Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämäkö on tämän päivän varhaiskasvatusta?

Vierailija
22.02.2012 |

Hakiessani lastani päiväkodista näin ja kuulin miten toinen lapsi sanoi lapsellemme, että mitä helvettiä sä tähän tulet.

Hoitaja seisoi vieressä. Ei tehnyt eikä sanout mitään. Meidän lapselle tuli paha mieli. Järkytyin.

Sanoin ja selitin itse tälle toiselle lapselle, ettei noin voida sanoa kenellekään, koska siitä tulee paha mieli eikä ihmisten kanssa puhuta noin.

Parin päivän päästä sain mahdollisuuden antaa palautetta toiselle hoitajalle. Hän kertoi, että sehän on aivan normaalia, että lapset puhuvat noin eivätkä hoitajat viitsi turhia kieltää, kun lapset innostuvat vaan enemmän.

Sanoin, että lapselleni tuli tästä paha mieli ja minusta tämä on aivan järkyttävää. Näinkö päiväkodissa annetaan lasten puhua toinen toisille? Meillä ei kiroilla kotona. Lapseni ei ole tottunut tällaiseen kielenkäyttöön eikä hänen tarvitse tottua. Olen tehnyt selväksi, että minulle ei haistalla. Ei nyt eikä myöhemmin.

Niin, ja olen opettanut lapsille, että jokainen ihminen on omalla tavalla arvokas.

Nyt päiväkoti pitää minua vaikeana vanhempana, kun sanoin, etten halua lapseni saavan enää vastaavanlaisia ikäviä kokemuksia.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtasi lyödä vaikka seisoin vieressä. Hoitaja puuttui asiaan viemällä villikon toiseen huoneeseen ja SYLITTELEMÄLLÄ häntä. Minun lapselleni ei sanottu mitään, toki itse häntä lohdutin ja sanoin että ei todellakaan saa noin tehdä.

Vierailija
2/4 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiantuntevia ja laadukkaita. Hoitajat ovat ihmisiä, osa heistä erinomaisia ammatissaan toiset sellaisia ettei heidän pitäisi olla pienten lasten kanssa tekemisissä ollenkaan. Ikävä kyllä hoitajakunta on hyvin moninaista, osalla ei ole taitoa ja kykyä ihmissuhdeammatissa toimimiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se teettää kun ei saa enää käyttää minkäänlaisia rangaistuksia. Tai kai se vähän riippuu paikan hoitajistakin.. Kyllä pahoilla teoilla täytyy olla seuraukset ja sellaiset että ne muistetaan kauemmin kuin 5 minuuttia.

Vierailija
4/4 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtasi lyödä vaikka seisoin vieressä. Hoitaja puuttui asiaan viemällä villikon toiseen huoneeseen ja SYLITTELEMÄLLÄ häntä. Minun lapselleni ei sanottu mitään, toki itse häntä lohdutin ja sanoin että ei todellakaan saa noin tehdä.

No eikös sen sitten noin pitänytkin mennä: sinä hoidit oman lapsesi lohduttamisen ja hoitaja poisti vieraan lapsen tilanteesta. Kiinnipitäminen sylissä on ihan pätevä tapa rauhoittaa riehaantunut lapsi.

Varmasti tilanne olisi hoidettu toisin, jos äiti ei olisi ollut paikalla.

ap, tuosta rumien puhumisen sallimisesta voisi keskustella ylemmän tason kanssa, aluksi lto:n ja jos se ei auta, niin päiväkodin johtajan. Jotkut vanhemmat saattavat sallia kotonaan vähän rumempaa kielenkäyttöä, mutta tässä yhteiskunnassa pärjää parhaiten se, joka osaa käyttäytyä ainakin kodin ulkopuolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme