Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä ihminen?! En tiedä olenko vaikka niin väitetään

Vierailija
24.02.2012 |

Mulla on paljon ystäviä, tuttuja ja kavereita. Kaikkien tuntuvat viihtyvän seurassani, olen hauska ja puhelias ja saan helposti ystäviä. Toisaalta minulla myös on ystäviä joiden kanssa olen ollut tekemisissä 25 vuotta.

kaikki aina sanoo miten hyvä ihminen ole, lainaan tavaroitani, autan jos on tarvetta,lainaan rahaa, otan kaikki huomioon. Saan palautetta siitä että olen positiivinen ihminen ja kuuntelen murheita.

Mulle sanotaan usein että olen hyvä ihminen, mutta....

kun en ole. Minuakin ärsyttää joskus nämä ihmiset tai heidän valinnat. Valitan näistä aina miehelleni ja haukunkin kavereitani hänelle koska jotkaut ärsyttää niin paljon. Uskallan tosin sanoa ystävillenikin päin naamaa joskus mutta en läheskään aina.

He luulevat suurinpiirtein että olen seuraava enkelistä vaikka en ole. Mullakin on huonoja päiviä ja josksus kuitenkin niistä heille valitan mutta käännän sen aina niin että minähän silti selviän, niinkuin selviänkin.

Mun on todella vaikeaa ottaa vastaan muilta palveluksia, tuntuu että jään velkaa ja maksankin palvelukset avokätisesti takaisin. Autan itse mielummin.

Ei tunnu että olen hyvä ihminen ja tuntuu että huijaan jotenkin kaikkia.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ehkä lähinnä läheisriippuvaiselta:

..Toinen ääripää läheisriippuvuuden ilmenemismuodoissa on vahvuuteen sairastuminen, jolloin ihminen on kontrolloiva, vakava, hallitseva ja aina järkevä. Hän vaatii itseltään täydellisyyttä. Hän huolehtii ja auttaa pakonomaisesti, kantaa vastuuta toisista ihmisistä, mutta ei omasta hyvinvoinnistaan. Hän uhraa elämänsä toisille...

Vierailija
2/9 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen impulsiivinen, hauska, en todellakaan järkevä ja en missään nimessä täydellinen. Parhaimmat naurut tuleekin aina mun hölmöyksistä :D

Mutta huolehdin ja kannan vastuuta muista, en omasta itsestäni. Kuitenkin tuntuu että en oikeasti halua vilpittömästi pitää huolta muista (kuin perheestäni) mutta jotenkin tuntuu että niin kuuluu tehdä. Sitten marisen ukolleni. Elämäni uhraan perheelleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaatko sanoa ei jos tuntuu siltä, vai haluatko täyttää odotuksia?

Vierailija
4/9 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta samalla ns kiltti tyttö, joka ei osaa sanoa ei, vaikka hetkittäin niin tunnetkin. Opettele?

Vierailija
5/9 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksikö, että haluat auttaa vai siksi että sinulta odotetaan sitä.

Tuo tapa lähtee helpostii riistämään itseä ja ihmiset ripustautuvat apuusi.

Vierailija
6/9 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onhan se mukavaa kun joku kiittää avusta ja tulee iloiseksi. Siitä mulle tulee se paras mieli kun joku on kiitollinen mulle.

Vierailija
7/9 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla on oma arvosi vaikka et haluaisi miellyttää muita. Sitä ei tarvitse ansaita, se on oma arvonsa eikä sen eteen tarvitse suorittaa.

Mitä tapahtuisi jos kieltäytyisit lainaamasta rahaa tai auttaisit jotenkin toisin kuin pyydetään?

Vierailija
8/9 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaankaan olisi niin pidetty.

Vierailija
9/9 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti oletkin hyvä ihminen, mutta kai mieluummin haluaisit, että sinusta pidetään persoonallisuutesi vuoksi (joka kuulostaakin pidettävältä) eikä siksi, että teet muille palveluksia ja tavallaan ostat sen tykkäämisen? Ehkä jotkut kaverit kaikkoaisi mutta jäljelle jäisi ne tosiystävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän