Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei auttakaa voiko vaihdevuodet alkaa jo 36-vuotiaana???!

Vierailija
23.02.2012 |

Menkat oli viimeks joulukuussa. Tänä vuonna pari tippaa tullut. Sitäki ennen noin vuoden ajan tosi epäsäännölliset menkat, saattoi jättää väliin menkkoja. Sitä ennen säännölliset ku kello. Nyt täs kahtena päivänä tullut sellaisia kuumia aaltoja, niitä nää kai on, järkyttäviä hikoilukohtauksia. Apua. Mä vanhenen ja nytkö se alkaa??? Seksihalut nollassa. Pitäskö jotain hormonilääkitystä alottaa? Lisää lapsia en aio hankkia.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene gynelle, asia selviää hormoniverikokeella.

Vierailija
2/10 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

26-vuotiaana, sain kyllä silloin diagnoosin ennenaikaiset vaihdevuodet. En tiedä, missä iässä niiden alkaminen katsotaan normaaliksi, mutta veikkaisin, että sun iässä se jo on normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa mennä lääkäriin, hyvin harvoin ne noin nuorena alkaa. Sulla ei ole siis ole hormonaalista ehkäisyä käytössä?

Vierailija
4/10 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja masennuksen aikana lihoin vuodessa 15 kiloo. Tää saattaa vaikuttaa asiaan, vai? Kävin syksyllä gynellä, ku ei menkkoja kuulunu, se vaan taputti mun mahaa ja käski laihduttaa. Mut ku ei oo tsemppii laihduttaa. Aineenvaihdunta ihan nollassa kehonkoostumusmittauksen mukaan. Keliakia tutkittiin pari vuotta sitten, ei ollu. Ap

Vierailija
5/10 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa menopaussi aiemmin kuin 40-vuotiaana. Mutta menopaussiksi lasketaan vasta kuukautisten poisjäänti, joten edeltäviä oireita (kuumia aaltoja, epäsäännöllistä kiertoa) on useammalla kuin yhdellä prosentilla ennen nelikymppisiä. Mun äidillä jäi kuukautiset pois 56-vuotiaana, mutta vaihdevuosioireita oli ollut jo seitsemän vuotta siinä vaiheessa.

Vierailija
6/10 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli syksyllä e-pillerit, mutta jätin ne veke tarpeettomina. E-pillerit kyl sai mulle menkat tulemaan, tosi niukat, mut kumminki. Ap

Vierailija
7/10 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kuumia aaltoja, hiivakierre kun limakalvot hormopuutteen takia niin huonossa kunnossa. karvoja... sain estrogeenia paikallisesti käytettäväksi. oireet helpottaneet. ikää 35. jee. ei varsinaiset vaihdevuodet vielä mutta hormonitasojen lasku.

Vierailija
8/10 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulla todettiin äsken about samanikäisenä "vaihdevuodet". Kyseessä on estradiolin puute kuulemma. Mene juttelemaan kunnon lääkärille, ja pyydä saada arvot mittautettua. Asia on hoidettavissa.

Vierailija
9/10 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa marssia lekuriin. Ap

Vierailija
10/10 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa marssia lekuriin. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän