Oliko sinun lukioaikanasi vanhojen tanssit?
Miten paljon satsasit niihin? Minä en edes muista kunnolla, mutta hämärä muistikuva oli että pukeuduttiin vanhoiksi, siis mummon vanhaan mekkoon tms. Ja mitään tanssiaisia siis ei ollut.
Kommentit (33)
Kävin lukion tokaa vuonna 1984, ja ainakin meidän turkulaisessa lukiossa pukeuduttiin jo tuolloin vanhojen tansseihin pitkään pukuun / frakkiin. Ensimmäinen tanssi oli poloneesi, ja kaikkia tansseja treenattiin ahkerasti.
Vanhemmille tanssittiin torstai-iltana ja muuten sitten perjantaina.
Mutta mitään nykyiseen verrattavaa hössötystä (rakennekynsistä nyt kukaan ei tuolloin ollut kuullutkaan) ei ollut.
Illalla lähdettiin rilluttelemaan.
Vanhojentanssipuvun teki tätini, maksoi 50 euroa. Sen lisäksi peruukki peruukkiliike Kuokkaselta (minulla oli lyhyt tukka). Näin siis vuonna 1996.
Tansseja harjoiteltiin koululla tanssikurssilla: kikapoo, valssi ym.
Itse tanssit tanssittiin Paasitornissa.
Pukeuduttiin vanhoiksi, siis mummon mekkoihin, nuttura päähän, turkki, silmälasit, käsilaukku. Ei mennyt rahaa.
päivä oli kun äiti pakotti mulle siskonsa vanhan kansallispuvun päälle ja olin kiukkuinen kuin ampiainen, oliskohan sitten ollut se :D
yo vm. -88
Omat vanhojentanssit vuonna 2001.
Puku vuokrattiin ja ostettiin kengät ja hanskat. Lisäksi kävin kampaajalla.
Kengät noin 25 €, hanskat saman verran, kampaaja noin 60 €. Puvun vuokra muistaakseni 400 mk, eli ehkä nykyään noin 100 €.
Ei siis kamalan kalliiksi tullut, vaikka maksoikin.
Puku oli siskon vanha (hieno kuitenkin), itse tehtiin meikit ja kampaukset, kulut siis 0e. Ei siihen aikaan ollut vielä niin pitkällä, että kampaajalla ja meikissä olis käyty ja limusiinit vuokrattu :D
oikeat "vanhojen" tanssit. Kaikilla oli joku vanha, äidin tai mummon puku. Mutta ei mitään hömpötyksiä kampaajalaskuineen ja rakennekynsineen. Eipä olisi löytynyt limusiiniakaan koko kaupungista.
Olin siis "vanha" vuonna 1984. Hämärä muistikuva, että jotain olisi ollut, mutta olin siihen aikaan varsin epäsosiaalisessa vaiheessa. Olen kaiketi skipannut koko jutun eikä mulle ole jäänyt mitään muistijälkeä asiasta.
Missään tapauksessa juhlat eivät olleet näin suurelliset kuin nykyään. Ainakaan mulla ei ollut sellaista kokemusta, että olisin menettänyt jotain.
miten vanhoja täällä oikeen hengailee? "Kävin lukion vuonna 83".. huhhu, käsittääkseni tämä on nimenomaan VAUVAPALSTA.
ite kolmevitosena en taatusti edes ole palstan nuorimmasta päästä, mut en näköjään vanhinkaan :O Luulis ton ikäsillä olevan muutakin tekemistä, kun notkua av:lla. Kun kattokaas meillä pienten vauvojen äideillä sitä aikaa on, eikä omaa elämää ole. What's your excuse..?
excuse is a boring office job...
42 years olddddd
luokkakaveri oli läheisen kartanon poika ja siellä heillä kotona oli "vanhojen päivälliset" eli vanhempansa kustansivat koko luokalle kunnon ruokailun pitkän kaavan mukaan. Pitopalvelusta (?) oli hovimestari ja tarjoilijat ja me tunsimme juhlapuvuissamme itsemme niiiiin aikuisiksi.Ja sieltä lähdettiin illalla muualle juhlimaan.
miten vanhoja täällä oikeen hengailee? "Kävin lukion vuonna 83".. huhhu, käsittääkseni tämä on nimenomaan VAUVAPALSTA. ite kolmevitosena en taatusti edes ole palstan nuorimmasta päästä, mut en näköjään vanhinkaan :O Luulis ton ikäsillä olevan muutakin tekemistä, kun notkua av:lla. Kun kattokaas meillä pienten vauvojen äideillä sitä aikaa on, eikä omaa elämää ole. What's your excuse..?
viimeinen "vauva" on eskarissa. Ja nyt on hiihtoloma.
miten vanhoja täällä oikeen hengailee? "Kävin lukion vuonna 83".. huhhu, käsittääkseni tämä on nimenomaan VAUVAPALSTA.
ite kolmevitosena en taatusti edes ole palstan nuorimmasta päästä, mut en näköjään vanhinkaan :O Luulis ton ikäsillä olevan muutakin tekemistä, kun notkua av:lla. Kun kattokaas meillä pienten vauvojen äideillä sitä aikaa on, eikä omaa elämää ole. What's your excuse..?
Voi hellanduudelis. Mitä sanot niille monille LAPSETTOMILLE jotka täällä notkuvat myös?
Kerro toki lisää, miten muiden pitää mielestäsi elää. :D
Ja ajattele, mä olen LAPSETON! Ja silti hengailen täällä. Juttelemassa esimerkiksi vanhojen päivästä, mikä tietääkseni ei liity vauvoihin millään tavalla.
Jos joku ei sitä vielä ole tajunnut.
Oli wanhat, enpä tanssinut. Turhaa rahanmenoa ja leveilyä.
toiseksi, vuonna -86 oli vanhojen päivä, päälle 1000 mk meni ainakin (teetettiin puku, kampaaja, meikkaaja, kengät ja bileet)
Vaikka eipä kait näin vanhana sais lukea uutta tutkintoakaan :o
toiseksi, vuonna -86 oli vanhojen päivä, päälle 1000 mk meni ainakin (teetettiin puku, kampaaja, meikkaaja, kengät ja bileet)
Nimittäin meillä 1984 vanhojenpäivä oli normaali koulupäivä, pukeuduttiin vain oikeesti vanhoihin vaatteisiin eli mummon vintiltä kaivettuihin, ei niihin kukaan rahaa hassannut. Sitten joku noin kymmenen hengen porukka oli valkattu opettelemaan muutama niistä vanhoista tansseista, ja ne sitten muulle koululle esitettiin. Siinä koko hoito. En muista oliko mitään iltajuhlaa edes.
- Nyt tuo yksi itkijä varmaan raastaa jo hiuksiaan kun hänen precious VAUVAPALSTALLAAN kirjoitti taas yksi vanhus... :D
tanssiaisiin