Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttava tokaisi pitkien lapsettomuushoitojen jälkeen

Vierailija
21.02.2012 |

saatuaan kaksoset: en toivo kaksosia kenellekään. Aika kovaa puhetta, kun niitä lapsia oli jo vuosia toivottu.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ICSI-taaperon äiti ja kyllä mä väsyn siinä missä muutkin. Uskallanko edes myöntää, että en itkenyt onnesta kun lapsi syntyi, vaan toivon pääseväni nukkumaan pariksi viikoksi. Kyllä lapsettomuushoitojen jälkeen pitää jaksaa synnytttä toista vuorokautta ihan tosta noin vaan, vai mitä?

Vierailija
2/18 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken piti olla täydellistä, oli mies kotona hoitamassa kaksosia ja isovanhemmat ja kummit myös. Silti rouva hyvin tyytymätön. Vauva-arki ei kai ollutkaan niin hyvää kuin oletti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos on pipo tiukalla, niin saahan siitäkin tehtyä negatiivisen asian.

Vierailija
4/18 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vaan luomuäitien etuoikeus?

kaiken piti olla täydellistä, oli mies kotona hoitamassa kaksosia ja isovanhemmat ja kummit myös. Silti rouva hyvin tyytymätön. Vauva-arki ei kai ollutkaan niin hyvää kuin oletti.

Vierailija
5/18 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että monelle lapsettomuushoidoissa käyvälle asiasta tulee myyttinen, kun lapsen kaipuu on niin suuri. Sitten se lapsen saaminenkin saa sellaisen ruusunpunaisen hohteen ympärilleen ja pudotus arkeen on karu. Mun mielestä tämä on vain ja ainoastaan inhimillistä ja olisi voinut tapahtua ihan jokaiselle teistä hedelmöityshoitovanhempia mollaavat, jos ette olisi pystyneet saamaan lapsia ilman vuosien epäinhimillistä meininkiä pettymyksineen ja jatkuvine keskenmenoineen.

Vierailija
6/18 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa vain että olisi mukavampi saada ne lapset ikäerojen kanssa eikä samalla rykäyksellä.

Vierailija
7/18 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa vain että olisi mukavampi saada ne lapset ikäerojen kanssa eikä samalla rykäyksellä.

Vierailija
8/18 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on yhtä raskasta hoitaa kaksosia kuin kahta lasta joilla on esim 2 vuoden ikäero?

Tilanne ei muutu, kun niitä on se kaksi

Vierailija
9/18 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veljen perheessä oli eka tilanne ja mulla samaan aikaan jälkimmäinen. Mulla oli paljon paljon helpompaa. Valvomisen määrä vaikuttaa ihan hirveästi jaksamiseen. Taaperoikäisistä useimmat nukkuvat jo läpi yön.

Tilanne ei muutu, kun niitä on se kaksi

Vierailija
10/18 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että monelle lapsettomuushoidoissa käyvälle asiasta tulee myyttinen, kun lapsen kaipuu on niin suuri. Sitten se lapsen saaminenkin saa sellaisen ruusunpunaisen hohteen ympärilleen ja pudotus arkeen on karu. Mun mielestä tämä on vain ja ainoastaan inhimillistä ja olisi voinut tapahtua ihan jokaiselle teistä hedelmöityshoitovanhempia mollaavat, jos ette olisi pystyneet saamaan lapsia ilman vuosien epäinhimillistä meininkiä pettymyksineen ja jatkuvine keskenmenoineen.

Uskon, että hoidoilla lapsensa saaneilla on realistisempi ja karumpi käsitys vauva-arjesta. Miksi se olisi yhtään helpompaa kuin sen lapsen tekeminenkään. Me saimme lapsen hoidoilla ja yllätyimme, miten helppoa se vauva-arki loppujen lopuksi olikaan, vaikka ei varmastikaan juurikaan eronnut muiden vauva-arjesta. Se lapsettomuus toi vain asioihin toisenlaista perspektiiviä.

Vierailija
11/18 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi yllätys yllätys olla vähäisemmät kuin tavallisesti raskautuneilla. Ja kaksoset on ymmärtääkseni kelle tahansa aika rankka juttu, ainakin pikkuvauva-aikana, vaikka kuinka rakkaita olisivatkin.

Vierailija
12/18 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän toivottu ja haluttu lapsi, sitä tiukemmin suu suppuun mistään ikävästä..?

Vierailija
13/18 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun eivät tule raskaaksi pyhästä hengestä...

Vierailija
14/18 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatuaan kaksoset: en toivo kaksosia kenellekään. Aika kovaa puhetta, kun niitä lapsia oli jo vuosia toivottu.

saati sitten sellaiselle pariskunnalle joka on pitkään elänyt kriisissä ja epävarmuuden ja pettymysten värittämällä tiellä.

Vierailija
15/18 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tunsi kovaa stressiä jo siitä saako lapset terveenä maalmaan.

Kaksosuus on aina "terveyshaitta" lapselle itselleenkin.

Vierailija
16/18 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ne ei ole IKINÄ MIHINKÄÄN tyytyväisiä.

Vierailija
17/18 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla lailla lapsettomuushoidoissa käynyt saa valittaa rankkuudesta kuin se heti ekalla kierrolla paksuksi pamahtanut siitoslehmäkin. Synnytyskoneet ei ole sen oiekutetumpia valittamaan,vaikka valittavatkin jatkuvalla syötöllä.

Vierailija
18/18 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokenut muutu lapsettomuushoidoissa superihmiseksi. Kuka vaan voi valittaa kaksosten kanssa elämisen raskautta kun ovat vauvoja. Mulle riitti ihan yksi valvottaja kerrallaan, enpä todellakaan olisi toista siihen kaivannut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi