Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä ihmeessä pärjään

Vierailija
20.02.2012 |

perjantaihin ? Sossut eivät myöntäneet toimeentulotukea tässäkuussa koska en muistanut laittaa verokorttia jota verotoimisto on lähettänyt minulle jo viikon. Kaapista on kaikki syöty ja sukulaiset asuu kaukana. miten te muut pärjäätte kun rahat loppuu? Tämä on ensimmäinen kerta kun minulle käy näin. Erosin lapsen isästä ja laskut kertyivät niskaani. Laskut sain maksettua ja laskin että pärjään mutta olenkin laskenut väärin :( Minulla on 3e50cent mitä minun sillä kannattaa ostaa että pärjätään pojan kanssa perjantaihin?

Neuvoja muilta joilla rahatilanne tekee tiukkaa..

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen että onko Suomessa oikeasti ns. normaaleja ihmisiä joilla menee noin huonosti? Oletko töissä?

todellisuuteen. On, ja sellaisiakin, joilla menee vielä huonommin.

Kaikki eivät todellakaan aja Rolls Roycella ja syö sisäfileepihviä.

Mutta jotenkin kuvittelin että aikuiset ihmiset joilla on lapsiakin tehtynä osaisivat sen verran pitää huolta sioistaan että saavat edes ruokaa pöytään. Ja tämä ei ollut mitään ap:n pilkkaamista, en pahalla tarkoita. Ihmettelen vaan. Ehkä mä olen sitten vaan elänyt jossain epätodellisuudessa kun en tunne ketään jolla olisi asiat noin huonosti (poislukien päihteiden käyttäjät ym ihmisryhmät).

toinen vanhempi vielä opiskelija, toinen vakityössä. Normaalisti tullaan ihan ok toimeen, mutta säästöön ei kyllä juurikaan jää.

Jokunen aika sitten kävi niin, että auto hajosi ja huolto maksoi lähemmäs tonnin. Samalla asunnossamme ilmeni vaurio, joka oli pakko korjata välittömästi ja siihenkin meni toinen tonni. Tämän lisäksi pari pienempää yllärirahareikää. Siinä sitä sitten oltiin.

Onneksi selvittiin tuon yli ja ilman sossua tms. Mutta helvetin rankkaa aikaa oli. Tuo opetti kyllä sen, ettei kenenkään kannata ryhtyä ylimieliseksi. Kuka tahansa voi sairastua niin, että työkyky menee tms. Tai puoliso voi kuolla tai jättää. Onhan näitä syitä, miksi ihmisillä menee väliaikaisesti huonosti eikä kyse useinkaan ole mistään luuseriudesta. Ja aika harvalla normaalilla työssäkäyvälläkään on tuhansia saatika kymmeniä tuhansia säästössä. Ottaen huomioon, että monella jää palkasta käteen vain esim. 1500 e/kk.

Vierailija
22/42 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sämpyläjauhoja ja vehnäjauhoja. Eli hiivaa voisi ostaa :) Margariiniä on jonkin verran. Ne onkin sitten ainoat 2ruispalan lisäksi mitä kaapeistä löytyy.

En ole koskaan ollut näin tiukilla että olisin joutunut ruokien hintoja kunnolla laskemaan! ISO SYDÄMELLINEN KIITOS KAIKILLE

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sämpyläjauhoja ja vehnäjauhoja. Eli hiivaa voisi ostaa :) Margariiniä on jonkin verran. Ne onkin sitten ainoat 2ruispalan lisäksi mitä kaapeistä löytyy.

En ole koskaan ollut näin tiukilla että olisin joutunut ruokien hintoja kunnolla laskemaan! ISO SYDÄMELLINEN KIITOS KAIKILLE

Tuohon lisänä -Ap^^

En koskaan oikein leivo joten olin unohtanut että mummuni raijasi minulle joskus nuo jauhot tuonne kaappiin.

Ap

Vierailija
24/42 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut? Siis paikkakunnalla. Voin tuoda sulle makaroonia, jauhoja, maitoon tai jotain muuta, jos satutaan asuu samalla paikkakunnalla. :P

Vierailija
25/42 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kymppiä tilille jos lähetät tilinumeron.

toive2010@hotmail.com

Vierailija
26/42 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hakemaan leipäjonosta kassi ruokaa.

Dyykkaa ruokakaupan roskiksesta.

Pyydä naapurilta. Esim sen hiivan voit hyvin käydä lainaamassa (monilla on kuivahiivaa kaapissa). Sämpylöihin tarvitset myös ruokaöljyä, mutta kai sulla sentään sitä on?

Vierailija
27/42 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen että onko Suomessa oikeasti ns. normaaleja ihmisiä joilla menee noin huonosti? Oletko töissä?

tervetuloa todellisuuteen...

Vierailija
28/42 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä kaappeja sattuuko löytymään mitään säilykkeitä, tonnikalaa.ananasta tms.

tai pakkasesta jotakin.

kun rahaa tulee kannattaa pikku hiljaa kaappiin varata säilykkeitä ja pakasteita. niitä mä kaivelen hädän tullen.

Vierailija
29/42 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota tosiaan selville paikkakuntasi leipäjonopaikat ja kysy diakonilta.

Jos ihan mahdottomalta tuntuu, kerro tilanteestasi sossulle, jos saisitte harkinnanvaraista tukea, kun teillä on lapsikin. Vaikka sitten niin, että maksatte tuen takaisin.

Kaurateeleivät ovat hyviä ja helppoja tehdä. Osta edullisia keittojuureksia ja tee sosekeittoja. Lapselle voi maistua makaronit ihan vaan ketsupinkin kanssa. Tee makkarakeitto pariksi päiväksi pitkään liemeen, paljon perunoita ja juureksia, lisämakua saa mausteista.

Kyllä te selviätte.

Vierailija
30/42 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei kerta kaikkiaan voi olla tajuamatta että puuro on halpaa ja sämpylöitä voi itse leipoa kun kaapissa on jauhoja ja sitten moisista neuvoista kiitellään. Ei vaan ole mahdollista.

Vierailija
31/42 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut? Siis paikkakunnalla. Voin tuoda sulle makaroonia, jauhoja, maitoon tai jotain muuta, jos satutaan asuu samalla paikkakunnalla. :P

Asutko etelässä vai pohjoisessa?

Vierailija
32/42 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin vain neuvoja miten selvitä kun tiedän että on varmasti muitakin jotka joutuvat tilanteeseen joskus.En todella muistanut noita jauhoja. Mitään muuta ei kaapeissa ole :( Jauhot, 2ruispaalaa, vähän margariiniä ja pöydällä oliiviöljyä.

En pyytänyt keltään rahaa! Ja täällä on kyllä ihania ystävällisiä ihmisiä joten en ymmärrä miksi en saisi kiittää??

Ei kuulu diakonista mitään vaikka lupasi soittaa :(

Vierailija
33/42 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

herneitä maksaa alle euron ja siitä syötte pari kertaa.

Eivätkö edes vanhempasi tosiaan suostu lainaamaan paria kymppiä, kun kerrot kuinka asiat on? Ja missä on lapsen isä, eikö hänkään voi antaa/lainata paria kymppiä?

Vierailija
34/42 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta uskomattomalta vaan tuntuu. Vaikka kuinka ei olisi tottunut katselemaan ruoan hintoja (mitä sitäkin on kyllä vaikea käsittää kun työttömästä on kyse), en silti ymmärrä miten ei noin alkeellisia asioita hädässä tule itse miettineeksi. Vaikea on myös käsittää miten äiti-ihminen ei ole millään lailla varautunut siihen, ettei ruokaa voikaan päivittäin hakea kaupasta. Sairaanakinko pitäisit lastasi ja itseäsi nälässä kun kaapeissa ei ole mitään?

Vierailija
35/42 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex mies kadonnut.. Numero vaihtunut ja kaikki. Äitini alkoholisti ja isä kuollut :/

Pirkanmaalla sitä asustellaan.

Kyllä me nyt selviämme kun tajusin nuo jauhot :) Ja voin tuolla 3,5e ostaa puuroa ja vaikka sen makkara lenkin :) Perjantaina heti aamulla kauppaan niin kyllä tämä tästä :)

Vierailija
36/42 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulla että soittiko se diakoni koskaan ja saitteko sitä kautta apua.

Vierailija
37/42 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulla että soittiko se diakoni koskaan ja saitteko sitä kautta apua.

Voin kirjoitella tänne kun kuulen diakonista :)

Vierailija
38/42 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi jesuus. mikä mahtaa olla ihmisen palkaa jos jää käteen 1500 eur vapaa raha kuussa ??

mun mies tiena vaan 1500-1600 ja saan itse lapsilisän 100 eur. on laskut maksettu ja ruokakin pöydälla. en kyllä mitään kallista mut olemme pärjanut.

Vierailija
39/42 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi jesuus. mikä mahtaa olla ihmisen palkaa jos jää käteen 1500 eur vapaa raha kuussa ??

mun mies tiena vaan 1500-1600 ja saan itse lapsilisän 100 eur. on laskut maksettu ja ruokakin pöydälla. en kyllä mitään kallista mut olemme pärjanut.

Ei ole edes keskituloinen, jos nettona tulot 1500€/kk. Mutta kyllä silläkin pärjää etenkin jos kaksi tienaajaa.

Miten sulla ei ole muita tuloja kuin lapsilisä? Hämmästyttävää. Etkö ole oikeutettu suomalaisiin tukiin, et tee töitä?

Vierailija
40/42 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt nyt hakemassa kaupasta pussin kuivattuja herneitä, sipulin ja ehkä jotain halpaa lihaa. Laitat herneet likoamaan yöksi ja keität niistä huomenna keiton. Siitä riittää teille molemmille perjantaihin asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän