Tulisi jo se aura-auto, että voisi lähteä ulos vauvan kanssa..
En todellakaan lähde puskemaan vaunuja tuonne moskaan ennen, kun tiet on aurattu..
Hiton talvi!
Kommentit (36)
Ole sitten sisällä. Sää on todella kaunis, iahile ikkunasta.
ps. olin juuri tekemässä lumitöitä pari tuntia. Oli siinä mukana kaikenikäiset lapset.
ei toimi edes pulkka. Jalkakäytävällä märkää lunta polveen asti autotiet sulat. Rattailla en uskalla autoteitä täällä mennä. Lapsi on jo liian iso kannettavaksi talvivaatteiden kanssa. Käytiin pihalla seisomassa, mutta ei tuo taapero juuri liikkeelle pääse :/
siinä kyllä pysy, ellei ole tosi tasaista. Pyörii naamalleen hankeen.
Ja harva 4-kuukautisen äiti on vielä pulkkaa mennyt ostamaankaan, joten tuskin ap:ta tähän hätään auttaa.
miksi ei voisi laittaa 4kk vauvaa pulkkaan?
ei tosiaan ole hyvä idea ellei ap satu omistamaa jotain turvavöin varustettua vauvojen pulkkaa.
Itse vein vauvaa kantorepussa viime talvena, mutta siinä saa laittaa askeleensa liukkaalla todella tarkasti, jottei vain horjahda nurin.
Ja raskasta on tarpominen näin, kun pitää vielä tavarat kantaa kassissa tai repussa. Vähän pääsee silti ulos.
lumisateen jälkeen enää päästä mihinkään. Niillä pienipyöräisillä rattailla nyt ei tee yhtään mitään muutoin, kuin ssiätiloissa. Kunnon kärryt ne olla pitää, isoilla renkailla ja kyllä silloin pääsee säässä kuin säässä.
mukana lumitöissä? Voi kai ne vaunut parvekkeellekin laittaa, jos ap ajatteli ulkoilulla sitä, että rattaat ovat paikallaan jossain pihalla.
Ole sitten sisällä. Sää on todella kaunis, iahile ikkunasta.
ps. olin juuri tekemässä lumitöitä pari tuntia. Oli siinä mukana kaikenikäiset lapset.
hyvin pääsee Helsingissä tällä hetkellä. Moottorikelkka pitäisi oikeasti olla. Sinulla ei taida nyt olla tajua tuosta kelistä ja auraustilanteesta...
lumisateen jälkeen enää päästä mihinkään. Niillä pienipyöräisillä rattailla nyt ei tee yhtään mitään muutoin, kuin ssiätiloissa. Kunnon kärryt ne olla pitää, isoilla renkailla ja kyllä silloin pääsee säässä kuin säässä.
pääse edes autot sivuteillä liikkeelle, mutta kyllähän nyt hyvillä isopyöräisillä kärryillä :D
Meillä isopyöräiset juoksurattaat. Ei niillä pääse juuri eteenpän, lunta on yksinkertaisesti liikaa. Tietenkin, jos jättisin lapset kyydistä pois, niin hyvin jaksaisin. ;)
Minusta kympin kaltaiset kirjoittelijat on niin ihania. Mä voin kuvitella, kuinka hän työntelee lihakset pullistelen kärryjään vaikka lunta on puolisääreen.Hän on esimerkillinen arktisen kansan edustaja, kaikkeen varautunut ja ankarien olojen selviytyjä. :D
(muistan tarkalleen, mutten laita tähän), jolloin oli oikea kaaos.
Silloin kuitenkin menin rattailla reilun km matkan, kun pakko oli. Puskin ja menin, puskin ja menin. Aikaa kului melkoisesti, mutta kyllä pääsin. Vauva oli silloin puolituotias ja siellä vaunuissa siis. Renkaat oli isot...
Sen päivän vuosien taakse muistaa moni muukin. Tuolloin mm. taksijonot oli sadanmetsin mittaiset jokapuolella, kun ihmiset halusivat päästä jonnekin.
Mutta sellista pakkoa ei onneksi enää tule, että tarvir´tsisi minukaan mennä sellaisen säähän...
Nyt on kaunis sää.
no mulla on hartanin toplinen yhdistelmät ja isot renkaat,pääsen niillä todellakin eteenpäin yhtään sen enemäpää lihaksia pullistelematta...en ole nro 10
no mulla on hartanin toplinen yhdistelmät ja isot renkaat,pääsen niillä todellakin eteenpäin yhtään sen enemäpää lihaksia pullistelematta...en ole nro 10
Tämän aamupäivän aikana meidän kadulle on jäänyt kiinni lukemattomia autoja, mm. kaksi kuorma-autoa. Lumi on kerääntynyt tuulitunnelimaisesti yli puolen metrin kinoksiin. En ole meidän isorenkaisilla Emmaljungilla sinne kokeillut mennä (nyt onneksi aurakin just kävi, ettei tarviikaan). Mutta varmasti sun Hartaneilla olisi päässyt ihan helposti. Just joo.
Meillä ei muuten olisi esikoista voinut laittaa edes vauvapulkkaan 4 kk ikäisenä, ei osannut istua vielä. 1-vuotias taas ei tykkää olla pulkassa yhtään. Liina tai kantoreppu toimii onneksi hyvin. Ja toki lumitöitä pihassa on lasten kanssa tehty eilen ja tänään. Mutta omassa pihassa olo onkin ihan eri juttu kuin jonnekin vaunulenkille lähteminen.
Pitää olla kaksi isoa pyörää peräkkäin, niin kyllä kulkee!
Kolmas pyörä on erilinjassa vaan kitkaamassa lisää.
Me kun ei päästä edes autolla tota yhtä pätkää... Hyvä tietää, että Hartaneilla kuitenkin pääsis. Täytyy varmaan vaihtaa auto siihen.
Teillä on varmaan käynyt aura =)
Eilen täällä vaahtos joku mamma, että voikun häipyis aura-auto, häiritsee vauvan päikkäreitä!
Koettakee jo päättää! :)
Hankinkin miehelle kunnon isopyöräiset kärryt työmatkoja varten, kun tänään jäi auto hankeen ja töihin piti mennä taksilla. Säästyy hyvin rahaa :)
veikkaan, että näiden pulkkien ja isopyörärattaiden ehdottelijat eivät ole a) nähneetkään pikkulasta ja b) käyneet ulkona viime aikoina.
Et ole tosissas?