Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhemmat, jotka eivät hoida lastenlapsiaan??

Vierailija
15.11.2005 |

Mitä sanovat syyksi vai eikö välinne ole kunnossa?Mun mielestä on kulunutta sanoa et " ovat omansa jo hoitaneet" ..kyllä on vähän outoa jos eivät voi edes muutamaa tuntia tarpeen vaatiessa hoitaa:(Ei kyllä tekis mieli käydä kylässäkään..saisivat sitten kunnolla sitä OMAA AIKAA!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kahden lapsen isoäiti, hoidan lastenlapsiani 3- 4 x / viikossa. Toinen isoäiti ei hoida, mutta ottaa yökylään muutamia kertoja kuukaudessa. En aina jaksa hoitaa pienokaisia , varsinkin jos olen väsynyt. Annoin ymmärtää miten toinenkin mummo voisi hoitaa pienokaisia enemmän. Sain kuulla miten hän ottaa yökylään niin usein. Sain kuulla miten toinen mummo on järjestänyt molemmat kastajaiset. Minut ohitettiin jälleen kerran .

Ihan hirveän paljon hoitoa molemmilla! Koska nämä lapset ovat vanhempiensa kanssa?

Vierailija
22/28 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa epätoivoista! Piti nostaa 21 vuotta vanha keskustelu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ollut vanhempia tai isovanhempia ja ei oikein  muitakaan ketä olisin pyytänyt auttamaan lapsieni kanssa, joten päätin jo silloin, jos pääsen mummoksi joskus, multa voi aina kysyä tarvittaessa hoitoapua. Ja näin on tapahtunut, olen sanonut ettei tarvitse olla edes mitään menokaan vanhemmilla, vaan saisivat hiukan sitä "omaa aikaa" keskenään, niin tuokaa vain mummolle lapset. Rohkenen kyllä sanoa jos ei käy. Paljosta jää kyllä paitsi isovanhempi. jos ei tutustu omiin lapsenlapsiinsa.

Vierailija
24/28 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat oli molemmat vielä työelämässä, kun mun lapset oli pieniä. Aika satunnaisesti mun äiti kävi lapsia hoitamassa, max 5 kertaa vuodessa, pari tuntia kerrallaan - olin siitäkin vähästä kiitollinen. 

Vierailija
25/28 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, lapsenlapset ovat meillä tällä erää kolme viikkoa! Tosin vanhemmat ovat täällä myös, mutta saavat reilusti omaa aikaa. Nytkin olen pienimmän kanssa kahdestaan huomiseen asti, kun lähtivät isomman kanssa vuorille hiihtämään. 
Jouluna olivat pari viikkoa. Ja tässä välissä on tietysti ollut vkl-yökyläilyä, iltahoitoa jne. 
Joten kyllä, kyllä hoidetaan! Ja mielellään. 

Lapset ovat kotikoulussa? 

Vierailija
26/28 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan aloittaja nyt jaksaa kun lapset ovat jo   21 - 30 -vuotiaita? Voi olla jo itsekin isovanhempi. Käykö töissä,  asuuko lapset kotona vielä?

Vierailija
27/28 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, lapsenlapset ovat meillä tällä erää kolme viikkoa! Tosin vanhemmat ovat täällä myös, mutta saavat reilusti omaa aikaa. Nytkin olen pienimmän kanssa kahdestaan huomiseen asti, kun lähtivät isomman kanssa vuorille hiihtämään. 
Jouluna olivat pari viikkoa. Ja tässä välissä on tietysti ollut vkl-yökyläilyä, iltahoitoa jne. 
Joten kyllä, kyllä hoidetaan! Ja mielellään. 

Lapset ovat kotikoulussa? 

Eivät ole vielä koulussa, siksipä nyt on hyvä aika pidemmille lomille.

Vierailija
28/28 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapureina 60-vuotias äiti ja 61-vuotias isä.

Ainoa lapsi on 19-vuotias.

Ainoan lapsen isovanhemmat ovat asuneet eri kaupungissa ja jo kuolleet.

Hankkikaa vaan lapsia nelikymppisenä eri kaupungissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän