Eikö yskään tosiaan auta mikään??
Lääkäritkin sanoo, että yskänlääkkeet on humpuukkia, sekä reseptillä saatavat, että reseptivapaat.
Meillä 9v yskii kuehkojaan pihalle jo kolmatta iltaa, kuulostaa räkäiseltä mutta kuitenkin jotenkin kuivala yskältä, ota tuosta selvää. Ei kuumetta, nenä tukossa myös mutta ei aivastele. Silmät vuotaa vettä solkenaan ja lapsella menee siihen eniten hermo. Ei saa tietenkään unta. Ja ei nukkumista yrittäessä voi koko ajan juoda jotain tai pitää pastillia suussa. Auttakkee!
Kommentit (10)
Hunajaa lusikalla suuhun. Sipuli auttaa myös, kun pilkkoo sängynviereen.
Vaikka johan ne kaupatkin on vielä auki...
Joskus kylmän juominen/mehujään syöminen tai kylmän pakkasilman hengittäminen auttaa.
avaavat astmalääkkeet ovat parhaita yskänlääkkeitä:) Lima pääsee poistumaan helpommin keuhkoputkista.
Yskänlääkkeet eivät sinänsä paranna yskää mutta helpottavat nukkumista monesti koska lamaavat yskänrefleksiä... Itse kokeilisin tuota hunajaa ja sitten ihan apteekista käsikauppatavarana jotain yskänlääkettä.
Sängyssä pää mahd. koholle. Tyynyjä ja sängyn päätyä koholle.
Höyrytystä suihkussa tai perinteisesti. Ilmankostutin jos löytyy niin siitä voisi olla apua myös..
Tiedän mitä sanotte tästä, mutta minua ne ovat auttaneet. Pari sikaaria viikossa pitää keuhkot varuillaan. Sikaarin savu lisää keuhkojen puolustuskykyä.
Liiallisesti käytettynä sikaari saattaa aiheuttaa keuhkoahtaumaa ja kielikariesiesta.
Sisältää kodeiinia (samaa kuin Panacodissa) eli on opiaatti. Samalla kun kodeiinia isommilla annoksilla on keskushermostoon vaikuttava kipulääke niin se jo pienillä annoksilla lamaa voimakkaasti keuhkoputkien värekarvoja, jotka stimuloi yskää. Sitä voi antaa myös lapsille lääkäri. Ohjeen mukaan reseptillä. Auttaa siis hakkaavaan kuivaan yskään mikä usein vaivaa esim. flunssan jälkeen. Aikuisille: Panacod on maailman paras yskänlääke!
Mitä se on?
Varmaan juuri sitä "kannattaa" antaa 9 vuotiaalle :D :D :D
reseptiä saa Mustanparran yskänlääkettä/tipppoja
tosi pahanmakuista mutta yskä loppuu ..
kuin mikään apteekin lääke. Laita reilu ruokalusikallinen hunajaa vajaaseen desilitraan lämmintä vettä, sekoita hyvin ja anna niin usein kuin on tarpeen. Nukkuessa mahdollisimman korkea tyyny tai sängyn pääpuolelle joku koroke.
Olen jo aikaa sitten lakannut ostamasta yskänlääkkeitä itselleni ja lapsille, kun ne eivät ikinä auta mitään.