Menkat synnytyksen jälkeen
Onko teillä ollut menkat säännölliset samantien vai onko kestänyt kauan ennekuin kierto on tasaantunut?
Minulla alkoi menkat pari päivää ennekuin poika täytti 6kk, ja nyt niitä ei ole näkynyt..
Kierto ennen raskautta se perus 28pvä, nyt jos menisi vielä sen mukaan on kp 35/28.
Mahassa on jo pari viikkoa vihlonut, tuntuu kuin olisi menkkakipuja ollut koko ajan, mutta ei ole vain tullut vielä.
Raskaustestejäkin olen ehtinyt jo tehdä pari kappaletta, negaa molemmat...
Onko kierto nyt vain ihan sökö synnytyksen jälkeen, ja sen takia että imetän vielä?
Onko kokemusta?
Kommentit (2)
menkat tulivat jo parin kuukauden päästä synnytyksen jälkeen kun vauva jätti yösyötöt pois. Imetin 11 kk ja menkat tulivat säännöllisen epäsäännöllisesti. Saattoi mennä pari kolme kuukautta ettei menkkoja tullut. Aina kun imetyksessä tapahtui muutos ja imetyskerrat harvenivat, menkat tulivat. Vasta pari kuukautta imetyksen jälkeen kuukautiskierto säännöllistyi.
Mullakin oli ihan ihmeellisiä kuukautiskipuja ja tuntemuksia kun imetin. Tilanne normalisoitui imetyksen lopetuksen jälkeen.
ja minulla oli kierukka vuoden verran synnytyksen jälkeeen, jonka vuoksi menkkoja ei tullut ollenkaan. Sittenkin kun olin lopettanut imettämisen ja kierukka poistettiin, niin meni vielä nelisen kuukautta ennenkuin kuukautiset alkoivat, jja sillon ne tulivat ihan järkyttävällä rytinällä. Mutta ihan säännölliset ovat nyt olleet.
Tuo imetys tosiaan vaikuttaa varmasti.
Minulla on muuten ovulaation aikaan ollut tosi selkeitä raskausoireita. Eli oviskin saattaa selittää nuo vatsan vihlomiset ym.