Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

D-vitamiinin syöjät--oletteko sairastuneet influenssaan?

Vierailija
21.02.2012 |

onko siis vaikutusta näkynyt, jos olette ottaneet isompia annoksia?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen syönyt 4 vuotta 60µg (suositus 7,5µg) päivässä ja sairastuin tänä talvena ekaa kertaa influenssaan tänä talvena. Tosin paljon lievempänä kuin ennen. Ennen olin 3-5pv 39 asteen kuumeessa ja todennäköisesti sain jonkun kuuria vaativan jälkitaudinkin. Nyt olin yhden yön horkkaisessa kuumeessa joka oli korkeimmillaan 38,5. Sen jälkeen ei kuume enää noussut ja olin muutamassa päivässä normaalikunnossa ilman nuhaa tai yskää tms.

Mä olen huomannut että kun flunssa-aalto pyörii ympärillä, niin minulle saattaa tulla muutaman päivän vetämätön olo, kurkkukin saattaa olla kipeä jne. mutta se menee ohi. TÄysin ennen kuulumatonta minulla joka nappasi aina ennen kaikki liikkeellä olleet flunssa ensimäisenä ja vielä viimeisenä uudestaan.

Muita lisäetuja on ollut hormonien tasapainottuminen (D-vitamiinihan luokiteltaisiin hormoniksi jos se vast nyt löytyisi). Kuukautiskierto säännöllistyi, alakulot ja etenkin kevätmasennukset katosivat, yleinen vireystila nousi. Jos siis on näitä oireita, kannattaa ehdottomasti kokeilla D:tä suurina annoksina.

Vierailija
22/35 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastuin tänä talvena ekaa kertaa influenssaan tänä talvena.

Siis tarkoitin tänä AIKANA, ekaa kertaa neljään vuoteen. Ekan vuoden söin 100µg talviajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillonkin vatsataudin yhteydessä. syön 90mikragrammaa päivässä, kesällä 60.

Vierailija
24/35 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vain olen huomannut, että nyt kun olen syönyt D-vitamiinia (20-40 mg), niin hiukseni kasvavat paremmin enkä ole niin väsynyt.

Vierailija
25/35 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka napsin monivitamiinia missä D:tä ja kaikkea muutakin mahdollista. Raskaus kai altistaa helpommin taudeille?

Vierailija
26/35 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä elämässäni sairastanut influenssaa. Eikä itseasiassa kukaan perheessämme.

Vierailija
27/35 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänä talvena ei ollut flunssakaan ja nyt on eka talvi, kun olen yleensäkin ottanut D-vitamiinilisää. En tiedä onko mitään yhteyttä asioilla.

Vierailija
28/35 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla tauti kiersi suunnilleen kaikki paitsi minut. D on ainoa vitamiini, jota otan purkistakin.

Eikä ollut edes rokotetta alla.

Vierailija
29/35 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen rokotettu.

Vierailija
30/35 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

flunssaan enkä influenssaan moneen moneen vuoteen. Kyllä D-vitamiini ainakin minua on auttanut, otan 50 mikrogrammaa päivässä. Lisäksi menee sinkki,magnesium ja kromi.

Vierailija
31/35 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole ollut kenellään yhtään flunssaa esim. tänä talvena.

3 vuotta syöty D-vitamiinia kunnon annoksella, eikä kenelläkään ole ollut mitään koko aikana. Lapset saa 50 ja aikuiset 125 mikrogrammaa

Vierailija
32/35 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

6h perhe, jossa nuorin lapsista 3v. itse olen sairastanut influenssan viimeksi vuonna 1999. Lapset sairasti sikaflunssan ja mies.

Vierailija
33/35 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli mielenkiintoinen huomio, että d-vitamiini auttaisi kevätmasennukseen. Saattaa hyvin pitää paikkansa. Itse olen yleensä aina voinut huonommin keväisin, kun päivät pidentyneet ja tuntunut, että pitäisi jaksaa paljon enemmän.

Tänä keväänä ei ainakaan vielä ole mitään masennusta tullut. Olen ollut tavanomaista virkeämpi ja tasaisen hyvällä mielellä.

D-vitamiiniannostukseni on 70-130 mikrogrammaa päivässä.

Vierailija
34/35 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on vielä matkatöissä jossa jatkuvasti tapaa ja kättelee vieraita ihmisiä!! D:tä syöty koko talvi, jossa pohjana kylmäpuristettu pellavansiemenöljy.

Vierailija
35/35 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

synteettisiä vaiko luontaisia vitamiineja??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan