jos äiti sairastaa niin miten vauvanhoito yleensä järjestynyt?
itselläni nyt karmee flunssa ja kuume. Aika raskasta elämä. mies töissä
Kommentit (11)
Mutta ei flunssan takia kuitenkaan. Kerran jäi kun koko perheellä oksennustauti, toisen kerran kun yksi joutui sairaalaan.
ollut hoidettava sairaana samalla lailla kuin terveenä. Tuostä äitiydestä ei saa saikkua.
työvanhempi on ottanut lomaa (ihan palkallista, meillä saa loman määritellä suht vapaasti, kunhan ei ole mitään erityistä niille päiville sovittuna) kotivanhemman sairastumisen vuoksi.
Pitänyt lomia, tehnyt etätöitä jne. Palkatonta lomaa hänen ei ole onneksi tarvinnut ottaa. On aika työnantajakohtaista, miten suhtautuu. Meillä pisin aika oli viikon, kun itse sairastin keuhkokuumeen ja todellakin vain nukuin peiton alla. Vaihtoehtona oli lääkärin mukaan sairaalahoito.
itse siis vakavasti syöpäsairaana olen saanut maata ja hoitaa miten olen kyennyt lastani ihan itse :(((
apua ei saa MISTÄÄN!
oma suku otti vapaap äivä ja lomapäivä töistä, samoin tietty mies ja tuttavat yms....
mutta jokainen ymmärtää, ettei syöpää voiteta päivässä kahdessa : ((jos edes kokskaan....
ihan kauheaa oli olla kahden piennen lapsen kanssa, kun ei itse sängystä ylös päässyt : (((
eli mitä on noi pienbe flunssat... ei mitäännn...............
jos siis vakituisesti lasta hoitava vanhempi sairastuu
oli kunto ollut mikä vain.
Karsea vatsatauti (olin vieläpä raskaana) itsellä yhdistettynä kahteen vilkkaaseen naperoon oli kaikkein pahimmat ajat, mutta siinähän se meni sekin.
Työäideillä on mahdollisuus sairastaa rauhassa, kotiäideillä ei. Siinä ainoa asia, mitä työäideiltä ehkä hieman kadehdin.
niin kovassa kuumeessa ja angiinassa ja silloin äitini tuli meille hoitamaan lasta, muuten olen aina pystynyt hoitamaan itse lapseni, silloinkin kyllä mies joutui lähtemään minun kanssa kesken työpäivänsä lääkäriin kun en sinne ilman saattajaa voinut lähteä.
PAri kertaa on mies joutunut minua sairaalaan kuskaamaan työaikana mutta lapset ovat silloin olleet hoidossa/koulussa.
Läheskään kaikissa työpaikoissa ei saa puoliso olla pois tuollaisen syyn takia. Palkatonta ehkä voi saada mutta joissain paikoissa hyvin nihkeästi sitäkin. Kunnalta on jokseenkin turha hakea apua, ei mitään kodinhoitajia ole enää 80-luvun malliin ainakaan täällä saatavissa.
Teet vain sen mitä jaksat eli ruokit lapsen ja vaihdat kakkavaipan jos on pakko, muuten makoilet. Hankalaa on, tiedän. Tuntuu että lapsi jää heitteille mutta jos ei voimat riitä muuhun kuin olemiseen niin eihän sille sitten mitään voi.
Työäideillä on mahdollisuus sairastaa rauhassa, kotiäideillä ei. Siinä ainoa asia, mitä työäideiltä ehkä hieman kadehdin.
En ole kertaakaan ollut "työäitiaikanani" (eikä muuten miehenikään ole) kipeänä siten, ettei myös lapsi olisi kipeänä. Niinpä kipeänä pitää hoitaa myös kipeää lasta ja sitten vielä jotenkin yrittää hoidella niitä ansiotyöhön liittyviä kiireellisimpiä asioita. Ja paranemisen jälkeen tehdä sitten rästiin jääneet työt...
Kotihoitoaikana en yleensä saanut lapseni pöpöjä (tai sitten sain taudit tosi lievinä). Päiväkotipöpöistä sen sijaan saan ihan järkyt taudit jälkitauteineen...
Ainakaan mua ei siis kannata kadehtia ;).
äiti hoitaa, tietenkin. Jos on niin kipeä ettei kotona pärjää niin sitten on mietittävä kodinhoitajaa tai mies jä pois töistä. Mutta eipä ole jouduttu, neljä lasta ja niin on sairastettu influenssat jne lasten kanssa. Kaiken kenkuin on mielestäni yhdistelmä itsellä ja taaperolla mahatauti +vauva. Mutta näistäkin siis selvitty.