Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on rikos

20.02.2012 |

tukistaa aikuista tai antaa luunappi aikuiselle, mutta pidetään ihan ok:na tehdä se lapselle?

Miltä sinusta tuntuisi, jos miehesi antaisi sinulle luunapin aina kun et tottele? Tai tukistaisi kevyesti?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsellekin, Suomessa siis.

Maailmalla on ihan sivistysmaiksi kutsuttuja maita kuten esim. Britannia ja USA ja Ranska joissa lapsia saa kurittaa fyysisesti.

Kyllä se nyt ihan hitusen on minusta eri aikuisen ja lapsen tukistaminen.

Vierailija
2/17 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kans ajatellu tuota asiaa siltä kantilta että miettikää jos teijän mies esim. tarttuis teitä tukasta kiinni jos tekisitte jotain väärin tms... miks ihmeessä se on muka oikeutettua lapselle kun tuskin itsekkään sietäisitte moista käytöstä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi on täysin puolustuskyvytön kun iso aikuinen käy käsiksi! Varmasti pelottavaa.

Vierailija
5/17 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täältä palstalta lukenut opettajan mielipiteen, että pieni nälvintä ja homottelu ovat koulussa ihan normaaleja asioista eikä niiden kohteen kuulu hermostua. Mites opettajanhuoneessa? Jokapäivänen pikkkunälvintä ja homottelu on sielläkin varmaan ihan ok?

Vierailija
6/17 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä, opehuoneet ne vasta kauheita paikkoja on... sellaista... siellä nämä oppilaidensa tasolla olevat "aikuiset" nälvivät toisiaan.

nähty on!

Vierailija
7/17 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitettiin tehdä luunappeja niin, että toiseen olisi sattunut. Ei onnistuttu :D

Vierailija
8/17 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on rikos tukistaa aikuista tai antaa luunappi aikuiselle, mutta pidetään ihan ok:na tehdä se lapselle? Miltä sinusta tuntuisi, jos miehesi antaisi sinulle luunapin aina kun et tottele? Tai tukistaisi kevyesti?

Outoahan tuo on.

Varsinkin kun se tukistaminen on yleensä vain kevyttä hiuksista silittämistä. Eikä se luunappikaan satu.

Näin olen kuullut väitettävän.

Itse olen lapsena kokenut molempia. Sattuivat kyllä, ja aiheuttivat vihaa vanhempia kohtaan.

Vierailija
9/17 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä...

Vierailija
10/17 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaltoinkohtelua, mutta tiettyjä eroja kuitenkin on:

jos minä olen "tuhma" tai vaaraksi itselleni, niin se ei ole mieheni vastuulla. HÄnen ei tarvitse minua tukistaa, jotta en ota teräviä saksia kaapista tai juokse autotielle. jollen lähde töihin, hänen ei tarvitse minua pakottaa, työpaikkani ei ole hänen harteillaan. Lapsi taas on joskus puettava vähän väkipakolla, eikö? Koska lapsen ulkoilu, neuvolat, koulu ym. on vanhemman vastuulla. Mutta olisihan se tosi outoa, että mieheni pukisi minua niskaotteella aamuisin...

Aikuisen vallankäyttö suhteessa lapseen on erilaista, aikuinen on vastuussa lapsen teoista sekä lapsen turvallisuudesta. Siinä sitten jokainen käyttää omaa suhteellisuudentajua miten saa lapsensa kuriin riittävän lempeästi. Sanoisin, että nykyvanhemman taakka on aika suuri, kun lässyttämällä pitäisi saada katras pysymään kaidalla tiellä aikuiseksi asti

Vierailija
11/17 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä...

Vierailija
12/17 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luunappi sattuu ja on muutenkin jotenkin erityisen nöyryyttävä rankaisukeino. On se nyt kumma, että minäkin olen onnistunut kasvattamaan täysin ilman väkivaltaa lapsen joka sai koulusta käytöksestä täydet pojot. Te. Ette. Vaan. Osaa.

Vierailija
13/17 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kukaan huvikseen lasta tukistaa.

Vierailija
14/17 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lässyttämällä pitäisi saada katras pysymään kaidalla tiellä aikuiseksi asti

Vaihtoehdot ei ole väkivalta tai "lässyttäminen". Lukekaa kasvatusoppaita, voitte vaikka oppia jotain. Ai niin, teillä mennään maalaisjärjellä eikä ikinä ole mitään tyhmiä, uusiavutoomille tarkoitettuja kasvatusoppaita luettu.

Vierailija
15/17 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pariskunta teki toisilleen luunappeja, eikä lapselleen.

No, aiheeseen liittyen, me miehen kanssa leikillämme tukistamme joskus hellästi toistemme hiuksia, on sellainen leikki.

Omaa lasta ei ole koskaan tukistettu eikä annettu luunappeja(ei edes leikillään), puhe on aina riittänyt, ja niin kuuluukin olla.

Vierailija
16/17 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kumpikaan voi sanella toiselle sääntöjä, joiden mukaan on elettävä. Aikuisilla ihmisellä se toimii niin, että jos toisen elämäntyyli ei miellytä, niin ei suinkaan anneta luunappeja eikä tukisteta vaan muutetaan erilleen ja haetaan ero (jos naimisissa).

Sen sijaan lasten on elettävä vanhempien sanelemien sääntöjen mukaan. Suomen lakien mukaan lapsi on kuitenkin saatava tottelemaan ilman ruumillista kosketusta.

Vierailija
17/17 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kun en ole koskaan mieltänyt luunappia mitenkään kivuliaaksi asiaksi, siksi halusin demonstroida asiaa.

Meillä on jo isot lapset eikä heihin ole koskaan kohdistettu väkivaltaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi