Kerro painosi, pituutesi ja tavallisen päivän ruokailusi.
Pyydän tätä siksi, että mulla on varmaan jotenkin häiriintynyt ruokailutottumus. Syön ehkä liikaa, liian harvoin ruokailut yms. Painan 110 kg ja pituutta 165 cm. Lihomiseni on alkanut kolme vuotiaana eli olen tavallaan kasvanut tähän väärin syömiseen. Kertokaa te muut painonne ja ruokailunne, niin voin niiden perusteella yrittää korjata omaa elämääni!
Kommentit (45)
joka saa päivässä kulutettua tuon kolmisentuhatta kaloria...
noudatan vähähiilarista ruokavaliota (enkä todellakaan laihtumismielessä). Liikuntaa en harrasta.
21
Aamulla munia jossain muodossa ja/tai jogurttia ja marjoja
Lounaaksi ja päivälliseksi lihaa tai kalaa jossain muodossa ja vihanneksia kypsennettynä ja/tai salaattina
Mahdolliset välipalat marjarahkaa, jogurttia ja marjoja, juustoa, kinkkua, pähkinöitä jne.
En syö viljatuotteita enkä perunaa juuri lainkaan. Kaikenlaisia kasviksia ja marjoja syön ainakin sen suositellun puoli kiloa päivässä, monesti enemmän. Proteiinipitoista ruokaa pyrin syömään kanssa noin puoli kiloa päivässä. Rasvaa pitää syödä että pysyy hoikkana ja ruokahalu pysyy aisoissa, siitä en pihistele ollenkaan.
T. 30 kg laihtunut
aamupala: desi marjoja, kolme desiä maustamatonta jugurttia, kahvi+maito
lounas: 2 ruisleipäviipaletta, margariinia, toisen päällä 2 siivua balkanmakkaraa, ja toisen 4 pientä palaa juustoa, molemmissa maustekurkkua.
välipala: pala ruisleipää, päällä 3 pientä siivua juustoa+margariinia, appelsiini, porkkana, maustekurkku.
Ei vielä muuta tänään. Syön vielä päivällisen ja iltapalan, luultavasti mureketta, paprikaa ja tomaattia ja marjarahkaa/jugurttia ja appelsiinimehua.
Ja mitat 164/n.62, vaihtelee.
tulet varmasti sairastumaan sydän-verisuonitauteihin.
Saat aivan hirmuisesti suolaa ja eläinrasvaa ruoastasi.
EI voi olla terveellistä, eikä taatusti kukaan atkinsilainen saa mua vakuuttuneeksi siitä että esim suola tekkee vain hyvää ihmiselle, kuten jatkuva kananmunien keltuaisen syöntikin...
En itsekään suosittele kenellekään margariineja ja kovetettuja kasvirasvoja. KOHTUUS kaikessa, ei sitä suolaa ja eläinrasvaa tarvitse kahdella kädellä naamaansa tunkea.
kuolen sydän-verisuonitauteihin kuin nälkään. :)
21
laskin kalorisi--saat enemmän kuin 3000 kcal vuorokaudessa. Ilmeisesti oksennat kaiken ulos???
Hae apua!! tai sitten tämä oli taas oikein Porvoon ruokavalio
varmaan lapsistasi on tosi mukavaa kun äiti kuolee joko muutaman sepelvaltimoiden ohiutsleikkauksen ja toispuolihalvauksen jälkeen 50 vuotiaana tai sitten koet äkkikuoleman, mikä tietty on sulle lohdullisempi kuin halvaantua ekaksi.
huoli, minulla ei ole lapsia. En edelleenkään halua kuolla nälkään, laihtuisin jos söisin vähemmän. Enkä tietenkään oksenna. Olen vain sitä tyyppiä joka ei liho.
21
En syö juuri koskaan suklaata, jätskiä tai karkkia.
Olin laihdutuskuurilla vuosia sitten eikä sen jälkeen ole
maistunut mikään ylimakea. Pää tulee kipeäksi.
Rasvaa leivän päällä, suklaata ym herkuja ei kannata syödä juurikaan.
Silloin tällöin jos maistuu niin terveellisempää.
Syön päivän aikana n.4ruisleipää juuston ja kurkun ja salaatin kera, maitoa, normaalikokoisen ruoan, jugurtin ja hedelmän ja vettä ja kahvia päivän aikana. Tietenkin se vaihtelee..
Jos lenkkeilen päivän aikana niin joudun syömään vähän enemmän.
Tottakai laihtuu jos saa päivässä joku 800-1000 kaloria vähemmän kuin kuluttaa!
aamulla puuro + sokeriton hillo 1dl.
kahvi ja kakunpala (isänpäiväkakkua vie jäljellä)
Välipala
Kahvia ja mokkapiirakkaa
Lounas:
jauhelihakeitto
Välipala:
näkkileipää +kevyt leikkelettä
Päivällinen:
Kanakeitto
iltapala:
salaatti
Tänään oon myös napsinu pari keksiä.
Normaalisti herkkuja vähemmän ja hedelmiä enemmän.
Mitä olen energiansaantiani laskeskellut sitä tuli noin 1500-1800kcal päivässä laihdutusaikana. Vähemmän kuin kulutus, totta, muttei noin vähän kuin kuvittelet. Ne kalorit mitä " säästyi" potussa ja leivässä tuli syötyä rasvana. En kuvittele mitään kummallisia, kyllä termodynamiikan lait on selvillä - kokeiltu vaan on monia muitakin dieettejä mutta tämä on ainoa josta on elämäntavaksi. Nälänhallinnan, hyvän voinnin ja ruokavalion terveellisyyden vuoksi. Veriarvot on muuten parantuneet ihan huisisti, työerveydenhoitajakin oli lentää tuoliltaan.
28 (jo 2 vuotta samalla tyylillä enkä vaihda pois).
aamu puurolautanen, tuoremehu
lounas nuudelipussi/uuniperuinaa tms
välipala 2 ruisleipää, kevyt margariiniä, juustoa, paprikaa
päivällinen perunaa/riisiä kastikkeella, kanaa, kalaa raasteita ym.
iltapala muroja, maitoa, leipää
160cm/76kg
kilot hankin yli vuoden kestäneellä oluen ja viinin lipittelyllä, miltei päivittäin 2-4 annosta. Nyt olen jättänyt juomat kokonaan pois, siirtynt kevyt limuihin, saas nähdä miten painon käy, sillä mielestäni syön ihan terveellisesti. Karkkipäivä lauantaina, joilloin herkkuja, pizzaa jne...
Aamupala: täysjyväleipä, päällä margariinia, metwurstia ja kurkkua, kahvia
Lounas: kasvisfocaccio,vettä
Välipala: lasillinen mehua, viipale täysjyväleipää margariinin, metwurstin ja kurkun kanssa
Päivällinen: n. 2.5dl jauheliharisottoa, viipale täysjyväleipää +margariini, vettä
jälkkärinä viipale mustikkapiirakkaa+kahvi
Iltapala on vielä edessä, tuli muuten nälkä kun näitä kirjoitteli!
syö todella suuria määriä. Ei tietenkään voi laskea ilman tarkkoja annoskokoja, mutta esim. jos aamiaisessa on kaksi munaa, se tekee noin 140 kaloria ja jugurttia+ marjoja se noin 150 kaloria, aamiainen siis ~300 jne.
Aamupala: Kaurapuuroa, sekaan rypsiöljyä ja mangososetta, kahvi ja tuoremehu
Välipala: Proteiinipatukka
Lounas: Kanapastaa, raejuustoa, salaattia, maitoa
Välipala: Viili
Päivällinen: Munakas, jossa yksi keltuainen, neljä valkuaista ja kalkkunanleikettä, maitoa
Iltapala: Maitorahkaa ja mansikoita
öljyä, majoneesia, jogurtti 10% versiona, rasvaista lihaa, rasvaista kalaa, pähkinöitä, avokadoa jne.
Ja laihtumaan päin koko ajan, kun en EHDI syödä tarpeeksi. Nälkäkuurini:
- aamulla 2 kuppia kahvia ja 1 leipä, päällä kevytleviä
- lounaaksi pieni lautasellinen semivegetaristin ruokaa (esim. kalakeittoa, jotain kasvisruokaa, kanaruokaa tms.) ja lisäksi rasvatonta maitoa pari lasillista ja kurkkua tai tomaattia
- välipalaksi esim. banaani (joskus salaatti kahvilassa tai muffinssi tms. kahvin kanssa) ja kahvia mukillinen
- päivälliseksi taas jotain lounaan tapaista
- iltapalaksi taas pari leipää, hedelmiä, tuoremehua, jugurttia ja ehkä hiukan keksiä tms. herkkua (ehtii syödä kun lapset nukkuu)
Olisi kiva tietää mun kalorit. Huomaan nyt ehkä syyn miksen meinaa jaksaa lasten kanssa... Nimittäin kävelen useita kilometrejä päivittäin rattaita työntäen.
aamupala: Jugurtti (rasvaton, mutta maustettu), ruisleipä; päällä salaatinlehti, kaks siivuu juustoa ja kurkkua, tee/kaakao
Lounas: esim. keitetyt perunat/riisi joku Broileriruoka mieluiten, salaatti
Välipala: Hedelmä
Päivällinen: Joku keitto: jauhelihakeitto, kalakeitto, kasvissosekeitto (siis yks noista ja ruisleipä paahdettuna
Iltapala: Ruisleipä; päällä salaatinlehti, kaks siivuu juustoa ja kurkkua