Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos umpisuoli leikataan, kuinka pitkä on sairasloma?

Vierailija
24.02.2012 |

Osaako joku arvioida tai kertoa omasta kokemuksestaan kuinka pitkä sairausloma yleensä seuraa umpisuolen leikkausta? Pari viikkoa? Kuukausi?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ehtinyt puhjeta ennen leikkausta. Vatsakalvontulehdus tuli samassa rytäkässä. Nyt loppuu kahden viikon sairasloma viikonloppuna enkä ole vielä työkykyinen, tänään olin ensi kertaa kävelyllä ulkona ja hidasta oli meno. Haavaan koskee vielä, tulehdusarvo oli laskenut normaaliksi. Varasin työterveyslääkärille ajan maanantaiksi, ammattini on opettaja.

Vierailija
2/22 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4vk, avoleikkaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikkoa, fyysinen työ.

Vierailija
4/22 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoleikkaus, sain 3vko, kun huomasin että sattui heti kun nostelin esikoista joka oli puolitoistavuotias hain lisää saikkua koska töissä oli huomattavasti painavampia nosteltavia ja avustettavia.
Raskaus varmaan ehkä hidast paranemista kun vatsa vaiun kasvoi samalla kun haava yriti parantua. 

Vierailija
5/22 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi viikon päästä palailla töihin.

Vierailija
6/22 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin on aika antibiootit paalla. Niista voi tulla sivuvaikutuksia.

Vahaan aikaan ei saa nostella mitaan painavaa.

Mutta muuten kylla voi olla ihan tyokykyinen viikon paasta. Tahystysleikkaukset on niin helppoja.

Vierailija
7/22 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyvät tekemään tähystämällä, niin toimistotöihin voi palata viikon päästä, jos laparotomialla eli avoleikkauksella, sairasloma on huomattavasti pidempi (jopa yli kk). Leikkaustapa riippuu aina potilaasta ja tilanteesta.

Vierailija
8/22 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku arvioida tai kertoa omasta kokemuksestaan kuinka pitkä sairausloma yleensä seuraa umpisuolen leikkausta? Pari viikkoa? Kuukausi?

Sairaslomaa kaksi viikkoa, mutta jos esim. työn luonne raskas, joutuu kanniskeleen tms. kolme viikkoa. Ja tarpeen mukaan, jos tulee ongelmia, haava tulehtuu tms. lääkäriltä lisää lomaa.

minde

Vierailija
9/22 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvin riitti.

Vierailija
10/22 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sairaslomaa leikkauksen jälkeen 4 viikkoa. Mutta tehtiin siis avoleikkaus eikä tähystyksellä.

Vierailija
11/22 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikattiin ja tuolloin sairasloma-arvonnassa yksi potilas (samassa huoneessa siis) sai kolme päivää ja toinen kolme viikkoa. Riippuu paljon millaista työtä tekee.

Vierailija
12/22 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta puhkesi leikkauksen yhteydessä. Olin sairaalassa  sen vuoksi 2 viikkoa sillä minuun tuli vatsakalvon tulehdus ja verenmyrkytys. Olin  antibiotti tiputukesessa viikon. Sairas lomaa tuli kotiin päästyäni  3 plus 2 plus 2 elikkä kaiken kaikkiaan  yli kaksi kuukautta.

Vierailija
13/22 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4vko ja fyysinen työ. Avoleikkaus.

Vierailija
14/22 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla varovainen tuon lepäämisen kanssa, ettei mene liian aikaisin töihin. Sisäistä verenvuotoa ei huomaa juuri mitenkään ja se ei todellakaan ole hauska juttu, jos sellainen käy.

Vierailija
15/22 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä oli 2 viikkoa, joista toinen oli liikaa. Meni viikon jälkeen töihin. Tekee siis ihan aivotyötä. Pari kertaa piti vähän levähtää extraa, mutta työteho oli ainakin 95 %.

Vierailija
16/22 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin opiskeleva yh. Leikattiin avoleikkauksella, lapsille oli hoitaja pari päivää leikkauksen jälkeen(leikattiin yöllä). Kolmen päivän päästä menin kouluun ja aloin hoitaa lapset normaalisti.

Vierailija
17/22 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaslomaa kaksi viikkoa, mutta jos esim. työn luonne raskas, joutuu kanniskeleen tms. kolme viikkoa. Ja tarpeen mukaan, jos tulee ongelmia, haava tulehtuu tms. lääkäriltä lisää lomaa.

minde

Vierailija
18/22 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle räpsähti kuukauden saikku. Ruumiillista työtä teen.

Vierailija
19/22 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on varmaan umpisuolen lisäkkeen poisto. Virheellinen käsite hyvin monella. Umpisuolenlisäke tulehtuu ja aina ei tarvita leikkausta.

Vierailija
20/22 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähystys muutui avoksi, joten 4 viikkoa olin kotona leikkauksen jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän