Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä paniikki kohtaus vai mikä?

Vierailija
22.02.2012 |

Monta kertaa on käynyt näin. Yleensä sillon kun olen koneella, ja koulussa.

Yhtäkkiä äänet tuntuu voimistuvan, kellon tikitys, tietokoneen näpytys kuuluu tosi kovaa, mitän muuta en sillä hetkellä kuule kun nuo edellämainitut äänet ja sitten vielä yhden. En tiedä mistä se tulee, mutta pienenä näin painajaisia missä oli joku nainen joka valitti, siis huusi ja haukkui minua. Sellainen oikein vittumainen ''nänänänä'' nipotus kuuluu. Ei mitään sanoja vaan sellainen, todella nopea puhe ja kova ääni.

Silloin ahdistaa tosi paljon, ja monesti vedet silmissä istun ja kuuntelen ääniä, lopulta tämä menee ohi, mutta ahdistus jää ja tulee alkaa oksettamaan. On todella epätodellinen olo.

Onko tää paniikki kohtaus vai olenko ihan sekaisin?

Tämä tulee ehkä kerran tai pari kertaa puolessa vuodessa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tosiaan, mistä tuollaisia traumoja olisi voinut tulla? jos ne tietokoneella ollessa yleensä tulee tuo ''kohtaus''

Mä en tunne epilepsiaa yhtään, mutta joku taisi jotain sen kaltaista ehdottaa. Jotenkin voisi sopia sen näytön tuijottamisen kanssa. Siis jos se onkin jokin neurologinen juttu...

Vierailija
2/18 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

dissosiatiiviseen tilaan. Traumoja lapsuudessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin kun mietin tuota, alkoi ahdistamaan. Tuli sellainen kevyt olo, epätodellinen ja oksettaa..

Lähden nukkumaan, ahdistuksen pois.

Toivottavasti tulee vastauksia jotka helpottaisi

Vierailija
4/18 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/18 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
6/18 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

''mistähän oisi tulla tuolaisia traumoja??''

Vierailija
7/18 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

dissosiaatiohäiriö(esim duodecimin sivuilla juttua). Tuntuuko tutulta?

Vierailija
8/18 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. pitkään paniikkihäiriötä sairastanut

Vierailija
9/18 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

epätodellinen olo on paniikkihäiriön oire, mutta tuo, että kuvailit kuulevasi jotain "ääniä" (ymmärsinkö oikein?) ei oikein sovi tyypilliseen paniikkikohtaukseen.

Vierailija
10/18 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

epätodellinen olo on paniikkihäiriön oire, mutta tuo, että kuvailit kuulevasi jotain "ääniä" (ymmärsinkö oikein?) ei oikein sovi tyypilliseen paniikkikohtaukseen.

Mä taas ymmärsin, että ei kuule mitään ylimääräisiä ääniä, mutta se mitä kuuluu, kuuluu epätavallisen voimakkaasti ja tilanteeseen liittyy myös voimakas ahdistus.

Kun sinulle tulee noita "kohtauksia", niin oletko ollut hyvin ahdistnut tai stressaantunut? Mulla tuli joskus ahdistuneena tuon kaltaisia tiloja. Kyllä mä ehkä psykologille tms menisin juttelemaan, etenkin jos ahdistaa noin muutenkin.

Vierailija
11/18 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen ehdotan tutustuttavaksi dissosiaatohäiriöön.

Vierailija
12/18 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen ehdotan tutustuttavaksi dissosiaatohäiriöön.

Ap näki lapsena unta tuosta jäkättävästä naisesta. Se lukee tuossa aloituksessa.

Vierailija
13/18 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se "uni" olikin vauvan todellisuutta? Lapsuuden traumoista nuo jutut juuri syntyy.

Vierailija
14/18 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…

Sulla on joku trauma ja nuo reaktiot laukeaa, kun pienikin asia ympäristössä/ajatuksissasi jne muistuttaa hetkestä, jolloin sait trauman.

Vierailija
15/18 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis näin painajaisia tästä äänestä, ja nyt kun tulee tuo ''kohtaus'' niin kuulen sen äänen. Sanoja siinäei ole, vain sellainen kauhean painostava jäkätys joka tuntuu hyökkääväbn päälle. sama kellon tikityksen ja näpäinten äänen kanssa. tuntuu kuin menisi suoraan pään lävitse.

Vierailija
16/18 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulle paniikkikohtauksessa saattaa tulla myös niin, että pää menee ihan usvaiseksi ja äänet monin kertaistuu, samaan aikaan saattaa kuulua myös äänekästä huminaa, että kai se voi olla.

Vierailija
17/18 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen etsinyt noista ehdottamistanne jutuista, mutta en ole löytänyt sellaista mikä kuvailisi juuri noita, en ehkä vaan osaa etsiä.

Nämä ''kohtaukset'' kestää noin 5-15min ja kun se tulee, niin kuulen jos mulle puhutaan, ja voin vastata. Mutta se jäkätys ja kaikki äänet kuuluu kok ajan kovempaa kun normaalisti. Kellon tikitys raastaa heromja ja tietokoneen näyttö menee ihan sumeaksi niin ettei siitä saa tekstistä selvää. Mutta jos kirjoitan niin jatkan sitä ja oikeinkin vielä. Eli nämä äänet vaan kuuluu taustalla mutta ahdistaa ja jälkeenpäin oksettaa ja heikottaa. Koko ajan kun kirjoitan tästä ja ajattelen tätä niin ahdistaa, ja huimaa ja samalla oksettaa.. :(

Vierailija
18/18 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tosiaan, mistä tuollaisia traumoja olisi voinut tulla? jos ne tietokoneella ollessa yleensä tulee tuo ''kohtaus''

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan