Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Negatiivisuus ärsyttää

Vierailija
21.02.2012 |

Olen kurkkuani myöten kylläinen erään tuttavani jatkuvasta negatiivisuudesta kaikkeen! Siimiten ihminen löytää joka asiasta ja jokaisesta elämäntilanteesta jotain valittamista!!! Yllättäen tällä ihmisellä on ollut kaikki työpaikat ihan yltiö-kuormittavia, jokainen raskaus on vähintäänkin invalidisoiva ja synnytys maailman vaikein ja sitten jatkuu sillä että vauva-aika se vasta rankkaa on ollutkin!!! Minä en jaksa enää kuunnella sitä valituskierrettä sillä olen huomannut että olen itsekin ihan masentunut kun olen tämän ihmisen kanssa tekemisissä! Hän on kyllä minulle rakas ihminen, mutta nyt en jaksa ja olen pitänyt häneen vähän etäisyyttä! Miten saan ihmisen älyämään, että elämässä voi olla positiivisiakin asioita eikä ainainen valituskierre palvele ketään!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänen mielestään positiivisia asioita. Jotkut ihmissuhteet tuppaa muodostumaan sellaiseksi kuin teillä on. Eli valitetaan puolin ja toisin. Ehkä sinun pitäisi itse nähdä asiassa sellainen positiivinen puoli, että hän uskaltaa puhua sinulle vaikeista asioista. Ja entä jos hänellä on ollut todella huonoa tuuria asioiden kanssa. Useinhan se menee niin, että negatiiviset asiat tuppaa kertymään yhteen läjään ja sitten se noidankehä on valmis, tulee väsymys ja sitten ei jaksa ja siitä seuraa mm. se, että kaverit ei jaksa enää kuunnella. Ja kun menettää ystävät, on entistä syvemmällä suossa.

Mitä jos kertoisit hänelle ihan suoraan, että olet todella pahoillasi, että hänen elämänsä on noin kurjaa. Jos siis olet. Kysy, että eikö hän näe elämässään mitään positiivista? Ehkä sitten alkaa kuulumaan niitä positiivisiakin asioita. Sitten osoitat suurta helpotusta. Kerrot, että olet niin iloinen kuullessasi näistä hyvistä asioista. Sano, että olit suorastaan kuolla huolesta ja pelkäsit, että kaveri on suurin piirtein itsemurhan partaalla. Ehkä se sitten alkaa tajuta, että noita negatiivisia juttuja ei kannata viljellä niin tiuhaan. Tai sitten jos on todella masentunut, niin homma jatkuu. Ja sitten suosittele ihan suoraan jotain psykologia. Sano, että et koe voivasi auttaa ja että jutut kuormittavat sinua hirveästi. Koet, että et voi auttaa ja se ahdistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla