Vituttaa niin silmittömästi se ettei miestä kiinnosta tippaakaan
kodin laittaminen, sisustus, ei edes remppaaminen tai kunnostaminen jos tarvis.
Ostimme kotimme uutena 8v sitten ja nyt alkaa olla pikkumerkkejä siellä täällä esim seinissä, seinien kulmissa paikkapaikoin jne että jotain tartteis tehdä. Saunan lauteetkin pitäisi uusia, osa on irti ja osa laudoista haljennut eikä ihme koska saunomme varsinkin syksyisin ja talvisin hyvinkin 3-4x/vkossa.
Meidän makkarissa on vieläkin sama kattolamppu joka lapsilla oli siellä ennenkuin muuttivat isompaan huoneeseen ja siitä on n.3v.
Se olen aina minä joka ehdottaa minkään sisustuksene liittyvän hankkimista, minkään vaihtamista/korjaamista jne.
Verhot yms, minä vastaan.
Kaikki muu kotiin liittyvä paitsi elektroniikka on "turhaa", tai siis häntä evvk.
En minä jaksaisi kaikkeen revetä ja mulle kodin viihtyvyys on TODELLA tärkeä asia!!!
Vastais sitten vaikka ruoista, niiden miettimisestä ja tekemisistä mutta ei, ei yhtään sitäkään puolta.
Juu ja miehellä ei ole ns "miesten hommia" tai pihatöitäkään harteillaan.
Odotan ihan hirveällä kauhulla sitä kun lapset haluavat 2v sisällä varmastikin omiin huoneisiinsa, sitä huonekalu, sisustus ym rumbaa kun 3mh vaihtaa paikkaa ja sisältöään, haluaisin että koti olisi siinä kunnossa että sinne kehtaa esim lasten tulevat seurustelukumppanit päästää sisälle..
Huokaus://
Ota, ap, tämä pointti mukaan, kun seuraavan kerran puhut aihesta miehesi kanssa. Asunto on suurimmalla osalla suomalaisista (ehkä myös teillä) suurin ja arvokkain omaisuutenne. Sitä pitää hoitaa, että se säilyttää arvonsa. Pikkuviat korjataan heti ja suurempia juttuja huolletaan säännöllisesti. 8 vuoden asuminen kuluttaa asuntoa jo sen verran, että jotain pitää uusia.
Jos teidän nyt pitäisi myydä asuntonne, niin mikähän olisi käypä hina? Vai menisikö ilman korjauksia lainkaan kaupaksi? Tämä maa on pullollaan asuntoja, joiden omistajat viis veisaavat omaisuudestaan ja laskevat sen arvoa tahallaan.
Olen omalta osaltamme tehnyt niin, että minä maalaan meillä seiniä, kunhan mies on ensin irrottanut jalkalistat. Näin olemme vaihtaneet esim. kolmen makuuhuoneen käyttötarkoitusta sitä mukaa, kun pinnat on uudistettu. Sähkötyökaluja en osaa käyttää poraa lukkuunottamatta jne., joten tarvitsen apuun jonkun remppamiehen, rahalla saa. Saunan lauteet saa tilattua mittojen mukaan ja asennuksenkin voi tilata. Miehelle voi sitten kertoa, mitä maksaa. Huone kerrallaan, niin ei ole koko koti sotkussa yhtäaikaa ja voi välillä huilia.
Tsemppiä, ap, tiedän mitä tarkoitat:)