Tuttava tokaisi pitkien lapsettomuushoitojen jälkeen
saatuaan kaksoset: en toivo kaksosia kenellekään. Aika kovaa puhetta, kun niitä lapsia oli jo vuosia toivottu.
Kommentit (18)
kaiken piti olla täydellistä, oli mies kotona hoitamassa kaksosia ja isovanhemmat ja kummit myös. Silti rouva hyvin tyytymätön. Vauva-arki ei kai ollutkaan niin hyvää kuin oletti.
Mutta jos on pipo tiukalla, niin saahan siitäkin tehtyä negatiivisen asian.
on vaan luomuäitien etuoikeus?
kaiken piti olla täydellistä, oli mies kotona hoitamassa kaksosia ja isovanhemmat ja kummit myös. Silti rouva hyvin tyytymätön. Vauva-arki ei kai ollutkaan niin hyvää kuin oletti.
Mä luulen että monelle lapsettomuushoidoissa käyvälle asiasta tulee myyttinen, kun lapsen kaipuu on niin suuri. Sitten se lapsen saaminenkin saa sellaisen ruusunpunaisen hohteen ympärilleen ja pudotus arkeen on karu. Mun mielestä tämä on vain ja ainoastaan inhimillistä ja olisi voinut tapahtua ihan jokaiselle teistä hedelmöityshoitovanhempia mollaavat, jos ette olisi pystyneet saamaan lapsia ilman vuosien epäinhimillistä meininkiä pettymyksineen ja jatkuvine keskenmenoineen.
Tarkoittaa vain että olisi mukavampi saada ne lapset ikäerojen kanssa eikä samalla rykäyksellä.
Tarkoittaa vain että olisi mukavampi saada ne lapset ikäerojen kanssa eikä samalla rykäyksellä.
että on yhtä raskasta hoitaa kaksosia kuin kahta lasta joilla on esim 2 vuoden ikäero?
Tilanne ei muutu, kun niitä on se kaksiTarkoittaa vain että olisi mukavampi saada ne lapset ikäerojen kanssa eikä samalla rykäyksellä.
Mun veljen perheessä oli eka tilanne ja mulla samaan aikaan jälkimmäinen. Mulla oli paljon paljon helpompaa. Valvomisen määrä vaikuttaa ihan hirveästi jaksamiseen. Taaperoikäisistä useimmat nukkuvat jo läpi yön.
Tilanne ei muutu, kun niitä on se kaksi
Mä luulen että monelle lapsettomuushoidoissa käyvälle asiasta tulee myyttinen, kun lapsen kaipuu on niin suuri. Sitten se lapsen saaminenkin saa sellaisen ruusunpunaisen hohteen ympärilleen ja pudotus arkeen on karu. Mun mielestä tämä on vain ja ainoastaan inhimillistä ja olisi voinut tapahtua ihan jokaiselle teistä hedelmöityshoitovanhempia mollaavat, jos ette olisi pystyneet saamaan lapsia ilman vuosien epäinhimillistä meininkiä pettymyksineen ja jatkuvine keskenmenoineen.
Uskon, että hoidoilla lapsensa saaneilla on realistisempi ja karumpi käsitys vauva-arjesta. Miksi se olisi yhtään helpompaa kuin sen lapsen tekeminenkään. Me saimme lapsen hoidoilla ja yllätyimme, miten helppoa se vauva-arki loppujen lopuksi olikaan, vaikka ei varmastikaan juurikaan eronnut muiden vauva-arjesta. Se lapsettomuus toi vain asioihin toisenlaista perspektiiviä.
voi yllätys yllätys olla vähäisemmät kuin tavallisesti raskautuneilla. Ja kaksoset on ymmärtääkseni kelle tahansa aika rankka juttu, ainakin pikkuvauva-aikana, vaikka kuinka rakkaita olisivatkin.
Mitä enemmän toivottu ja haluttu lapsi, sitä tiukemmin suu suppuun mistään ikävästä..?
kun eivät tule raskaaksi pyhästä hengestä...
saatuaan kaksoset: en toivo kaksosia kenellekään. Aika kovaa puhetta, kun niitä lapsia oli jo vuosia toivottu.
saati sitten sellaiselle pariskunnalle joka on pitkään elänyt kriisissä ja epävarmuuden ja pettymysten värittämällä tiellä.
Ehkä tunsi kovaa stressiä jo siitä saako lapset terveenä maalmaan.
Kaksosuus on aina "terveyshaitta" lapselle itselleenkin.
Jotkut ne ei ole IKINÄ MIHINKÄÄN tyytyväisiä.
Samalla lailla lapsettomuushoidoissa käynyt saa valittaa rankkuudesta kuin se heti ekalla kierrolla paksuksi pamahtanut siitoslehmäkin. Synnytyskoneet ei ole sen oiekutetumpia valittamaan,vaikka valittavatkin jatkuvalla syötöllä.
kokenut muutu lapsettomuushoidoissa superihmiseksi. Kuka vaan voi valittaa kaksosten kanssa elämisen raskautta kun ovat vauvoja. Mulle riitti ihan yksi valvottaja kerrallaan, enpä todellakaan olisi toista siihen kaivannut.
Itse olen ICSI-taaperon äiti ja kyllä mä väsyn siinä missä muutkin. Uskallanko edes myöntää, että en itkenyt onnesta kun lapsi syntyi, vaan toivon pääseväni nukkumaan pariksi viikoksi. Kyllä lapsettomuushoitojen jälkeen pitää jaksaa synnytttä toista vuorokautta ihan tosta noin vaan, vai mitä?