en siis todellakaan jaksa siivota joka päivä. Ok, viikolla pyyhin keittiön tasoja ja ruokapöytää, mutta muuhun ei puhtia riitä.
Viikonloppuna sitten imuroidaan ja pyyhitään pölyt, pestään vessat, pestään lattiat (ei joka viikko lattiota pestä..), kerran kuussa pesen kylppärin. Enempään musta ei ole, eikä ole aikaakaan.
Tai jonkin hianon diploomin.
Tai vähintäänkin sädekehän pään päälle.
Mitä se sulle kuuluu? Meillä ei ole tapana elää paskassa. Koti siivotaan joka päivä eikä se mihinkään lapsiin vaikuta. Höpö höpö. Taidat olla vain laiska ja kateellinen, kun toisilla riittää tarmoa pitää koti puti puhtaana.
Eli joko jynssää mökkiään maanisesti tai sitten elää paskassa? Heipparallaa vaan :D
Meillä koti siivotaan joka päivä. Puhdas koti on puoli ruokaa :)
Äippä