onko lihaksille hyvää tai huonoa käydä treeneissä jos oikein kipeät?
siis kävin toissa pvnä bodypumpissa yli kahden viikon tauon jälkeen ja arvatkaas vain olinko eilen (ja tänään) kipeä...huhu...en päässyt melkein istumaan, autoon pääseminen oli tuskaa ku mikä. No, ajattelin tänään että ehkä tekee hyvää vain mennä varovasti tekemään jotain joten kävin spinning-pumpissa (ei jalkaliikkeitä lainkaan pumposuudessa) ja sit infrasaunaan. Nyt olo ihan jees, toki ovat vielä kipeät mutta istumaan pääsen. Eilen kävin kävelyllä. Mies meinaa että parasta olisi ollu täyslepo, minä en oo samaa mieltä. Mitä sanotte?
Kommentit (2)
hyvästä, mutta raskas ja kipeitä lihaksi kuormittava liikunta tietenkin pahasta. Itse liikutan kipeitä lihaksia niin, että lämmittelen kunnolla (juoksumattoa, soutua tms., tai sitten ihan vaan kunnon kävelylenkki ulkona) ja päälle venytykset. Ne lihakset, jotka eivät ole kipeät, kestävät toki pienen treeninkin. Jos teen kunnon jalkatreenin salilla, odotan lihasten palautumista ennen seuraavaa rankkaa treeniä ja teen noina välipäivinä muun kropan lihastreenin.
Jos joka kerta, kun joku lihas kipeytyy urheilusta, makaisi viikon verran, niin johan sitä ei muuta saisi tehdäkään kuin yhden treenin per viikko :)
siis ainakin mulla lihaskipu kestää helposti sen kolmekin päivää (treeniä seuraavasta seuraavana päivänä kipu on pahin).
eikö kukaan treeni asiantuntija tänään paikalla?