5-vuotiaalla kynsivallintulehdus isovarpaassa. Tarvitseeko mennä lääkäriin?
Tänään illalla lapsi sanoi, että harmi kun jalka on kipeä. Oli aiemmin pieni haava varpaassa ja nyt on kynsivallin tulehdus. (Ällövaroitus tähän kohtaan herkimmille.) Sellaista keltaista nestettä valui kynsivallin alta kun katsoin, lapsi ei antanut koskea kipeään kohtaan. Varpaan kärki oli kuuma ja vähän punoittava.
Kävelemään pystyi kuitenkin, eikä aamulla vielä valittanut. Auttaako jokin itsehoitojuttu vai pitääkö lääkäriin lähteä? Putsasin kunnolla, kaivoin lääkekaapista ensiavuksi vanhentunutta Bacibactia ja päälle laastarin. Huomenna voin mennä apteekkiin, mutta mitä sieltä ostan?
Kommentit (23)
Abntibioottikuurin lääkäri kirjoittaa jos sormista tulee keltaista pahanhajuista mätää,kynsivallin tulehdus kyseessä,miksi täällä eräät ihmiset kommentoivat ettei lääkäri kirjoita antibiootteja,minä olen ammatiltani lääkäri,ja kirjoitan aina antibiootit kynsivallin tulehdukseen,menkää rohkeasti vaan lääkäriin niin saatte antibiootit.Terveisin Tarja Heinonen Ylilääkäri Hyks.
Vierailija kirjoitti:
Abntibioottikuurin lääkäri kirjoittaa jos sormista tulee keltaista pahanhajuista mätää,kynsivallin tulehdus kyseessä,miksi täällä eräät ihmiset kommentoivat ettei lääkäri kirjoita antibiootteja,minä olen ammatiltani lääkäri,ja kirjoitan aina antibiootit kynsivallin tulehdukseen,menkää rohkeasti vaan lääkäriin niin saatte antibiootit.Terveisin Tarja Heinonen Ylilääkäri Hyks.
No ei todellakaan antibiootteja! Kynsi on repäistävä irti nopealla liikkeellä niin paranee.
Tarja taas intoutunut trollailemaan!
Raaka kananmuna seos auttaa kynsivallitulehdukseen jos tulee mätää vallin alta,joten,4kananmunaa kulhoon haarukalla sekaisin munat ja sitten vaan pidätte munaseoksessa mätäneviä sormia seoksessa,tai varpaita siellä, yai sitten lääkäriin joka leikkaa kirurgin veitsellä viillot sormiin ja puristaa mädän pois,se muuten sattuu pirusti,tuo kananmunaseos siis parempi konsti eikä satu yhtään mätä lähtee kuin kuppa töölöstä kokeile.5