Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhemmat, jotka eivät hoida lastenlapsiaan??

Vierailija
15.11.2005 |

Mitä sanovat syyksi vai eikö välinne ole kunnossa?Mun mielestä on kulunutta sanoa et " ovat omansa jo hoitaneet" ..kyllä on vähän outoa jos eivät voi edes muutamaa tuntia tarpeen vaatiessa hoitaa:(Ei kyllä tekis mieli käydä kylässäkään..saisivat sitten kunnolla sitä OMAA AIKAA!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oman isänsä omaishoitaja. Miehen vanhemmat eläkkeellä, eivätkä tunne mitään kiinnostusta olla lapsenvahtina. Eivät ole koskaan edes ehdottaneet että voisivat he katsoa lapsen perään.

Vierailija
2/28 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan on kova muuttoliike ollut jo pitkään käynnissä ja nuoripolvi asuu usein satojen kilometrien päässä isovanhemmista. Eipä siinä sitten paljon hoitoapua ole. Hyvä jos lapset edes isovanhempansa tuntee.

Siksi tuntuukin joskus pahalta, kun pidetään " superäitinä" ja " hysteerikkona" , kunnei lapsi ole ollut yökylässä lainkaan. Mielellään veisin edes kerran vuodessa, jos olisi paikka, johon viedä, Ehkä isompana voi joskus käydä mummulassa pidempiäkin aikoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

isäni on kuollut. Appivanhemmat asuvat 250 km päässä ja muutenkin asuvat talvet Espanjassa.

Vierailija
4/28 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat vanhempani taas ovat sitä mieltä, että kukaan isovanhempi ei koskaan halua hoitaa lapsenlapsiaan, mutta jotkut ovat niin nössöjä, että eivät kehtaa sanoa ei, vaan alistuvat pompotettavaksi. Voitte varmaan kuvitella, että lastenhoitoapua ei heru.

Vierailija
5/28 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla ole tosiaankaan niin. Meillä omat vanhempani erosivat ja äiti on vielä erosta aika huonossa jamassa, isäni taas on uuden naisensa lumoissa. Anoppi kuoli kun esikoinen oli parin kuukauden ikäinen ja toisen papan kanssa ei juuri tekemisissä olla. Olisi ihanaa kun olisi mummola mihin mennä lapsen kanssa.

Vierailija
6/28 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kahden lapsen isoäiti, hoidan lastenlapsiani 3- 4 x / viikossa. Toinen isoäiti ei hoida, mutta ottaa yökylään muutamia kertoja kuukaudessa. En aina jaksa hoitaa pienokaisia , varsinkin jos olen väsynyt. Annoin ymmärtää miten toinenkin mummo voisi hoitaa pienokaisia enemmän. Sain kuulla miten hän ottaa yökylään niin usein. Sain kuulla miten toinen mummo on järjestänyt molemmat kastajaiset. Minut ohitettiin jälleen kerran .

Vierailija
7/28 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, lapsenlapset ovat meillä tällä erää kolme viikkoa! Tosin vanhemmat ovat täällä myös, mutta saavat reilusti omaa aikaa. Nytkin olen pienimmän kanssa kahdestaan huomiseen asti, kun lähtivät isomman kanssa vuorille hiihtämään. 
Jouluna olivat pari viikkoa. Ja tässä välissä on tietysti ollut vkl-yökyläilyä, iltahoitoa jne. 
Joten kyllä, kyllä hoidetaan! Ja mielellään. 

Vierailija
8/28 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kahden lapsen isoäiti, hoidan lastenlapsiani 3- 4 x / viikossa. Toinen isoäiti ei hoida, mutta ottaa yökylään muutamia kertoja kuukaudessa. En aina jaksa hoitaa pienokaisia , varsinkin jos olen väsynyt. Annoin ymmärtää miten toinenkin mummo voisi hoitaa pienokaisia enemmän. Sain kuulla miten hän ottaa yökylään niin usein. Sain kuulla miten toinen mummo on järjestänyt molemmat kastajaiset. Minut ohitettiin jälleen kerran .

Mitä vttua! Miksi pershedelmänne ovat ylipäätään lisäöntyneet, jos lapset käytännössä asuvat isovanhemmilla? Ovatko he jotenkin vammaisia?

Vierailija
9/28 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään pakko hoitaa lapsenlapsia. Jos välit ovat hyvät ja elämäntilanne sopiva voi kyllä hoitaa, avoimesti keskustellaan mitä on sopiva määrä ja kuinka asioista sovitaan. Itse ainakin haluan tietää hyvissä ajoin että osaan järjestää vapaata (käyn osa-aikatöissä, jumpassa, kulttuuritapahtumissa ja tapaan ystäviä). Me asutaan onneksi aika lähellä pojan perheen kanssa. Hoidan säännöllisesti torstai-iltaisin jotta pääsevät vaimon kanssa kahdestaan vaikka lenkille. Lisäksi hoidan tarvittaessa 1-2 kertaa kuussa mutta siitä sovitaan etukäteen. Minulla on alentunut vastustuskyky joten en hoida lapsenlapsia silloin kun ovat sairaana. Mutta jokainen tyylillään. 

Vierailija
10/28 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidin toisen lapsen lapsia, nyt täysi-ikäisiä jo kumpikin.  Myöhään perheen perustaneen lasta  en ole hoitanut koska olin 75 kun lapsi syntyi ja asun kaukana. 

Huutakaa nyt miten en ole tasapuolinen lapsia kohtaan.

Vierailija
11/28 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hoida, sairastan itse. Jokainen vastaa omista lapsistaan.

Vierailija
12/28 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vttua! Miksi pershedelmänne ovat ylipäätään lisäöntyneet, jos lapset käytännössä asuvat isovanhemmilla? Ovatko he jotenkin vammaisia?

Tämä.

Vierailija
13/28 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, lapsenlapset ovat meillä tällä erää kolme viikkoa! Tosin vanhemmat ovat täällä myös, mutta saavat reilusti omaa aikaa. Nytkin olen pienimmän kanssa kahdestaan huomiseen asti, kun lähtivät isomman kanssa vuorille hiihtämään. 
Jouluna olivat pari viikkoa. Ja tässä välissä on tietysti ollut vkl-yökyläilyä, iltahoitoa jne. 

Onpa joutilasta väkeä, palkkatöissä olevana en ymmärrä  varakkaan väen rahaa ja aikaa lomailla. 

Vierailija
14/28 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun vanhempasi ovat lisääntyneet?

Vierailija
15/28 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa joutilasta väkeä, palkkatöissä olevana en ymmärrä  varakkaan väen rahaa ja aikaa lomailla. 

Niin, joillakin johtavassa asemassa on lomaa vähän enemmän kuin sinulla. Ja kun lomat sijoittaa sopivasti arkipyhien kanssa, riittää lomspäiviä. 
Ja et sitten etätyömahdollisuudesta ole kuullut? 

Vierailija
16/28 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä samaa minunkin vanha äitini hokee. Hän tosin on unohtanut ettei itse hoitanut edes omia lapsiaan vaan lykkäsi minut ja siskoni isoäideille. Lastenlapsiaan hän ei todellakaan hoitanut, ei myöskään dementoinutta äitiään. Onneksi isäni kuoli syöpään kolmessa kuukaudessa, niin ettei äitini tarvinnut uhriutua enempää. Nyt hän on 89-vuotias ja ihmettelee miksi aikuiset lastenlapset eivät koskaan käy kylässä eivätkä edes soita.

Vierailija
17/28 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun mielestäsi sairaan ihmisen pitäisi vain jaksamisen rajojaan ylittäen hoitaa lapsenlapsiaan? 

Vierailija
18/28 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä samaa minunkin vanha äitini hokee. Hän tosin on unohtanut ettei itse hoitanut edes omia lapsiaan vaan lykkäsi minut ja siskoni isoäideille. Lastenlapsiaan hän ei todellakaan hoitanut, ei myöskään dementoinutta äitiään. Onneksi isäni kuoli syöpään kolmessa kuukaudessa, niin ettei äitini tarvinnut uhriutua enempää. Nyt hän on 89-vuotias ja ihmettelee miksi aikuiset lastenlapset eivät koskaan käy kylässä eivätkä edes soita.

Niin, mikä sinun perusteesi on ettet olisi jaksanut itse hoitaa lapsiasi?  Kun syytät äitiäsi?

Vierailija
19/28 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hoida. Välimatkaa lapsenlapsiin on 500 km ja olen töissä.

Vierailija
20/28 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, joillakin johtavassa asemassa on lomaa vähän enemmän kuin sinulla. Ja kun lomat sijoittaa sopivasti arkipyhien kanssa, riittää lomspäiviä. 
Ja et sitten etätyömahdollisuudesta ole kuullut? 

Niinhän sanoin etten ymmärrä. Ei hoitaja tai myyjä voi tehdä etätöitä ja vuorilla hiihdellä viikkokausia vuodesta hoidattaen lapsensa isovanhemmilla.

Siis raha ja mummun rakkaus on vähän sama asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän