Epävakaasta tms. persoonallisuushäiriöstä kärsivät
miten olette saaneet apua? Mietin vaan kun ajattelin maanantaina soittaa tk:n, että mitä ihmettä sanon että pääsen ylipäänsä vastaanotolle ja asianmukaiseen hoitoon? Pelkkää masennusta ei taida olla, olen kärsinyt oireista jo yli 10 vuotta.
Ainakin kaikki täsmäävät netistä luekMinulla kaksi pientä lasta ja oloni ja käytökseni pahenee jatkuvasti...Otetaankohan lapset herkästi huostaan?
Kommentit (5)
Sitä kautta voit saada B-lausunnon, jolla voit anoa psykoterapiaa tai sitten pääsyä ryhmäterapiaan. Helsingissä on aloitettu useampi dialektinen käyttäytymisterapiaryhmä juuri epävakaille, kysy vaikka sitä. Tosin eivät ota heti mukaan, jonoa on varmasti ja sairauden kanssa pitää olla tarpeeksi tasapainossa ettei jätä käyntejä väliin jne.
Mutta ensin tosiaan tk:n kautta mtt:n ja niin edespäin....
itse olin 3 vuotta kognitiivisessa terapiassa ja se auttoi paljon. Lääkitys on varmasti loppuelämän, mutta nyt on asiat hyvin.
itse olin 3 vuotta kognitiivisessa terapiassa ja se auttoi paljon. Lääkitys on varmasti loppuelämän, mutta nyt on asiat hyvin.
vuosikausien hypomania muuttui vaikeaksi masennukseksi, josta tappelin pois 2 vuotta. Nyt ylläpitolääkitys.
Osan terapiasta maksoi Kela, osan sairaanhoitopiiri, osan maksoin itse. En usko, että kunnallisella puolella lähtevät pitkillä terapioilla persoonallisuushäiriöitä hoitamaan. Säkällä mielenterveystoimiston psykiatri voi kirjoittaa kelalle lausunnon.
Ihan huippu juttu että olet tajunnut itse, mistä kenkä puristaa. Itse en tajunnut kuin vasta terapian kestäessä, että tässä nyt taitaakin olla kyse muustakin kuin masennuksesta.