Mies painostaa seksillä, ahdistaa.
Meillä kaksi lasta; 3v ja pieni vauva. Olen täysin kiinni vauvassa, koska imetän. Vauva syö tiheästi, pullosta maitoa ei huoli. Vauva hyvin läheisyyden kaipuinen, herkkä ja haluaa olla paljon sylissä. Sallin sen, koska vauva vielä niin pieni.
Aikani kuluu pääosin lasten kanssa ja minä hoidan meillä myös kaikki kotityöt. Luonnolisesti olen väsynyt vauvan yöheräämitenkin takia. Eli aina kun mahdollista, yritän nukkua.
Eli tällä hetkellä uni on minulle seksiä tärkeämpää. Jokainen minutti lisää unta, on lottovoitto. Jos en saa nukkua, en oikeasti jaksa.
Ja mitä tekee mies. Painostaa seksillä! Hän kuulemma joutuu riutumaan, kun minua ei seksi tällä hetkellä kiinnosta. Mies otti nokkiinsa ja meni eri huoneeseen nukkumaan (omasta tahdostaan).
Olen pyytänyt monta kertaa viereen nukkumaan, mutta ei kuulemma pysty nukkua vieressäni, koska se "ahdistaa tunnetasolla". Eli saa olla lähellä, mutta seksiä ei tipu.
Nyt tämä tilanne on mennyt jo ihan naurettavaksi. Miettii eroa tai jotain muuta ratkaisua seksihalujensa tyydyttämiseen (moni varmaan arvaa, jo millaista). Välimme ovat kiristyneet entisestään ja tätä menoa voimme oikeasti sanoa hyvästit tälle suhteelle. Erillään nukkuminen ja läheisyyden puute on vienyt ainakin minulta halut lopullisesti. Ne viimeisetkin rippeet. Ja mies tietää tuon, koska olen asiasta hänelle maininnut.
Että seksiä pitäisi olla, vaikka nukutaan eri huoneissa ja eletään, kuin kämppikset?! Ei sovi minun ajatusmaailmaan tuollainen.
Onko tämä teistä nyt reilua? Pitäisikö minun jaksaa olla kiinnostunut seksistä tällä hetkellä, kun pieni vauva vie kaiken energiani? Olenko minä kohtuuton miestäni kohtaan, jos haluan keskittyä vauvaan ja nukkumiseen seksin sijaan?
Vauva on hetken pieni ja kohta nukkuu varmasti jo paremmin yötkin ja minun väsymykseni hellittää. Sitten jaksan varmasti taas keskittyä täysillä suhteeseen. Mies ei vaan taida jaksaa odottaaa enää :(
Kommentit (59)
Kaikilla miehillä ei välttämättä ole tätä viisautta. Ja useimmilla naisilla on.
Eli av-mammojen kielellä sanottuna:
Miehetkin voivat oppia myöhemmin ajattelemaan toista kun tulevat itse ymmärretyksi.
Ennenpitkää tuolla ap:n asenteella parisuhde ajautuu eroon. Asioista voidaan keskustella ja MOLEMMAT JOUSTAA!!!
Oma kokemus: Kun mieheni oli yks kusipää suoraan sanottuna, juuri ap:n kaltainen. Minä joustin ja annoin. Mitäs on miehestä nyt kuoritunut. Aivan mielettömän rakastava ja ihana mies!!!!
Kaiken sen paskan jälkeen!! En voi sanoa että epäitsekkyyteni meni hukkaan! Niin on vaan miehestäkin tullut epäitsekäs. Tunnen itsekin niin tärkeäksi ja rakastetuksi naiseksi kun vaan voi tuntea.
Avioliitto pelastettu, perhe voi hyvin, ihania yhteisiä vuosia edessä, kokemusrikkaita ja opettavaisia vuosia takana.
Piste.
Ellei ole jo löytänyt..
Näitä varattuja miehiä riittää baareissa joka sormelle,ja nyt ymmärrän että miksi!
Tä??!! Ootko vähä seko?
Saatanan lapsellista. Oikein vihaksi pistää tuollainen nolotus.
Lapsetkin ihmettelee mikä sitä isää vaivaa. Isä nyyhkii kun ei saa pimppaa. NOLO MIES!T: 11cm mies
Ap:llakin halut palaa, jos mies ei jatkuvasti vingu seksiä. Pitäisi osata taktikoida, mutta ei nämä vauvat vinkuvat seksiä ja käyttäytyvät, kuin uhmaikäiset. Ei ihme, jos vaimoa ei haluta yhtään.
Lapsellisesti vonkaava mies ottaa naisensa itsestäänselvyytenä.
kompromissi tuossakin tulisi löytää. Moni sanoo, että mies on itsekäs k*sipää, mutta toisaalta, niinhän on nainenkin tällaisessa tapauksessa. Mies voisi tulla vastaan ymmärtämällä, ettei nainen jaksa seksiä kovin usein ja auttaa tätä kodin ja lasten hoidossa. Nainen taas voisi yrittää ymmärtää miehen tarpeita ja antaa edes vaikka kerran viikossa.
Minä ajattelen niin, että kun on naimisiin menty ja luvattu yksiavioisuutta, niin on velvollisuus toteuttaa tuota seksiäkin. Naisella ei ole oikeutta pihdata, mikäli hän velvoittaa miestään olemaan uskollinen. En nyt tietenkään tarkoita, että jos seksi tekee kipeää tms. niin pitää väkisin antaa, mutta asian eteen pitää tehdä työtä, jotta se onnistuisi.
"Kaikilla miehillä ei välttämättä ole tätä viisautta. Ja useimmilla naisilla on. "
Tässä on ongelmien syy.
Tarkoitan sitä, että useimmilla naisilla on tällainen käsitys ja sen vuoksi 'ovat oikeassa' :)
Ei sellaista kukaan jaksa.
Ei kai kukaan voi tehdä parista suikkarista ja pikapanoista tuollaista avioliiton riskeeraavaa kynnyskysymystä? Imaiset sen kigulin tyhjäksi ja aika ajoin pyllistät. Ei siihen viittä minuuttia kauempaa kulu.
että sinä saat kosketuksen ja läheisyyden tarpeesi tyydytettyä, kun hoivaat vauvaa ja isompaa lasta. miehesi - jos siis on töissä päivät - ei sitä saa tai saa sitä vähemmän. moni mies kokee seksin olevan sama asia, kuin kosketus ja hellyys ja ehkä miehesi siksikin on loukkaantunut.
voi hyvänen aika, tuossa tilanteessa on täysin normaalia ettei naisella ole seksihaluja. Itsekäs lusmu ukko joka odottaa vaan itselleen palveluja antamatta itse mitään suhteeseen.
teillä hommat on mennyt jo pieleen siinä vaiheessa kun olet päästänyt miehen luistamaan kotitöiden teosta sekä lasten hoidosta. Kyllä pitäs lyödä faktat pöytään, että ukkos alkaa tehdä osansa kotitöistä ja vaikkapa yhtenä viikonloppuyönä heräilee enemmän vauvanhoitoasioissa.
Järkyttävää miten epäkypsien miesten kanssa ihmiset jaksaa olla... Meillä esim on alusta asti ollut selvää että mies tekee kotitöitä kuten minäkin ja hoitaa lapsia myös täysin tasaveroisesti (lukuunottamatta sitä että minä hoidan imetyksen). ja kyllä tästä kaikesta huolimatta olen ollut tässä vauvahulinassa halutonkin, mutta mies ymmärtää sen ja asiat on keskusteltu rakentavasti. koska hän tukee minua täysillä niin minä olen myös valmis antamaan hänelle sitä seksiä mitä tarvitsee vaikka en aina niin haluissani olisikaan. Mutta todellakin se lähtee minusta itsestä vapaaehtoisesti. ei vaadita tai kiristetö
esim. minulle ei tuota minkäänlaisia vaikeuksia ns. antaa, vaikka itseä ei niin kiinnostaisi tai ei jaksaisi. Mutta: mieheni on aina tehnyt oma-aloitteisesti vähintään puolet kotitöistä (ei ikinä tarvi pyytää, vaatia, tai nääntyä), pitää huolta jaksamisestani ja unensaannistani, ollut itse hoitovapaalla pitkään, ja on yleisesti empaattinen ja epäitsekäs. Ja hän ei ole koskaan painostanut minua seksiin. Nämä seikat aivan taatusti vaikuttaa myös siihen omaan epäitsekkyyteeni ja kompromissien tekoon.
(tämä EI tarkoita sitä, että kannatan tätä vanhaa vaihtokauppaa: seksiä kotitöistä. Kyse on ihan siitä, miten ihmisen mieli toimii).
Sen sijaan, jos mies on kuten ap:n mies niin seksiin suostuminen vastoin omaa halua voi olla naiselle a) tosi vaikeaa ja b) mahdollisesti vahingollista oman pään kannalta -> saattaa katkeroittaa, masentaa, tms. -> parisuhde pilalla.
kompromissi tuossakin tulisi löytää. Moni sanoo, että mies on itsekäs k*sipää, mutta toisaalta, niinhän on nainenkin tällaisessa tapauksessa. Mies voisi tulla vastaan ymmärtämällä, ettei nainen jaksa seksiä kovin usein ja auttaa tätä kodin ja lasten hoidossa. Nainen taas voisi yrittää ymmärtää miehen tarpeita ja antaa edes vaikka kerran viikossa.
Minä ajattelen niin, että kun on naimisiin menty ja luvattu yksiavioisuutta, niin on velvollisuus toteuttaa tuota seksiäkin. Naisella ei ole oikeutta pihdata, mikäli hän velvoittaa miestään olemaan uskollinen. En nyt tietenkään tarkoita, että jos seksi tekee kipeää tms. niin pitää väkisin antaa, mutta asian eteen pitää tehdä työtä, jotta se onnistuisi.
ja antaisi ihan vain, jotta mies olisi tyytyväinen. Minusta seksistä pitää molempien nauttia ja sen pitää tuntua hyvältä. Anteeksi vain, mutta minä en nyt kuulu siihen kategoriaan, että harrastaisin seksiä vain sen takia, kun mies sitä vonkaa.
Kun ei tee mieli, niin ei tee mieli. Itse uskon, että halut palaavat kyllä. Ehkä jo huomenna tai sitten kuukausien päästä. Tuleva näyttää.
Mies voi kömpiä viereeni ihan milloin vain haluaa, voimme halailla ja nauttia toistemme läheisyydestä. Varmasti ne halutkin palaavat nopeammin, kun saa toisen kainalossa kölliä. Mutta vielä ei ole viereeni tullut, vaikka olen pyytänyt. Minkäs teet.
-ap-
Ei kai kukaan voi tehdä parista suikkarista ja pikapanoista tuollaista avioliiton riskeeraavaa kynnyskysymystä? Imaiset sen kigulin tyhjäksi ja aika ajoin pyllistät. Ei siihen viittä minuuttia kauempaa kulu.
Eikö silloin olisi parempi vetää käteensä?
Millainen mies nylkyttää itseään lahnaa vastaan ja, jopa alentuu siivoamaan asuntoa siitä?
Ehkä se joillekin miehille tuottaa tyydytystä nylkyttää halutonta vartaloa vasten... En vaan voi ymmärtää sellaista miestä.
tyydytä hyvä nainen miehesi vaikkei itseäsi halutakaan. Siitä palautuu läheisyys yms. Älä ajattele vain itseäsi.
Tossahan sitten käy niin, että mies saa ajatella vain itseään, nainen ei. Perustele.
Niinpä, minäkin kaipaan perusteluja. Millä kriteerillä nainen muutenkaan ajattelee vain itseään, jos hoitaa taaperoa, vauvaa ja kotia pää unettomuudesta sumuisena?
että sinä saat kosketuksen ja läheisyyden tarpeesi tyydytettyä, kun hoivaat vauvaa ja isompaa lasta. miehesi - jos siis on töissä päivät - ei sitä saa tai saa sitä vähemmän. moni mies kokee seksin olevan sama asia, kuin kosketus ja hellyys ja ehkä miehesi siksikin on loukkaantunut.
Olisi kohtuullista, jos kohtelisitte miehiä kypsinä ajattelevina ihmisinä.
Mies ottaa osaa kotitöihin ja muuttaa takaisin makuuhuoneeseen nukkumaan. Sinä annat seksiä 1-2 kertaa viikossa.
JA myös hoitaa osan "yövuoroista" eli sä saisit kans nukuttua. miks ees suostut tekeen kaiken?
Sen takia mä en parisuhdetta aio enää hankkia miehen kanssa, naisen kanssa voisinki.
Miehet on eläimellisiä paskiaisia.
Mies ottaa osaa kotitöihin ja muuttaa takaisin makuuhuoneeseen nukkumaan. Sinä annat seksiä 1-2 kertaa viikossa.
JA myös hoitaa osan "yövuoroista" eli sä saisit kans nukuttua. miks ees suostut tekeen kaiken?
Meillä seksiä ei käytetä kapitalistisesti kauppatavarana. Seksistä nautitaan molemmat ja jos toinen ei ole halukas ei toinenkaan nauti siitä.
Eikö teillä miehet tosiaankaaan osallistu kotitöihin. Onko työssäkäynti hyvä syy???
mutta tässä lienee pointtina, että lukemattomia öitä valvonut ja imettänyt nainen ei taatusti edes jaksa miettiä haluaako vai eikö halua.
Meillä seksiä ei käytetä kapitalistisesti kauppatavarana. Seksistä nautitaan molemmat ja jos toinen ei ole halukas ei toinenkaan nauti siitä.Eikö teillä miehet tosiaankaaan osallistu kotitöihin. Onko työssäkäynti hyvä syy???
Saatanan lapsellista. Oikein vihaksi pistää tuollainen nolotus.
Lapsetkin ihmettelee mikä sitä isää vaivaa. Isä nyyhkii kun ei saa pimppaa. NOLO MIES!
T: 11cm mies