Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka päiväkodin henkilökunta kutsuu lastasi?

Vierailija
23.02.2012 |

Mielestäni ihan nimellä kutsuminen riittäisi, mutta pari hoitajaa ainakin sanoo "muru" ja "kulta".

Onkohan kyse jostain esittämisestä vanhempien kuullen, vai mistä?

Poika on 4-v.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se nyt sitten niin kamalaa? Meidän tytöstäkin käyttävät lempi- ja hellyttelynimiä, niin kuin muistakin hoitopaikan lapsista, ja minusta se on vain mukavaa.

Vierailija
2/9 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä kyllä käyttänyt lapsista hellittely ja lempinimiä joskus, esim. just murua ja nuppua tai lapsen omaa..en oo kyllä aatellut esittää vanhemmille tai loukata heitä. Tullut kyllä ihan itsestään, ihania lapsia kun ovat ja heistä välitän. Tarkoituksena juurikin lapsen huomiointi ja hellittely, ei vanhempien luokkaaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myönnän joskus kutsuvani lapsia juurikin vaikka kullaksi. Esimerkiksi "Tulepas pukemaan kultaseni". Usein kuitenkin kutsun lasta hänen omalla nimellään tai mahdollisella lempinimellä. Käytän näitä lempeämpiä nimityksiä ihan tasapuolisesti lapsesta ja vanhemmista riippumatta. Tietysti muutan käytöstäni jos huomaan, että lapsi ei pidä näistä nimityksistä. Muutenkin tykkään paljon esimerkiksi sylitellä lapsia ja osoittaa monin tavoin pitäväni heistä. Joku saattaa pitää käytöstäni liian tuttavallisena?

Vierailija
4/9 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten juuri kulta, nuppu, muru, hymypoika jne.

En TODELLAKAAN pidä tätä pahana asiana vaan ihanan, positiivisena asiana. Kun on 2-vuotiaasta ollut samojen hoitajien kanssa, niin kyllä siinä esikouluikään mennessä aika läheiset välit kehittyy ja esim. vanhemmat lapsemme ovat nyt koululaisina käyneet monta kertaa päiväkodilla ja eskarissa kyläilemässä koulun jälkeen. Kurjempaa minusta olisi jos lapsemme olisi joku kasvoton "Niko vaan" niille hoitajille.

Kaikesta sitä saadaan negatiivisia fiiliksiä...

Vierailija
5/9 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielessäni on pyörinyt tämäkin asia, kun täti katseli pihalla lapsia, olin siinä vieressä. Sitten alkoi tätsy kattella ja sanoi: missä ne minun kullanuput nyt onkaan .. aa tuollaha ne mun kullannuput on. Jäin kyllä ihmettelee, ihan jees jos ovat keskenään. Muutoinkin olen huomannut, että minun omia hellittely nimiä herkästi käytetään ja minun kuullen, miksi?

Kyllähän sitä paljon antaa menä ohi ja varmasti väsy painaa 5 aikaan, mutta silti joskus tuntuu hölmöltä.

Vierailija
6/9 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on aivan ihanaa huomata että pk:n hoitajat oikeasti välittävät lapsistani! Hyvällä mielellä jätän kultani sinne hellittäväksi :)

Vierailija
7/9 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitukseni oli kömpelö, ei se minusta mitään erityisen kauheaa ole että muruksi tai kullaksi lastani sanovat. Enkä tarkoita sellaistakaan että nuo sanat minun yksityisomaisuuttani olisivat.

Lapsi on ollut hoidossa vasta pari kuukautta ja on aamupäivisin siellä noin 3-3,5 tuntia. Minä opiskelen aamut ja lapsen isä käy töissä.

En osaa tarkemmin fiiliksiäni selittää tai eritellä, mutta jotenkin tuo vain tuntuu epäaidolta. Vasta hiljan lto sanoi etteivät vielä tunne lastamme juurikaan.

Vierailija
8/9 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taan tarhassa kullaksi ja muruksi jne. mikä on ihanampaa kuin se että lapseni saa monelta taholta lämpöä ja hellittelyä? Upeaa omistautumista!

Vierailija
9/9 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pph kutsuu välillä tyyliin "harri harakka".

Sit kun lapsi tulee halaamaan mua, lapsi sanoo "havakka" :) Mutta siis ehdottomasti liittää sen hellyydenosotukseen. Nyt on jääny vähemmälle kun on oppinu sanomaan "havvin kulta" kun halaa mua (minä sanon aina äitin kullaksi kun halaan).

Ei haittaa yhtään :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi