Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lomaoikeus ja niiden kertyminen

Vierailija
21.02.2012 |

siis jos aloitan työt 1.3 kertyykö minulle täydet lomat ensi vuodeksi , entäs jos aloitan 15.3 ? tai 1.4 ?

Osaaako joku auttaa, työsoppari pitäisi tehdä huomenna, enkä ilkee kysyä???

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomaa kertyy 1.3-31.3.2012 ajalta 2 päivää ja 1.4.2012-31.3.2013 2,5/kk eli kesällä 2013 sinulla on lomaa 30 päivää... tai siis miten nyt sitten saatte niitä pitää, mutta täydet lomat on kuitenkin...

Vierailija
2/8 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten lomaoikeutta kesällä 2012 ei ole. Samoin, jos aloitat 1.4. => lomaa vasta kesällä 2013. Siis palkallista lomaa, palkattomasta voi sopia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisenä vuotenahan lomaa kertyy vain 2 pvää/kk.

Vierailija
4/8 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajalla 1.4.2012-31.3.2013 kertyvä loma pidetään sitten vasta vuoden 2013 kesällä...ellei tietty työnantajan kanssa toisin sovita!

t. palkanlaskija

Vierailija
5/8 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos aloitan työt 1.3 kertyykö minulle täydet lomat ensi vuodeksi , entäs jos aloitan 15.3 ? tai 1.4 ?

Osaaako joku auttaa, työsoppari pitäisi tehdä huomenna, enkä ilkee kysyä???

työnantajalta vähintään 3vkoa palkallista lomaa jo ensi kesäksi. Jos työnantaja todella haluaa sut töihin, niin se suostuu silmää räpäyttämättä. Jos taas käy vastahankaan, niin tarjoa viikkoa tai kahta, valtit on sun käsissä. Ja sit muistat kirjauttaa lupauksen lomasta myös työsopimukseen, ettei tule myöhemmin epäselvyyttä asiasta.

Vierailija
6/8 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos aloitan työt 1.3 kertyykö minulle täydet lomat ensi vuodeksi , entäs jos aloitan 15.3 ? tai 1.4 ? Osaaako joku auttaa, työsoppari pitäisi tehdä huomenna, enkä ilkee kysyä???

työnantajalta vähintään 3vkoa palkallista lomaa jo ensi kesäksi. Jos työnantaja todella haluaa sut töihin, niin se suostuu silmää räpäyttämättä. Jos taas käy vastahankaan, niin tarjoa viikkoa tai kahta, valtit on sun käsissä. Ja sit muistat kirjauttaa lupauksen lomasta myös työsopimukseen, ettei tule myöhemmin epäselvyyttä asiasta.

Sitten sopimusta ei allekirjoiteta koska on tulossa sellaisiakin, jotka tyytyvät TESiin.

Vierailija
7/8 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos aloitan työt 1.3 kertyykö minulle täydet lomat ensi vuodeksi , entäs jos aloitan 15.3 ? tai 1.4 ? Osaaako joku auttaa, työsoppari pitäisi tehdä huomenna, enkä ilkee kysyä???

Sitten sopimusta ei allekirjoiteta koska on tulossa sellaisiakin, jotka tyytyvät TESiin.

ja molemmilla kerroilla olen saanut pyytämäni. Ensimmäisenä työvuonna kuukauden palkallisen loman. Ei ole vaikeaa. Ihmiset vain manipuloidaan uskomaan työantajan kusipäisyyteen. Todennäköisesti saat haluamasi, ap, kun kerran asia on noin pitkällä että on enää työsopparin allekirjoitusta vailla.

Vierailija
8/8 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja molemmilla kerroilla olen saanut pyytämäni. Ensimmäisenä työvuonna kuukauden palkallisen loman. Ei ole vaikeaa. Ihmiset vain manipuloidaan uskomaan työantajan kusipäisyyteen. Todennäköisesti saat haluamasi, ap, kun kerran asia on noin pitkällä että on enää työsopparin allekirjoitusta vailla.

että paljonko haluat PALKATONTA lomaa kesällä.

Vaikuttaa, ettei ap:n työ ole mitään korkealentoista asiantuntijatyötä, jossa työntekijä voi kiristää. Päinvastoin, varma työpaikka jää saamatta, jos kyseessä on tusinatyö. Mutta voihan ap koettaa onneaan, jos työpaikan menetyksellä eiole väliä.