Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset eivät osaa syödä oikein

Vierailija
20.02.2012 |

edes paahtoleipää.

Lämpimän leivän päälle tungetaan rasvaa ja leikkelettä, sen päälle ei kuulu kuin hilloa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai mitään universaalia oikeaa tapaa olekaan? Omassa kulttuurissani mitään voileipiä ei syödä koskaan vaan leipää syödään vain ruoan ohessa ilman mitään päällysteitä. En kuitenkaan ole sanomassa että se olisi ainoa oikea tapa käyttää leipää.

Vierailija
2/26 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun rasvaa ja marmeladia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat, webbari, poistaa tän viestin jos et tykkää.

Vierailija
4/26 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta salaatille ei ole erillista kulhoa/lautasta vaan se laitetaan samalle lautaselle muun ruuan sekaan. Siina sitten syot salaattia lihakastikkeen kanssa.

Vierailija
5/26 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieman valkosipulin kynttä. Nam.

Vierailija
6/26 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta salaatille ei ole erillista kulhoa/lautasta vaan se laitetaan samalle lautaselle muun ruuan sekaan. Siina sitten syot salaattia lihakastikkeen kanssa.

minä nimenomaan haluan syödä noin. Joskus, kun on ollut joku erillinen salaattilautanen, olen aivan tarkoituksella tyhjentänyt sen soosin sekaan. Mutta en tietenkään missään hienostopaikoissa ikinä käy, eikä niissä moinen tulisi kyseeseen. Noin normaalisti raikas salaatti liharuoan seassa on erinomainen asia.

Vierailija
7/26 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toast is most commonly eaten with butter or margarine spread over it, and may be served with preserves, spreads, or other toppings in addition to or instead of butter.

Toast and jam or marmalade is popular. A few other condiments that can be enjoyed with toast are jam, chocolate spread, peanut butter, yeast extract, such as Marmite in the UK, New Zealand and South Africa, and Vegemite in Australia are national traditions. Others toppings include mayonnaise, honey, and cream cheese. Some sandwiches call for toast to be used rather than bread; with the BLT being a prime example of this."

Vierailija
8/26 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hotellin hintaan kuului aamupala continental. Juu, ei tiedetty mitä meinaa etukäteen mutta kaksi viikkoa syötiin aamulla paahtoleipää marmeladilla ja kahvi. Ei ikinä enää =)

Vierailija
9/26 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes paahtoleipää. Lämpimän leivän päälle tungetaan rasvaa ja leikkelettä, sen päälle ei kuulu kuin hilloa.

väärin sitä sinäkin syöt. Se kuuluu syödä ilman mitään päälllisiä, dipata oliiviöljyyn ja balsamicoon.

8-)

Vierailija
10/26 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä nimenomaan haluan syödä noin. Joskus, kun on ollut joku erillinen salaattilautanen, olen aivan tarkoituksella tyhjentänyt sen soosin sekaan. Mutta en tietenkään missään hienostopaikoissa ikinä käy, eikä niissä moinen tulisi kyseeseen. Noin normaalisti raikas salaatti liharuoan seassa on erinomainen asia.

ellei ole mikään muodollinen tilaisuus meneillään. :)

Vierailija
11/26 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei ole mikään muodollinen tilaisuus meneillään. :)

erillisessa kulhossa, kaadatteko senkin paaruoan paalle?

Vierailija
12/26 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa maassa muuten missä olen matkustanut on salaatti ollut pääruoan kanssa samalla lautasella.

Vierailija
13/26 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa maassa muuten missä olen matkustanut on salaatti ollut pääruoan kanssa samalla lautasella.

Paaruoka tulee poytaan vasta kun salaatti on syoty.

Vierailija
14/26 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö se salaatti syödä yksinään?

Siis porkkanaraastetta ei saa ottaa samaan haarukkaan (jota muuten pidän kait sitten väärinpäin, mutta en mä ala jonku typerän säännön vuoksi hankaloittaa elämää) sen potun ja kastikkeen kanssa?

Ja varmaan ei saa haukata leipää ja ruokaa samaan suulliseen, vai?

Tai huljauttaa ruokaa juomalla alas?

Vierailija
15/26 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viela tullut vastaan salattina!

t.usalainen

Vierailija
16/26 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On just porkkanaraaste, kaaliraaste, (usassa varmaan coleslaw) salaatinlehdet, tuorekurkku ja tomaatit. Siis pitääkö tällainen syödä erikseen omalta lautaseltaan, eikä ruoan kanssa sekaisin?

Vierailija
17/26 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On just porkkanaraaste, kaaliraaste, (usassa varmaan coleslaw) salaatinlehdet, tuorekurkku ja tomaatit. Siis pitääkö tällainen syödä erikseen omalta lautaseltaan, eikä ruoan kanssa sekaisin?

Taalla se voi olla Caesar, grillattu kana, katkarapu tai jopa pinaatti&mansikka salaatti ja syodaan aina ennen eturuokaa omalta lautaseltaan.

Ja vaikka se olisi vaan salaatinlehtia niin omalta lautaselta syodaan.

Vierailija
18/26 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes paahtoleipää.

Lämpimän leivän päälle tungetaan rasvaa ja leikkelettä, sen päälle ei kuulu kuin hilloa.

että laittavat ohjeet leipäpussiin. #murheetneonmonella

Vierailija
19/26 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaalea leipä hillolla, maapähkinävoilla, majoneesilla tai jollain Marmite-hässäkällä on pahinta ja epäterveellisintä mitä tiedän, oli sitten kyse paahdetusta leivästä tai ei...

Kunnon leipää ja siihen päälle vähärasvaista leikkelettä, vihanneksia ja juustoa - nam. Paahdettu ruisleipä on muuten tosi hyvää, hillon kanssa en tosin ole kokeillut.

En kyllä muutenkaan ymmärrä, miksi sitä vaaleaa leipää pitäisi ylipäänsäkään syödä (juu ei, en ole karppaaja).

Vierailija
20/26 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaaleaa paahtoleipää ja maapähkinävoita. Siitä on aikaa kun olen herkutellut peanutbutter sandwichillä. Laitan mansikkahilloa alle. :)

Tai sitten paistan french toastia.

Niin ja salaatin syön aina erilliseltä salaattilautaselta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi