Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko olosi vaivaantuneeksi autokorjaamolla?

Vierailija
25.02.2012 |

Osaatko selitää ammattitermin tai edes suunnilleen sinnepäin, mikä autoasi vaivaa vai puhutko oudosta äänestä joka tulee jostain tuolta emmätiiä mut niiku, ja näin selittäen annat mieluiten avaimet mekaanikon käteen jo pihalla ja häivyt heti paikalta?

Kohdellaanko sinua korjaamossa asiallisesti?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen nainen ja oli aika outoa.Ne varmaan katto pitkään.Kuis niin?

Vierailija
2/8 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaamolla paljon useammin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olin itse äskettäin. Tuli vaan mieleen, miten muut kokee korjaamolla käynnit.

Vierailija
4/8 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanon, että voitteko tsekata, mikä on ongelma, kun havaitsemani oireet ovat seuraavat: xx.

Ihan asiallisesti on kohdeltu eikä ole koitettu muiluttaa. Miksi pitäisi selittää ammattitermein? Autonkorjaajat saavat kyllä keskenään puhua millä jargonilla huvittaa ja onhan se laskussakin tietysti kiva saada tietää, että mikä oli virallinen diagnoosi ja missä kohtaa.

Minusta esim. "jostain pohjasta ja edestä kuuluu hinkkaavaa ääntä jarrutettaessa" on ihan riittävä ongelmankuvaus autonkorjaajalle. Ei kai sitä itse pidä ruveta arvailemaan, pitääkö vaikka jotkut jarrupalat vaihtaa vai onko kenties kyse jostain muusta viasta.

Vierailija
5/8 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä ihmislääkärillekään mennessä täydy osata ammattikieltä, riittää että kuvailee oireet ymmärrettävästi. Sama pätee autokorjaamolla, jota käytän useasti vuodessa (ajan paljon) ja oletan, että minua kohdellaan hyvin. Suurimmassa osassa paikoista näin onkin tehty, jos ei, niin vaihdan paikkaa.

Vierailija
6/8 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon käynyt autopaikoissa asioimassa. Eli ei mitään kauheen vaikeita asioita.

Mutta täytyy kyl myöntää että aina jossain vaiheessa ne onnistuvat mut hämmentämään, kysyvät jotain mitä eivät ole aiemmin kysyneet tai esim. ostaessani uusia renkaita en ollut tullut ajatelleeksi. Siis se hölmistynyt "Öö, tota..." kuuluu mulla melkein aina repliikkivalikoimaan jossain vaiheessa. Kyl siitä sitten kuitenkin aina eteenpäin päästään.

Vierailija
7/8 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko selitää ammattitermin tai edes suunnilleen sinnepäin, mikä autoasi vaivaa vai puhutko oudosta äänestä joka tulee jostain tuolta emmätiiä mut niiku, ja näin selittäen annat mieluiten avaimet mekaanikon käteen jo pihalla ja häivyt heti paikalta?

Kohdellaanko sinua korjaamossa asiallisesti?

pistin merkkikorjaamon äijät ojennukseen. Auton normihuollosta tuli kamala lasku ja todellisuudessa kukaan ei ollut mm. edes avannut ilmanputsaria. Tiedän sen, kun jätin varta vasten putsarin renkaan väliin kankaanpalan joka olisi siitä pudonnut jos olisi avattu. Menin ja ilmotin korjaamon pomolle asiasta ja uhkasin tehdä siitä julkisen ja nykyisin kun vien auton sinne huoltoon niin äijät kyykkii suurinpiirtein nurkissa vahankalpeina.

Vierailija
8/8 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti henkilökunta tuntee olonsa enemmän vaivautuneeksi kuin minä. En ymmärrä autoista yhtään mitään, mutta ei se estä minua toimimasta kuin "asiantuntija".

Kun se sama "outo ääni" on korjattu useampaan kertaan, niin aika tarkkaan tiedän, mikä se on ja minkä verran aikaa ja rahaa sen korjaaminen vaatii. Ja kun varsinkin mies on itse asentaja, se tekee henkilökunnalle asian vielä kiusallisemmaksi.